تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819529898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دو اقامتگاه راهيان‌نور در مناطق عملياتي فتح‌المبين و هويزه به بهره‌برداري رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دو اقامتگاه راهيان‌نور در مناطق عملياتي فتح‌المبين و هويزه به بهره‌برداري رسيد
خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: فرهنگ و حماسه

ديروز زائرسراي شهداي فتح‌المبين با 850 متر زيربنا و با اعتباري بالغ بر 55 ميليون تومان از محل صندوق اعتبارات ميراث فرهنگي مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ايسنا، اين زانرسرا شامل پنج سنگر پشتيباني است كه هر يك از آنها 10 نفر گنجايش دارد و مجهز به آشپزخانه‌اي با قابليت پخت غذا براي پنج هزار زائر است.

علي‌رضا مقيمي، دبير ستاد گردشگري جنگ، به هنگام آغاز بهره‌برداري از اين يادمان گفت: اين مجموعه در اين مرحله شامل پنج سنگر و يك آشپزخانه است اما به دنبال توسعه اين طرح هستيم كه ضمن آن تعداد سنگرها به 10 سنگر براي زائران مي‌رسد.

وي در خصوص طرح‌هاي آينده توضيح داد: مطالعات هشت طرح ديگر در خوزستان انجام شده است كه پادگان شهيد محلاتي و پادگان شهيد اژدري از آن جمله‌اند.

مقيمي افزود: توسعه هتل سنگر در فتح‌المبين نيز از ديگر طرح‌هاي در دست اقدام است.

دراين روز همچنين زائرسراي يادمان شهداي هويزه به بهره‌برداري رسيد. كلنگ ساخت اين زائرسرا 23 تيرماه سال جاري به زمين زده شده بود.

اين زائرسرا بزرگترين مجموعه در استان خوزستان است كه در مناطق جنگي قرار دارد. كل پروژه شامل هشت سوله براي خواهران و چهار سوله براي برادران است كه تاكنون دو سوله مخصوص برادران هر كدام با ظرفيتي حدود دو هزار نفر با امكانات سالن، سرويس بهداشتي، حمام و انبار غذا با اعتباري بالغ بر 800 ميليون تومان از محل اعتبارات ميراث فرهنگي ساخته شده است.

عليرضا مقيمي در آيين آغاز بهره‌برداري از اين طرح گفت: اين فضاها توسط نيروهاي مسلح طراحي و در طول چهار ماه ساخته شد.

او ادامه داد: در اين طرح سرويس بهداشتي به صورت متمركز طراحي شده بود اما ما در ادامه سرويس بهداشتي را براي هر مجموعه به آن اضافه كرديم كه هنوز كاملا آماده نشده است. در نتيجه نواقص موجود به دليل بخش‌هايي است كه بعدا به آن اضافه شده است. اين بخش‌ها شامل حمام، سوئيت‌ها و آشپزخانه مي‌شود.

مقيمي در خصوص تأمين آب اين سوله‌ها اظهار كرد: ما در اين بخش مشكلي نداريم. البته مساله آب بر عهده اداره آب و فاضلاب است. در اين محل دستگاه پمپاژ آب موجود است كه بايد توسط اداره آب و فاضلاب تقويت شود.

وي خاطرنشان كرد: زائرسراي شهداي هويزه شامل مجموعه‌اي از فضا براي راهيان نور است كه تا يك هفته ديگر به طور كامل آماده مي‌شود. هرچند از نظر من اين محل هم‌اكنون نيز آماده اسكان است.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن