تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817058902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد در ميدان َآزادي-1انقلاب ايران امروز قدرتمند تر از سال 57 است/ خودباوري علمي در اوج است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: احمدي نژاد در ميدان َآزادي-1انقلاب ايران امروز قدرتمند تر از سال 57 است/ خودباوري علمي در اوج است
رئيس جمهور گفت: برخلاف انتظار بسياري از مخالفان نظام انقلاب اسلامي در سي امين سال خود پرنشاط تر ، عميق تر و قدرتمند از سال 57 است.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر محمود احمدي نژاد كه پيش از ظهر امروز در آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامي در ميدان آزادي تهران در جمع پرشور و انقلابي تهراني ها سخن مي گفت، با بيان اين مطلب اظهار داشت: بدون ترديد انقلاب اسلامي سرآغاز تحولي بزرگ در تاريخ بشر و مهمترين حادثه دوران معاصر است ، امواج برخاسته از شما همه مناسبات سياسي، فرهنگي و اجتماعي را تحت تاثير و تعيين كننده قرار داده است.

وي افزود: امروز مهمترين موضوع مشترك جهاني روح و رمز انقلاب اسلامي است ، چرا كه دشمن بدنبال نابودي فرهنگ ملت ايران است.

رئيس جمهور با بيان اينكه براي شناخت حقيقت انقلاب بايد حقيقت انسان و هدف از خلق انسان را شناخت، گفت: انسان بايد خود را مظهر اسماء الهي كند. حكمت رفعت ، عفو، قدرت ، كرامت، غيرت، نور، بصيرت، عدالت ، احساس مهرورزي و پاكي و زيبايي ، همه در تعامل با يكديگرند.

احمدي نژاد ادامه داد: انسان بدون آرمانهاي الهي ابتر است و انسان كمالجو و آرمانخواه نيازمند راهبر كامل است. انساني كه خود را بيابد و شأن انساني خود را بشناسد و بر آن پافشاري كند تن به ذلت و سقوط نمي دهد و شكست ناپذير است. رمز شكوفايي و بالندگي پيوسته آگاهي كامل و امام حق است و خداوند او را واسطه فيض خود قرار داده ، خدا امام را تجلي اسماء خود قرار داده است.

رئيس جمهور تصريح كرد : در دوراني كه با انديشه مادي غلبه بر لذت جويي، بر تمام ارزشهاي انساني، كرامت، و هويت انساني و آرمانهاي بشري حمله كرده بودند و از سوي ديگر اخلاق، عواطف بشري و عشق زلال را سركوب كردند اما انقلاب آمد و هويت انساني را زنده كرد، شأن و كرامت او را زنده كرد و قدرت حقيقي را باور كرد.

وي افزود: انسان مومن امروز از زمين تا آسمان قد كشيده و با تكيه بر قدرت الهي همه موانع را از برابر خود برداشته است ، از اين منظر انسان يعني تجلي اسماء الهي و مجموعه انسانهاي پاك يعني تجلي قدرت خود و قدرت، خدا بر همه قدرت ها.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي ايران از آغاز ، خاستگاهش دل و انديشه ايران بود . امروز ايران اسلامي متعلق به همه انسانهاست، هر كجاي عالم ، دل آماده اي باشد پايگاه انقلاب اسلامي است.

رئيس جمهور تصريح كرد : انقلاب براي ملت ايران دستاوردهاي عظيمي را به همراه داشته علاوه بر استقلال و آزادي و بازيابي هويت انساني و الهي و اسلامي دستاوردهاي فراوان ديگري را كه حاصل ايستادگي ملت ايران است بدست آورده است . در طول 30 سال ملت ايران همواره در حال حركت بوده و همواره به آن سرعت بخشيده است .

وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران امروز در بخش علمي به دستاوردهاي بزرگي دست پيدا كرده است ،گفت: ملت ايران كه صدها سال مرجعيت علمي جهان را در اختيار داشت به واسطه سلطه استعمار و حضور دولت هاي وابسته غرب از قافله علمي عقب ماند. اتفاقي كه باعث شد جمهوري اسلامي ايران در هيچ يك از رتبه هاي جهاني جايگاه علمي نداشته باشد به طوري كه از مقدمه علم كه با سوادي است نيز محروم باشد.

احمدي نژاد با بيان اينكه نرخ باسوادي در قبل از انقلاب كمتر از 50 درصد بود، گفت: امروز بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نرخ باسوادي 86 درصد است همچنين در سال 57 دانشجويان ما در مجموع 176 هزارنفر بودند كه اين ميزان در سال83 به 2 ميليون و 165 هزار نفر و در سالهاي اخيربه 3 ميليون و 572 هزار نفر رسيده است.

رئيس جمهورتاكيد كرد: قبل از انقلاب اكثر بيماران ما به خارج اعزام مي شدند و از سوي ديگر هزاران پزشك خارجي در داخل كشور مشغول مداوا بودند اما امروز ما در توليد داروهاي پيچيده از جمله ام اس ، ايدز و درمان هاي مهم از جمله انواع جراحي هاي مغز و قلب و اعصاب توانسته ايم به پيشرفت هاي قابل توجه اي دست پيدا كنيم. امروز جمهوري اسلامي ايران پيوند اعضاي مهم بدن را به راحتي در داخل كشور انجام مي دهد.

وي خاطرنشان كرد: بعد از پيروزي انقلاب جمهوري اسلامي ايران به همت دانشمندان خود توانست در زمينه سلولهاي بنيادي موفق عمل كند . در موضوع نانوتكنولوژي جزو چند كشور اول جهان باشد. به طوري كه اگر بخواهيم مقايسه اي با گذشته داشته باشيم ايران درسال 57 تنها 398 مقاله ، درسال83، 3 هزار و 855 مقاله و درسال 87 بيش از 20 هزار مقاله را به چاپ برساند كه اين حركت ، حركتي رو به جلو و روزافزون است.

احمدي نژاد در موضوع اختراعات نيز گفت: قبل از پيروزي انقلاب، تنها 841 مورد اختراع وجود داشت اما در طول برنامه سوم، 4 هزار و 860 مورد و برنامه چهارم بخصوص 3 سال و 9 ماهه اخير بيش از 20 هزار اختراع ثبت شده است.

رئيس جمهور تاكيد كرد: امروز به فضل الهي عرصه هاي عملي براي دانشمندان و جوانان ما ممنوع الخروج و دور از دسترس نيست چرا كه خودباوري علمي در اوج است.

وي با اشاره به پيشرفت هاي روزافزون در بخش صنعت نيز گفت: ما در توليد آلومينيوم قبل از پيروزي انقلاب، 25 هزار تن توليد داشتيم در سال 83 ، 218 هزار تن اما در سال 87 ، 450 هزار تن توليد آلومينيوم داريم اين يعني بعد از انقلاب توليد چند برابر شده است و رشد توليد نيز روزافزون است.

احمدي نژاد با اشاره به توليد مس، زغال سنگ، فولاد و كك گفت: سرعت سرمايه گذاري امروز در اين زمينه روزافزون است به طوري كه در برنامه سوم 2 هزار و 200 ميليارد تومان ، در برنامه چهارم 12 هزار ميليارد تومان و امسال نيز 27 هزار ميليارد تومان طرح صنعتي در كشور افتتاح شده است.

رئيس جمهور با اشاره به پيشرفت هاي صورت گرفته در بخش مخابرات نيز گفت: قبل از پيروزي انقلاب در سال 57 تنها مخابرات ايران 850 مشترك تلفن داشت اما اين رقم در سال 83 به 25 ميليون نفر و در سال 87 به 69 ميليون مشترك تلفن رسيد و از سوي ديگر شبكه هاي ارتباطي در روستاها نسبت به 4 سال گذشته از اختلاف قيمت و همچنين واگذاري تفاوت هاي ويژه اي دارد.

وي دربخش ديگري از سخنان خود به بخش مسكن اشاره كرد و گفت: در بخش مسكن در سال 80 تا 83 دو ميليون مسكن ساخته شد اما در سال 84 تا 87 ، 2 ميليون و 900 هزار مسكن ساخته شد در حالي كه اين آمار در سال 83 كمتر از 800 هزار مسكن بود.

احمدي نژاد با اشاره به مسكن روستايي گفت : طي برنامه سوم سالي 20 هزار مسكن روستايي بازسازي شد اما در برنامه چهارم نزديك به 260 هزار مسكن روستايي بازسازي شده است.

رئيس جمهور در خصوص بخش كشاورزي نيز گفت: در سالهاي 56 و 57 در بخش كشاورزي تنها ما 24 ميليون تن توليد داشتيم اما در سال 86 اين ميزان به 101 ميليون تن رسيده است.

وي در خصوص ساخت سد در كشور نيز گفت: سدهاي بزرگي در كشور امروز ساخته شده است به طوري كه در سال 57 ما 19 سد داشتيم اما در سال 83 ، 173 سد و در سال 87 ، 211 سد ساخته وبيش از 170 سد نيز در حال احداث و مطالعه است.

احمدي نژاد در بخش نيروگاه نيز گفت: اگر مقايسه اي در توليد برق نسبت به سال هاي گذشته بكنيم مي بينيم كه امروز ما اين توان را داريم كه 54 هزار مگاوات برق توليد كنيم كه اين ميزان نسبت به سال 57 بسيار چشمگير است.

رئيس جمهور با اشاره به بخش صنعت نفت و گاز گفت: در سال 57 ما 4 ميليون تن توليد نفت و گاز داشتيم اما در سال 87 اين ميزان به 11 ميليون تن و امروز اين رقم به 45 ميليون رسيده است.

احمدي نژاد همچنين در خصوص ميزان سرمايه گذاري در كشور گفت: عليرغم فشارهاي دشمنان در طول 3 سال گذشته ميزان سرمايه گذاري بسيار افزايش داشته به طوري كه از سال 80 تا 83 ، 27 ميليارد دلار سرمايه گذاري وجود داشته و از سال 83 تا87 و با وجود مانع تراشي هاي دشمنان اين رقم به 48 ميليارد دلار رسيده است.

رئيس قوه مجريه تصريح كرد: رشد اقتصادي در طول برنامه سوم 5.5 درصد بوده است اما در طول 3 سال و طبق برنامه چهارم اين ميزان به 6.5 درصد رسيده است.

وي گفت: هرچقدر فشارها بيشتر باشد سرعت حركت ملت ايران بيشتر خواهد شد.

ادامه دارد......

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن