تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816488724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تبلور عيني ما مي توانيم در ديار آريايي


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: تبلور عيني "ما مي توانيم" در ديار آريايي
زمان آرام آرام به پيش مي رود تا عليرغم همه تحريم ها، تهديدها و كاستي هاي داخلي و خارجي،با بهره برداري از طرح توسعه فازهاي 9و 10ميدان گازي پارس جنوبي در بهمن ماه امسال ، ما مي توانيم نمود عيني و عملي بيابد. اينك ثمره اين تلاش عظيم ، طعم و عطر ويژه اي پيدا كرده و خستگي را از تن تلاشگران اين صنعت بيرون كرده است.


باشگاه جواني برنا-سال 87 را بدون ترديد ، مي توان سال نوآوري و شكوفايي در صنعت نفت ناميد . چراكه در اين سال پروژه هاي عظيمي در اين صنعت به ثمر رسيده كه تاكنون سابقه نداشته است. راه اندازي و بهره برداري از پروژه عظيم طرح توسعه فازهاي 6و 7 و 8 ميدان گازي پارس جنوبي براي توليد روزانه 104 ميليون متر مكعب گاز و در فاصله كوتاهي پس از آن، افتتاح خط لوله ششم 56 اينج انتقال گاز از عسلويه به شهرهاي استان بوشهر و خوزستان و در نهايت به ميادين نفتي به طول بيش از 500 كيلومتر كه در نوع خود بي نظير و قابل توجه است.

زمان آرام آرام به پيش مي رود تا عليرغم همه تحريم ها، تهديدها و كاستي هاي داخلي و خارجي،با بهره برداري از طرح توسعه فازهاي 9و 10ميدان گازي پارس جنوبي در بهمن ماه امسال ، ما مي توانيم نمود عيني و عملي بيابد. اينك ثمره اين تلاش عظيم ، طعم و عطر ويژه اي پيدا كرده و خستگي را از تن تلاشگران اين صنعت بيرون كرده است.

كشف منبع عظيم و كم نظير نفت و گاز در كرانه هاي سواحل خليج زيباي فارس در سالهاي نخستين دهه 70شمسي نعمت مبارك ديگري بود كه خداوند بر خوان پر مهر مردم ايران نهاد. اين اتفاق بارقه اميدي بر دلهاي مردم نشاند، چرا كه ديگر منابع نفت و گاز در ساير نقاط كشور روند نزولي يافته بود و سرمايه گذاران بزرگ نفتي ترجيح را بر سرمايه گذاري در ديگر كشور در حوزه انرژي مي ديدند.

جنوب بوشهر كه آن روزها در ناشناختي كامل بسر مي برد و بومي هايش تنها با ماهي گيري و تجارت روزگار را سپري مي كردند در كانون توجهات قرار گرفت. از آن روزها 15سال سپري شده و منطقه ويژه پارس جنوبي، به بزرگترين حوزه صنعتي و انرژي در كشور تبديل شده است. بعد از گذشت نزديك به يك دهه كار فشرده و ميداني ، نياز به بررسي شرايط منطقه جديد شكل گرفته، لازم و ضروري به نظر مي رسد.

تلاش ها درست و موثر بوده و موجب شده است تا مثل خيلي از برهه هاي تاريخي اين بار فرصت ريزي نكرده البته فرصت سازي كنيم . اما اين شتاب به طور قطع آسيب هايي نيز بايد به خود داشته باشد.آسيب هايي كه بايد با آگاهي و شناخت دقيق دفع شود ، تا منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس و حوزه نفت و گاز پارس جنوبي بارضايت و كيفيت بيشتري در دهه دوم فعاليت خود را سپري سازد.

مديريت سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي در دولت احمدي نژاد نيزضمن باور نگاه دولت مبني بر تمركز زدايي و توجه بيشتري به مناطق ، راه تحقيق چنين ديدگاهي را در پيش گرفته است.

مسئله مهم در اين رابطه ضمن ايجاد زيرساختها در منطقه ، حمايت از بلوغ و شكوفايي ساير بخش هاي استان است كه در محروميتي چند ساله نيازمند تواني دوباره اند.

نتيجه اين اقدام و ايجاد ساز و كار دوباره، افزايش دهها برابري و چند درصدي كمك ها در بخش هاي پايه و كليدي در اين مدت است كه باز هم به گواه آمارها در تاريخ فعاليت منطقه ويژه بي نظير است اين رويه در آينده نيز رسيدن به نقطه مطلوب ادامه خواهد يافت.

منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در دهه دوم شكل گيري خود به مهم ترين سر فصل اقتصادي ايران تبديل شده است . اكنون تاسيسات و پايگاه هاي برداشت گاز در ميانه آبهاي خليج فارس و در فاصله100تا110كيلو متري با ساحل ، شبانه روز فعالند تا با انتقال گاز از حوزچه مشترك ايران و قطر به مساحت9700كيلو متر مربع ، خوراك تاسيسات و فازهاي پالايشگاهي در محدوده منطقه ويژه را تهيه كنند.

كارگران با تلاشهاي فراوان خود شبانه روز فعال هستند تا با آوردن لوله هاي بزرگ ، گاز را به ساحل ايران بياورند تا در سالهاي پيش رو، همه مناطق كشور ازجمله استان بوشهر از نعمت گاز لوله كشي برخوردار شوند.تا علاوه بر توليد و اشتغال زايي ، سهمي ارزنده در صادرات و عرض آوري به كشور داشته باشند. منطقه ويژه پارس در سال هاي اخير اذعان كارشناسان و روايت آمارها ، بزرگترين كارگاه خاور ميانه شده است.

فازهاي پالايشگاهي براي فراوري گاز مصرفي و نيز تهيه خوراك براي واحد هاي پتروشيمي راه اندازي شده اند و هزاران نيروي كار را در منطقه براي كار تخصصي و پشتيباني مشغول نموده اند.

اين منطقه طي 5سال آينده به نقطه اوج خود رسيده و 28فاز پالايشگاهي و فازهاي متعدد پتروشيمي و ساير صنايع مرتبط و وابسته را درون خود جاي مي دهد. در آن صورت جمهوري اسلامي مي تواند با استفاده از اين ظرفيت به يكي از مهم ترين منابع انرژي جهان تبديل شود.

مخزن پارس جنوبي ، بزرگترين مخزن متمركز شناخته شده گاز جهان است كه 14تريليون متر مكعب گاز و 18ميليارد بشكه ميعانات گازي يعني حدود 8 درصد از كل منابع گازي شناخته شده جهان را در خود جاي داده است. از اين رو باتوجه به نظرات كارشناسي مبني بر لزوم حجم فراوان سرمايه گذاري صنعتي و پشتيباني در اين رابطه ، طرح توسعه منطقه و حمايت از سرمايه گذاري بيشتر در اين منطقه مورد توجه جدي قرار گرفت و در سال 1385با تصويب هيئت وزيران ، محدوده منطقه از 10هزار هكتار به 30هزار هكتار وسعت يافت تا توان عملياتي گسترده تري فراهم شود.

كشف حوزه گازي پارس شمالي در نزديكي پارس جنوبي از ديگر بركات الهي بود كه در سال هاي اخير عمليات اجرايي آن آغاز شده است. اين ميدان گازي كه كوچك تر از پارس جنوبي وخوشبختانه در انحصار ايران است ، فرصت ديگري است تا بعد ثروت و توان كشور افزوده شود.

و اينك ...

مديريت اين منطقه و ايجاد زير ساختهاي اين منطقه در حال حاضر به مدير عامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس واگذار شده است. سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در سالهاي اخير به موازات فعاليت هاي خطير خود در پارس جنوبي ، به طور جدي به ايجاد بستر ها و زير ساخت ها در پارس شمالي توجه دارد.

***

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن