تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817019944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفر به سرزمين دفن شده زير 3هزار متر يخ


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: سفر به سرزمين دفن شده زير 3هزار متر يخ
محققان انگليسي خود را براي حفاري در ميان جهان گم شده قطب جنوب، جهاني كه براي يك ميليون سال در عمق سه كيلومتري يخ‌هاي اين منطقه پنهان شده‌اند، آماده مي‌كنند.
جست‌وجوگران انگليسي در جست‌وجو براي يافتن نشانه‌هاي حياتي يك ميليون ساله خود را براي حفاري صفحه‌اي يخي به عمق سه كيلومتر در ميان درياچه‌اي قطبي آماده مي‌كنند.اين محققان براي حمل تجهيزات مورد نياز خود به درياچه «السورث»كه يكي از ناخوشايندترين و نامناسب‌ترين محيط‌ها در زمين به شمار مي‌رود، از قطارهاي تراكتوري استفاده كردند. اين گروه تحقيقاتي در ماه نوامبر به اين منطقه باز خواهد گشت تا آب و رسوبات دفن شده در اين درياچه قطبي را با استفاده از فناوري ويژه جمع‌آوري كند.
دانشمندان اميدوارند با انجام اين حفاري‌ها نشانه‌هايي را از شرايط اقليمي‌گذشته زمين به دست آورند. اين پروژه همچنين مي‌تواند به ارزيابي ثبات امروزي صفحه يخي غرب قطب جنوب و تأثيرات بالارفتن سطح آب درياها در آينده به دانشمندان كمك كند.چهار محقق شجاع در ميان اين تيم تحقيقاتي، تجهيزات مرتبط با حفاري را در دماي منفي 35 درجه سلسيوس به اين منطقه از قطب جنوب انتقال دادند و براي اين كار از تراكتورهاي قدرتمندي استفاده كردند كه مخازن بزرگي از تجهيزات را روي تيغه‌هاي اسكي مانند به دنبال خود مي‌كشيدند. اين سفر 248 كيلومتري به سوي درياچه «السورث» سه روز به طول انجاميد.دانشمندان براي آغاز اين پروژه در حدود 15 سال برنامه‌ريزي كرده‌اند و اكنون، پس از انتقال تجهيزات به درياچه مورد نظر، دانشمندان خود را يك قدم به كشف شكل‌هايي منحصر به فرد و ويژه از حيات ميكروبي كه مي‌توانسته‌اند در چنين محيطي به وجود بيايند، نزديك‌تر مي‌بينند.
در فاز دوم اين پروژه، محققان از دريلي پرفشار براي ايجاد حفره‌اي در ميان لايه سه كيلومتري يخي استفاده خواهند كرد. سپس كاوشگري تيتانيومي براي بررسي و نمونه‌برداري از آب پنهان شده در اعماق لايه يخي و ابزاري ويژه نمونه‌برداري را به درون حفره خواهد فرستاد.
حفاري در ميان اين لايه يخي سه روز زمان خواهد برد و پس از آن دانشمندان 24 ساعت زمان خواهند داشت نمونه‌برداري را به پايان برسانند زيرا پس از آن، حفره دوباره يخ خواهد زد. تجهيزات حفاري اكنون در فاصله 6/1 كيلومتري از محل دقيق حفاري رها شده‌اند تا نقطه حفاري دست نخورده باقي بماند.
درياچه السورث طولي برابر با 14 كيلومتر دارد و عمق آن 150 متر تخمين زده شده است. دليل دو مرحله‌اي شدن اين پروژه كوتاه بودن تابستان‌هاي قطبي است كه محققان را تحت فشار زماني قرار مي‌دهد.
اكنون بيش از 400 درياچه زير صفحه‌اي در قطب جنوب كشف شده و تيمي از روسيه نيز بزودي قصد دارد حفاري در يكي از اين درياچه‌ها در شرق قطب را آغاز كند.
تيم محققان در نزديكي درياچه السورث، جايي كه در ماه‌هاي آخر سال جاري حفاري آغاز خواهد شد، در مدت نمونه‌برداري از درياچه بايد براي سه روز در چادر زندگي كنند.
70 تن تجهيزات مورد نياز براي حفاري توسط اين تراكتورهاي قطاري به نزديكي درياچه منتقل شدند تا در ماه نوامبر تيم دانشمندان براي حفاري و نمونه‌برداري به اين منطقه بازگردند.

پنجشنبه|ا|29|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن