تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817153449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

30 سال تحريم‌هاي بي نتيجه غرب عليه ايران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: 30 سال تحريم‌هاي بي نتيجه غرب عليه ايران
"دنيل برمرز"، پروفسور و استاد دانشگاه بوستون در رشته سياست بين الملل طي مقاله اي با اشاره به تلاش هاي غرب براي توقف روند پيشرفت هاي ايران، اظهار داشت: سياست تحريم و تشديد دوره اي آن بر كشوري مانند ايران بي اثر بوده است.


به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه فارين پاليسي، طي هفته هاي اخير مخالفان غربي ايران برنامه پركاري را مي گذرانند چرا كه موفقيت هاي اطلاعاتي و نظامي تهران و نيز روند تضعيف موقعيت اقتصادي و استراتژيك آمريكا و همپيمانانش در جهان و بخصوص خاورميانه آنان را بيش از پيش وادار به چاره‌انديشي كرده است. اما گويا اين بار نيز سياستمداران قدرت هاي غربي راه حلي جز جنگ اقتصادي بر روي ميز خود ندارند.

آمريكا و هم پيمانان اروپايي آن در حالي طرح تحريم نفت ايران را مطرح كرده اند كه بسياري از آنان و نيز برخي كشورهاي آسيايي مشتري هاي پرمصرف اين كالا بوده و چرخه اقتصادي خود را بر مبناي آن طراحي و اجرا مي كنند.

با وجود اينكه اوباما در تبليغات دور اول انتخاباتي خود سياست تغيير را شعار مطرح نمود و مدعي از سرگيري مذاكرات صلح آميز با ايران بود اما نگاهي به اسناد اقدامات چهارساله وي نشان مي دهد كه نه تنها گفتگوي موثري از سوي آمريكا با ايران انجام نگرفته بلكه نسبت به دوران جرج بوش سياست هاي فتنه گرايانه و طرح هاي جاسوسي و خرابكارانه عليه ايران بيشتر شده است.

پس از ارائه طرح تحريم نفتي ايران، نمايندگان ايالات متحده در كشورهاي مختلف تلاش هاي گسترده خود براي همسو كردن ساير كشورها با خود را آغاز نمودند با اين حال علاوه بر كشورهاي اروپايي، كشورهاي شرقي نظير هند، ژاپن و كره جنوبي نيز راضي به پذيرش اين طرح نشده اند. چشم انداز اقتصادي بسياري از آنان براساس دادو ستد نفت خاورميانه بخصوص ايران برنامه ريزي مي گردد.

در مقابل پاسخ ايران نيز با مجموعه اي از تحركات اقتصادي، نظامي و استراتژيك در سطح داخلي و برون مرزي قابل توجه مي باشد. منطقه حساس تنگه هرمز بيش از دو هفته محل استقرار و رزمايش نيروهاي نظامي ايراني بوده و مسدود شدن اين تنگه توسط ايران، تنها شاهراه عبور و مروز نفتكش هاي آمريكايي را قطع خواهد كرد.

روزنامه واشنگتن پست هفته گذشته در گزارشي به نقل از مقامات كاخ سفيد اظهار داشته است كه اين فشارهاي اقتصادي و سياسي بر ايران تنها مي تواند اندكي از سرعت پيشروي هاي هسته اي اين كشور بكاهد اما براي توقف آن بي اثر بوده و بايد چاره ديگري انديشيد. هجمه هاي رسانه هاي غربي عليه ايران در راستاي متحدسازي افكار عمومي با سياست هاي آنان نيز بخشي از اين پروژه مي باشد.

درهمين زمان ايران علاوه بر ادامه بي وقفه غني سازي اورانيوم در نيروگاه هاي خود، خبر شروع به كار سايت هسته اي جديد خود در فردو و غني سازي اورانيوم در آن را منتشر مي كند.

"تريتا پارسي" مدير و موسس شوراي ملي آمريكا- ايران در مصاحبه اي اذعان كرده: اطمينان واهي و افراطي اوباما به تأثير تحريم ها برايران باعث شده وي ديگر تلاشي براي جلوگيري تهران از دستيابي به فناوري هسته اي نكند. حال سوالي كه بايد از رئيس جمهور بپرسيم اين است كه با شرايط موجود، سياست هاي تحريمي وي تأثير داشته است.

واشنگتن سعي مي كند با تشديد تحريم ها و فشارهاي سياسي و اقتصادي بر ايران، نظامن آن را وادار به تسليم در برابر خواسته هاي خود كند در حالي كه بسياري از كارشناسان سياسي معتقدند اين طرح نيز در ادامه بلندپروازي هاي بي حساب اوباما برنامه ريزي و اجرا شده است.
بيش از 30 سال تحريم هاي غرب در مورد تهران اعمال شده و اگر اين سياست موفقيت آميز مي بود، بايد پس از سي سال نشاني از شكست يا توقف پيشرفت هاي هسته اي ايران ديده مي شد.

در انتهاي اين گزارش آمده است: كمك به نيروهاي مخالف داخلي ايران، اجراي طرح هاي جاسوسي و ترور، هجمه هاي رسانه اي گسترده و ترغيب، تشويق، تقويب دشمنان خارجي از ديگر برنامه هاي واشنگتن عليه ايران بوده كه در كنار تحريم بتواند مانع پيشروي هاي استراتژيكي اين كشور گردد. اما گذشت زمان بيش از هر سند ديگري اثبات كرده كه اين موارد هدف اصلي كاخ سفيد را براي آنان تأمين نكرده است./ا

پنجشنبه|ا|29|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن