تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815034009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اوباما: نمي‌گذاريم القاعده و طالبان با مصونيت عمل كنند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: اوباما: نمي‌گذاريم القاعده و طالبان با مصونيت عمل كنند
جام جم آنلاين: رييس جمهور آمريكا اظهار داشت كه به القاعده اجازه نخواهد داد با "مصونيت" در افغانستان به انجام عمليات‌هاي خود بپردازد و افزود، براي ريشه كني و انهدام پناهگاه‌هاي امن طالبان و ساير شبه نظاميان به تلاش‌هاي مشترك نياز است.


به گزارش ايسنا، همزمان با آغاز بازنگري در استراتژي آ‌مريكا در افغانستان، باراك اوباما رييس جمهور جديد آمريكا، به موفقيت‌هاي آمريكا در عراق اشاره كرد و گفت: افغانستان هنوز تلاش‌هاي لازم، مشابه با آنچه كه در عراق صورت گرفت را براي بيرون راندن القاعده و شبه نظاميان طالبان از خود نشان نداده است.

اوباما خاطرنشان ساخت: اعتقاد من بر اين است كه به خاطر تلاش‌هاي‌ فوق العاده سربازان ما و تلاش‌هاي سازنده ديپلماتيك رايان كروكر، سفير ما در عراق، انتخاباتي را در اين كشور شاهد بوديم كه نسبتا صلح آميز برگزار شد و هم اكنون اين احساس وجود دارد كه نظام سياسي در عراق به طور معناداري كارآمد است.

رييس جمهور آمريكا تصريح كرد: هنوز شاهد اين اتفاق در افغانستان نيستيم، قرار است انتخاباتي قريب الوقوع در اين كشور برگزار شود اما به نظر مي‌رسد دولت ملي افغانستان از اتفاقاتي كه در جامعه اطرافش رخ مي‌دهد بسيار دور افتاده است.

اوباما در سخنان خود همچنين به شبه نظاميان طالبان و القاعده كه در مناطق مرزي ميان پاكستان و افغانستان دست به انجام عمليات مي‌زنند اشاره داشت و گفت: چيزي كه تا به حال شاهد آن نبوده‌ايم تلاش‌هاي محسوس براي ريشه كني و انهدام پناهگاه‌هاي امن شبه نظاميان است كه بي‌نهايت مي‌تواند در موفقيت ماموريت ما تاثير داشته باشد.

وي عنوان داشت: ما براي موفقيت به هماهنگي‌هاي موثر بيشتري در تلاش‌هاي نظامي، تلاش‌هاي ديپلماتيك، تلاش‌هاي عمراني و تلاش‌هاي موثر بيشتري با متحدان خود نيازمنديم.

اوباما اضافه كرد: من جدول زماني خاصي براي انجام اين تلاش‌ها ندارم. تنها چيزي كه مي‌دانم اين است كه به القاعده و اسامه بن لادن اجازه نخواهم داد تا با مصونيت به آمريكا حمله كنند.

رييس جمهور جديد آمريكا همچنين خاطرنشان ساخت: خلاصه كلام من اين است كه ما نمي‌توانيم به القاعده اجازه انجام عمليات دهيم و بايد با هوشياري و تداوم عمل به كار خود ادامه دهيم.

دولت اوباما اعلام كرده است كه همزمان با به چالش كشيده شدن دولت كابل از سوي طالبان براي بدست‌گيري كنترل مناطق جنوبي و شرقي اين كشور در حال بازنگري استراتژي خود در افغانستان است.

هم‌چنين نووستي گزارش داد: رييس جمهور آمريكا در نخستين كنفرانس خبري در اين مقام اعلام كرد كه رهبري مشترك آمريكا و روسيه در عدم گسترش تسليحات هسته‌اي، امري مهم است.

خبرگزاري نووستي به نقل از باراك اوباما نوشته است: يكي از وظايف من، جلوگيري از گسترش تسليحات هسته‌اي است. معتقدم اين كه آمريكا به طور مشترك با روسيه در اين مساله راه را بگشايد، مهم است و من در گفت‌وگوي خود با آقاي مدودف، رييس جمهور روسيه در اين باره صحبت كردم كه به او بگويم از سرگيري دوباره‌ مذاكرات در مورد اين كه ما چگونه بايد از زرادخانه‌هاي هسته‌اي خود به طور موثر استفاده كنيم تا جايگاه خود را به دست آ‌وريم و از ديگر كشورها نيز بخواهيم كار تعيين توافق عدم گسترش تسليحات هسته‌اي را آغاز كنند بسيار براي ما مهم است. صادقانه بگويم كه در چند سال گذشته اين روند تضعيف شده بود.

اوباما در اين كنفرانس خبري يكي از تهديدات مهم را براي جهان، رقابت تسليحات هسته‌اي در خاورميانه خواند و تاكيد كرد كه همكاري با روسيه در اين مساله امري مهم است.

به اعتقاد رييس جمهوري آمريكا، خاك پاكستان پناهگاه تروريست‌ها شده است. خبرگزاري ايتارتاس خبر داده است كه اوباما عنوان داشته است، شك ندارد كه در اين كشور در مناطق مرزي ناآرام آن با افغانستان تروريست‌ها مخفي شده و آزادانه به فعاليت خود ادامه مي‌دهند.

وي خاطرنشان كرد: ما مي‌خواهيم مطمئن شويم كه پاكستان متحد قاطع ما در مقابله با تهديدات تروريستي باقي خواهد ماند.

به گفته‌ رييس جمهور آمريكا،وجود تروريست‌ها در خاك پاكستان براي دولت اسلام آباد و آمريكا خطرناك است.

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن