تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816591356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين شعبه موسسه مالي و اعتباري شهر افتتاح شدبانك شهر در راه است


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: اولين شعبه موسسه مالي و اعتباري شهر افتتاح شدبانك شهر در راه است
ليلا اكبرپورعكس:حميد جاني پورنخستين شعبه موسسه مالي و اعتباري شهر با حضور اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس، شهردار و معاون مالي و اداري شهرداري تهران دوشنبه 21 بهمن ماه امسال در خيابان سپهبدقرني تهران افتتاح شد.


بنا بر اعلام دكتر پورزرندي معاون مالي و اداري شهردار تهران 50 شعبه ديگر تعاوني اعتباري شهر در تهران و هفت كلان‌شهر ديگر ظرف 45 روز آينده تبديل به موسسه مالي و اعتباري شهر خواهند شد.
قاليباف:تمام شهرهاي كشور به شبكه بزرگ بانك شهر مي‌پيوندند
شهردار تهران در افتتاح نخستين شعبه موسسه مالي و اعتباري شهر قول داد: بانك شهر طي چهار سال آينده جزو قوي‌ترين بانك‌هاي كشور شده و نسبت به رشد و اقتصاد كشور بهترين گام‌ها را بردارد.
قاليباف با اشاره به اينكه اين آغاز تحولي بزرگ براي تغيير ذهنيت منفي مردم از شهرداري است تصريح كرد: ‌شهرداري با تاسيس بانك شهر نمي‌خواهد بانكداري انجام دهد بلكه اين گام بزرگي براي تحقق مديريت واحد شهري، ارتقاي كيفيت زندگي و براي ارائه خدمات بهتر است.
وي درباره افتتاح موسسه مالي و اعتباري شهر بيان كرد: يكي از مهمترين گام‌ها از زمان مديريت اينجانب در شهرداري حركت به سوي شكل‌گيري بانك شهر بود، البته اين بانك تنها براي شهرداري تهران نيست، بلكه بر اساس سياست‌ها تمامي ‌شهرداري‌هاي كلانشهرها و مراكز استان‌ها در حال حاضر در اين بانك سهام داشته و در آينده‌اي نزديك تمامي‌شهرها به اين شبكه بزرگ بانكي مي‌پيوندند.
قاليباف در ادامه افزود: اين بانك در مرحله اول ارائه خدمات به كاركنان و پرسنل شهرداري را مد نظر قرار داده چرا كه ما معتقديم تا در درون شهرداري تحولي اتفاق نيفتد در شهر تهران تحول ايجاد نمي‌شود و در مرحله بعد نيز شهروندان مد نظر قرار داده شده‌اند.
اوادامه داد: اين بانك هم براي كاركنان، هم شهروندان و هم براي توسعه كالبدي شهر در زير ساخت‌هاي شهري بهترين ابزار است.
شهردار تهران با اشاره به مشخصات اين موسسات تصريح كرد: موسسه مالي و اعتباري شهر بايد نگاه و سياست خود را بر مبناي بانك تنظيم كرده و به اين سمت حركت كند. همچنين نيروهاي آن تركيبي از نيروهاي جوان و با تجربه بوده و از فنآوري روز دنيا در حوزه بانكداري بهره‌مند باشد و به صورت مكانيزه اداره شود.
قاليباف با اشاره به آينده اين مجموعه بار ديگر تاكيد كرد: من به شما قول مي‌دهم كه بانك شهر طي چهار سال آينده جزو قوي‌ترين بانك‌هاي كشور شده و بانك‌هاي 60 ، 70ساله را پشت سر خواهد گذاشت و نسبت به رشد و اقتصاد كشور بهترين گام‌ها را برمي‌دارد كه اين ظرفيت در شهرداري‌ها و شهرهاي كشور وجود دارد.
موسسه مالي و اعتباري شهر مانع افزايش نرخ بهره شود
غلامرضا مصباحي‌مقدم، رييس كميسيون اقتصادي مجلس نيز در اين مراسم گفت: موسسه مالي و اعتباري شهر ضمن استفاده از متخصصان و جوانان تحصيلكرده، بنيان خود را بر مبناي تقوا گذاشته و از افزايش نرخ بهره جلوگيري كند.
او افزود: بحران مالي كنوني جهان ناشي از خلق اعتبارات غير واقعي و ايجاد بازارهاي ثانويه تامين اعتبار نشده مبتني بر ربا و قرض است.
وي با بيان اين مطلب تصريح كرد: هنوز سيستم بانكي ايران از اين حيث كه به سوي بانكداري اسلامي‌و بدون ربا برود اصلاح نشده است. بايد بانك‌هاي ما به اين سمت پيش بروند كه دريافت نقدينگي و پرداخت تسهيلات بر مبناي شرع باشد.عضو كميسيون اقتصادي مجلس به اهميت بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري در اقتصاد اشاره كرد و افزود: امروز بدون وجود بانك‌ها رشد اقتصادي بسيار كند مي‌شود و استفاده از منابع خرد موجب رشد اقتصادي خواهد شد.
وي با يادآوري اينكه در حال حاضر 20درصد از نقدينگي‌ها در بانك‌هاي غيردولتي است افزود: بايد به سمتي پيش برويم كه اين ميزان به 80درصد افزايش و سهم بانك‌هاي دولتي در نقدينگي به 20درصد برسد، زيرا افزايش بانك‌هاي خصوصي موجب رقابت شكوفايي اقتصادي خواهدشد.
مصباحي‌مقدم با اشاره به تفاوت بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري بيان كرد: تفاوت اين دو در حساب‌هاي اعتباري و صدور دسته چك است. شهرداري‌ها به ويژه شهرداري تهران با توجه به گستردگي فعاليت‌هاي مالي و خدمت‌رساني به شهروندان مستلزم چنين موسسه‌اي است.
اين نماينده مجلس ادامه داد: موسسه مالي و اعتباري شهر بايد از متخصصان و جوانان تحصيلكرده در حوزه‌هاي مربوطه مانند حسابداري، بانكداري، بازرگاني، اقتصاد و... در كاركنان خود استفاده كند و همچنين بايد بنيان خود را بر مبناي تقوا پايه ريزي و از افزايش نرخ بهره جلوگيري كند.
عرضه30درصد سهام موسسه مالي و اعتباري شهر با پذيره‌نويسي عام
دكترپورزرندي در مراسم افتتاح اولين شعبه از موسسه مالي و اعتباري شهر كه در آن به جز شهرداري تهران، هفت كلان‌شهر ديگر سهامدار هستند، خاطرنشان كرد: طبق دستور شهردار تهران و بانك مركزي، هيچ وقفه‌اي در كار شهروندان و مراجعان به تعاوني اعتباري شهر كه تبديل به موسسه مالي و اعتباري شده است، به وجود نخواهد آمد.
وي افزود: موافقت اصولي مجوز فعاليت اين موسسه از بانك مركزي و سازمان بورس اوراق بهادار اخذ شده و 105‌ميليارد تومان از اعتبار اوليه اين موسسه كه 150‌ميليارد تومان است، توسط موسسان آن يعني شهرداري تهران و هفت كلان‌شهر ديگر تامين شده است.
پورزرندي ادامه داد: همچنين 30‌درصد از سهام اين بانك كه به صورت پذيره‌نويسي عام عرضه شده است، ظرف دو روز اداري 45‌ميليارد تومان خريداري شده است.
معاون مالي و اداري شهردار تهران خاطرنشان كرد: شهرداري تهران در سال‌هاي گذشته براي تامين نيازهاي مالي خود مشكلات زيادي داشت و اقداماتي از جمله دادن وام ازدواج براي آن‌ها پيش‌بيني كرد، اما براي تامين اعتبار اين وام‌ها با مشكلات زيادي مواجه بوديم.
به عنوان مثال براي وام ازدواج كه به تصويب شوراي شهر تهران در دور دوم رسيده بود، پيش‌بيني وام براي 160‌هزار نفر شده بود، اما تعداد ثبت‌نام‌‌كنندگان بيش از 260‌هزار نفر شد و ما به سختي توانستيم اين وام‌ها را پرداخت كنيم.
همچنين در برخي موارد ديگر نظير مشكل شهروندان در مجتمع اركيده تعاوني اعتباري شهر توانست اين مشكل را برطرف كند و در مواردي ديگر توانست دست مديريت شهري را براي انجام پروژه‌هاي توسعه‌اي و عمراني باز بگذارد.
معاون مالي و اداري شهرداري تهران اعلام كرد: پنج شعبه از موسسه مالي و اعتباري شهر، امروز افتتاح شد .
طبق زمان‌بندي، 50 شعبه ديگر تعاوني اعتباري شهر در تهران و هفت كلان‌شهر ديگر ظرف 45 روز آينده تبديل به موسسه مالي و اعتباري شهر مي‌شوند.

چهارشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن