تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816676008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارگردان «امشب شب مهتابه» در مشهد: قصد سرگرم كردن مخاطب را نداشتم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كارگردان «امشب شب مهتابه» در مشهد: قصد سرگرم كردن مخاطب را نداشتم
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

كارگردان فيلم «امشب شب مهتابه» گفت: آن چه مي خواستم در اين فيلم رخ دهد، پذيرفتن مرگ بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه خراسان، محمدهادي كريمي در نشست بررسي اين فيلم كه شب گذشته در سينما قدس مشهد برگزار شد، با بيان اين كه انسان‌ها در مورد نگاه تلخ به مرگ عادت كرده‌اند، ابراز داشت: حتي وقتي به معاد اعتقاد كامل داريم، باز هم مرگ را با نيستي همسنگ

مي‌دانيم و دوست داريم باز گرديم؛ آن چه مي‌خواستم در اين فيلم رخ دهد، پذيرفتن مرگ بود، از سويي

نمي‌خواستم در اين جريان به سمت كليشه بروم، بنابراين وقتي بيمار مي‌بيند نمي‌تواند بيماري خود را مهار كند مشكلاتي براي خودش ايجاد مي‌كند تا بيماري را فراموش نمايد.

كريمي با اشاره به اينكه در فيلم خيلي قصد سرگرم كردن مخاطب را نداشته‌است تاكيد كرد: مي‌خواستيم تماشاگر با موضوع فيلم روبرو شود و مرگ را جلوي خودش ببيند و آگاه شود تا بيشتر از آگاهي لذت ببرد و نه سرگرم شدن؛ از سويي نكته جالب توجه داستان كنار هم بودن مرگ و زندگي در كنار هم است، همچنين با آغاز بيماري داستان آغاز مي‌شود و پس از آن زن و برخوردهاي اوست كه قصه را مي‌سازد و بنابراين فضاي احساسي موجب گرايش داستان به سوي ديگري مي‌شود.

مي‌ميرد يك شب مهتابي است، از سويي اين شعر معروف احمد شاملو كه توسط فرهاد بازخواني شده است با اين كه چندان فضاي شادي ندارد اما در مجالس شاد خوانده مي‌شود و اين موضوع كاملاً با فضاي فيلم متناسب است به گونه‌اي كه در فيلم نيز تولد به مرگ مي‌چرخد.

كريمي با بيان اينكه اين فيلم ساده‌اي است كه روند بسيار سختي را طي كرده است و هدف اصلي آن آگاه كردن مخاطب است، افزود: داستان فيلم، استعداد ملودرام را به طور كامل دارد، بنابراين به طور عمدي سعي كردم از بازي هاي برون گرا در فيلم پرهيز كنم، زيرا اگر بيش از اين قصد نشان دادن آشفتگي شخصيت‌ها را داشتيم فيلم به سمت تصنعي شدن و تظاهر به آشفتگي پيش مي‌رفت از سويي فضاي احساسي و داستان موجب مي‌شد، پيام مورد نظر من به خوبي انتقال نيابد و فيلم عمقي نباشد.

كارگردان فيلم «انعكاس» بازي مهناز افشار در فيلم‌ها را انرژيك توصيف كرد و در ارتباط با انتخاب بازيگران اصلي فيلم «امشب شب مهتابه» ابراز داشت: هنرپيشه مي تواند ويترين فيلم باشد، اما اين موضوع دليل اصلي براي انتخاب مهناز افشار نبود اگر هر فرد ديگري به جاي وي انتخاب مي‌شد، پيش از آغاز داستان نياز به بيان مقدمه اي بود تا تماشاگر بپذيرد كه شخصيت زن داستان كه خيلي درون گراست، فردي شاد و انرژيك بوده است، اما با توجه به پيشينه ذهني مخاطب از مهناز افشار اين موضوع برطرف شد.

وي درباره نقش اصلي فيلم نيز بيان داشت: بازيگر بايد آيينه نويسنده و كارگردان باشد، نكاتي كه من از بيمار داستان در ذهن داشتم با بازي دانيال عبادي متناسب بود. براي نمونه خش موجود در صداي وي به خوبي لجاجت و تلخي را ارائه مي‌دهد و از سويي مفهوم كودك درون را نيز انتقال مي‌داد، زيرا مي‌خواستم شخصيت كودكانه وي نمود داشته باشد.

كريمي اظهار داشت: در ارتباط با انتخاب دانيال عبادي با فيزيك بدني متناسب، هدف من نمايش ساده تفاوت

پس از بيماري بود؛ در فيلم «غير منتظره» از وي در نقش يك مانكن استفاده كردم و در اين فيلم از ابتدا تاكيد زيادي روي موهاي شخصيت بيمار داشتم كه اين موضوع به خوبي با دانيال عبادي متناسب است، بنابراين وقتي در پايان فيلم شخصيت را بدون مو مي بينيم، اين تفاوت به خوبي قابل لمس است.

كارگردان فيلم «امشب شب مهتابه» پيرامون اقتباسي بودن داستان فيلم گفت: فردي اين داستان را از انگليسي ترجمه كرده بود و براي ترجمه روان به من مراجعه كرد، من پس از مطالعه داستان برداشت آزادي از آن داشتم؛ در اين فيلم سه نسل پدربزرگ ، پدر و نوه ديده مي‌شوند و نوه با اين كه هنوز به دنيا نيامده و در راه است حضور پرنگي در فيلم دارد.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 417]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن