تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804394531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رشد 233 درصدي ذخايرقابل استحصال نفت حاكي از بي اثر بودن تحريم ها است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رشد 233 درصدي ذخايرقابل استحصال نفت حاكي از بي اثر بودن تحريم ها است
عملكرد درخشان صنعت نفت كشور در سي سال گذشته با نمونه بارز افزايش ذخاير قابل استحصال هيدروكربور مايع كشور از 41 ميليارد و 440 ميليون بشكه در سال 1356 به 138 ميليارد و 220 ميليون بشكه در سال 1386، حاكي ازبي اثربودن تحريم ها عليه ايران است.


به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادي ايرنا، با پيروزي انقلاب اسلامي و خروج شركت هاي بين المللي نفتي از ايران، كاركنان توانمند صنعت نفت توانستند با همت و غيرت خود اين صنعت را سرپا نگاه دارند، به طوري كه در دوران هشت سال جنگ تحميلي عراق عليه ايران اجازه ندادند حتي يك روز توليد نفت و فرآورده هاي نفتي و صادرات نفت خام كشور قطع شود.
"غلامحسين نوذري" وزير نفت جمهوري اسلامي ايران در تشريح فعاليت هاي صنعت نفت در سي سال گذشته تصريح كرد: "كاري كه در سي سال گذشته در صنعت نفت ايران انجام شده در هيچ كجاي دنيا نشده است."
نوذري، بارها اظهار داشته است كاركنان صنعت نفت با توانمندي هاي خود در طول سي سال گذشته توانستند تحريم ها و تهديدها را به فرصت تبديل كنند به طوري كه ثمره اين تلاش
ها در تمام بخش هاي صنعت نفت ايران مشهود است.
متخصصان صنعت نفت ايران توانستند در سي سال گذشته 41 ميدان نفتي و حداقل 20 ميدان گازي را كشف كنند و حجم ذخاير قابل استحصال نفت را به 138 ميليارد بشكه و حجم ذخاير قابل استحصال گاز طبيعي را از هشت تريليون مترمكعب درابتداي پيروزي انقلاب به بيش از 28 تريليون مترمكعب در سال 1386 افزايش دهند.
كشف ميدان بزرگ گازي پارس جنوبي مشترك با كشور قطر با ذخيره 14 تريليون مترمكعب در بخش ايراني و كشف ميدان بزرگ نفتي آزادگان با 40 ميليارد بشكه ذخيره نفت درجا، از شاخص هاي تلاش كاركنان صنعت نفت در بخش اكتشاف در سي سال گذشته است.
از ديگر نمونه هاي بارز بي اثربودن تحريم ها عليه صنعت نفت ايران در سي سال گذشته، افزايش ظرفيت تصفيه گاز طبيعي از 35 ميليون مترمكعب در روز در سال 1358 به حدود 450 ميليون مترمكعب در روز درسال 1386، افزايش ظرفيت پالايش نفت از 800 هزار بشكه در روز در سال 1356 به بيش از يك ميليون و 600 هزار بشكه در روز در سال 1386، افزايش ظرفيت توليد محصولات پتروشيمي از حدود 2 ميليون تن درسال 1356 به حدود 35 ميليون تن در سال جاري، افزايش ميزان عمليات حفاري از 13 هزار و 71متر در سال 1356 توسط شركت هاي خارجي به بيش از 340 هزار متر درسال 1386 توسط شركت ملي حفاري ايران است.
شرايط تحريم عليه صنعت نفت ايران سبب شد، شرايط ساخت وتوليد بخش اعظم كالاهاي
وارداتي مورد نياز صنعت نفت در داخل كشور فراهم شود. پيش از پيروزي انقلاب اسلامي حدود 97 درصد كالاهاي مورد نياز صنعت نفت از خارج وارد مي شد اما پس از پيروزي انقلاب، اين روند معكوس شد. اكنون بيشتر كالاها ساخت داخل است و تنها در مواردي واردات صورت مي گيرد كه توليد يك قطعه يا تجهيزات در داخل مقرون به صرفه نباشد و يا از فناوري خاصي برخوردار باشد.
حتي در بخش تامين فرآورده هاي نفتي مورد نياز كشور به ويژه بنزين نيز تهديدي عليه كشور وجود ندارد. ظرفيت توليد بنزين در پالايشگاه هاي كشور حدود 45 ميليون ليتر در روز است و علاوه بر اين امكان توليد بنزين از برخي محصولات پتروشيمي در كشور فراهم شده كه در صورت اضطرار مي توان از اين فرآيند براي توليد مابقي نياز بنزين كشور استفاده كرد.
كاركنان و متخصصان صنعت نفت ايران علاوه بر شگفتي آفريني در داخل، توانستند در فراتر از مرزهاي كشور و در كشورهايي مانند تركمنستان، ونزوئلا، كويت و هند توانمندي هاي خود را عرضه كنند.
"سيف الله جشن ساز" معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي نفت ايران نه فقط بارها تحريم عليه صنعت نفت ايران را بي اثر دانسته است، بلكه به تازگي تاكيد كرد: "با وجودي كه هدف تحريم آن است كه برنامه هاي توسعه اي نفت و گاز ايران دچار اخلال شود، اما با تمام توان در جهت انجام برنامه هاي توسعه اي، تلاش خواهيم كرد."
اقتصام**1561** 1558

چهارشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن