تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816723354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازخواني حكم يك مرتد/ حكم ارتداد سلمان رشدي قابل نقض نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بازخواني حكم يك مرتد/ حكم ارتداد سلمان رشدي قابل نقض نيست
جمعي از نمايندگان، فعالان سياسي و صاحب نظران در آستانه 25 بهمن ماه سالروز صدور حكم تاريخي حضرت امام خميني (ره) درباره ارتداد سلمان رشدي نويسنده كتاب "آيات شيطاني" اين حكم را قابل نقض ندانسته و بر اجراي آن تاكيد كردند.


حضرت امام خميني (ره) صدور حكم مهدورالدم بودن سلمان رشدي نويسنده كتاب "آيات شيطاني" را در در تاريخ 25 بهمن 1367 صادر كرد كه واكنش بي نظيري در جهان اسلام و غرب به همراه داشت.
امام راحل (ره) در اين حكم، سلمان رشدي را محكوم به اعدام دانستند و از مسلمانان سراسر جهان خواستند تا اين فرد مرتد را در هر نقطه از جهان كه يافتند، سريعا اعدام كنند.
مخبر كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد براينكه گذشت زمان سبب كم شدن اثر شدن فتواي امام راحل (ره) عليه "سلمان رشدي" نمي شود، گفت: اين فتوا هرگز قابل تجديد نظر و نقض شدني نيست.
"ستار هدايت خواه" عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا، با بيان اينكه حكم حضرت امام (ره) درباره سلمان رشدي يك حكم شرعي است، گفت: اين حكم مورد توافق تمام علماي مسلمان سني و شيعه است و هيچ اختلاف نظري بين علما درباره آن وجود ندارد.
هدايت خواه در ادامه تصريح كرد: با توجه به اينكه در شرايط امروز موج تهاج فرهنگي دشمن به ويژه توطئه هاي صهيونيست ها در جهت توهين به مقدسات اسلامي نسبت به گذشته شدت بيشتري يافته است، لذا امروز و نيز در آينده نه تنها اين فتوا قابل تجديد نظر نيست، بلكه ضرورت اجراي آن روز به روز بيشتر مي شود.
مخبر كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به اينكه احكام سياسي با توجه به شرايط زماني ممكن است در شرايطي قابل تجديد نظر باشند، تاكيد كرد كه حكم شرعي امام (ره) مبني بر اعدام سلمان رشدي به هيچ وجه و تحت هيچ شرايطي قابل تجديد نظر يا تغيير نيست.

** فتواي فقهي امام (ره) درباره رشدي قابل تغيير نيست
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نيز در اين باره گفت: فتواي امام راحل مبني بر ارتداد سلمان رشدي، يك حكم فقهي مبتني بر احكام شرع مقدس دين اسلام است و در هيچ زماني به لحاظ شرعي قابل تغيير و يا تبديل نيست.
"محمد كرمي راد" تصريح كرد: حكم حضرت امام (ره) جنبه سياسي نداشت بله حكم شرعي از جانب يك مرجع ديني بود كه از سوي همه مسلمانان جهان مورد تاكيد قرار گرفت.
وي افزود: در آن زمان دشمنان اسلام براي مقابله با دين اسلام دست به چنين توطئه‌اي زدند، اما امام راحل با درايت و هوشياري بي نظير خود اين فتوا و حكم تاريخي را اعلام كردند و موجب بيداري جهان اسلام در مقابل هجمه‌هاي غربي ها شدند.
وي با بيان اينكه اين حكم به لحاظ شرعي و فقهي كماكان به قوت خود باقي است، خاطر نشان كرد‌: دشمنان دين خدا و پيامبر بزرگ اسلام بدانند كه با اين توطئه ها و ترفندها عليه جهان اسلام، هيچگاه نخواهند توانست به اهداف شوم خود برسند و در ميان جهان اسلام و ساير ملت‌ها نخواهند داشت.

** اجراي حكم امام خميني (ره) درباره سلمان رشدي واجب كفايي است
نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي نيز با اشاره به سالروز حكم تاريخي امام خميني(ره) در خصوص ارتداد سلمان رشدي گفت: اجراي حكم مرگ سلمان رشدي بعد از گذشت بيست سال هنوز هم واجب كفائي است.
"حسين سبحاني نيا" اشاره به اينكه نگهداري سلمان رشدي در طول اين سال ها براي كشورهاي غربي هزينه زيادي داشته است، افزود: سلمان رشدي در طول اين سال ها در فلاكت و بدبختي زندگي كرده و آب خوش از گلويش پايين نرفته است.
نماينده نيشابور در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: امام خميني(ره) با بيان اين حكم در آن سال ها ثابت كردند كه نگاهشان تنها به مرزهاي ايران خلاصه نمي شود و به مشكلات دنياي اسلام نيز مي انديشيدند.
وي يكي از ويژگي هاي امام خميني(ره) را نگاه جامع وي به مسائل دنياي اسلام عنوان كرد و افزود: ايشان به عنوان يك مرجع آگاه و مسلط به مسائل دنياي اسلامي توجه ويژه اي داشتند، مسائل دنياي اسلامي را جداي از مسائل ايران نمي دانستند و در صيانت از دين اسلام و فرهنگ اسلامي و شعار اسلامي حساسيت زيادي داشتند.
سبحاني نيا اظهار داشت:امام راحل وقتي مشاهده كردند كه سلمان رشدي مرتد دست به قلم برد و به عنوان مزدور كشورهاي غربي خصوصا انگليس، اهانت هايي به مقدسات، قرآن و پيامبر كرد،موضع گيري قاطع خود را اعلام كردند.
وي اظهار داشت: اگر در آن زمان امام راحل اين فتوا را صادر نمي كردند، حرمت شكني باب مي شد و از آن پس آنان سعي مي كردند به مقدسات مسلمانان توهين كنند.
نايب رييس كميسيون امنيت ملي تاكيد كرد: حركت امام خميني(ره) و موضع گيري ايشان در آن سال ها، حركتي بزرگ را در دنياي اسلام به وجود آورد و خيلي ها فهميدند كه نبايد به مقدسات مسلمانان توهين كنند.

** تغييري در حكم ارتداد سلمان رشدي ايجاد نشده است
دبيركل حزب موتلفه اسلامي در خصوص فتواي امام راحل (ره) درباره سلمان رشدي گفت: تغييري در مواضع سلمان رشدي نشده است و از سويي حكم ارتداد سلمان رشدي نيز تغييري نكرده است.
"محمد نبي حبيبي" در آستانه 25 بهمن سالروز صدور حكم تاريخي حضرت امام خميني (ره) مبني بر ارتداد سلمان رشدي افزود: من تغييري در اوضاع فعلي جامعه مسلمانان نسبت به 20 سال پيش كه حكم ارتداد رشدي صادر شد نمي بينم كه منجر به لغو اين فرمان شود.
وي در عين حال تاكيد كرد: تشخيص و صدور فتواي ارتداد بر عهده مجتهد است و نه افراد عادي.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي اظهار داشت: فتواي امام (ره) يك دستور شرعي بود و همچنان به قوت خود باقي است.
به گفته اين فعال سياسي گذر زمان نمي تواند موجب كهنه و لغو شدن مجازات مرتدي شود كه به اركان دين و پيامبر معصوم اهانت كرده است.
امام خميني (ره) پيشوا و مرجع تقليد شيعيان، در 25 بهمن سال 1367 خطاب به همه مسلمانان جهان طي فتوايي سلمان رشدي نويسنده كتاب آيه هاي شيطاني و نيز ناشران اين كتاب را مرتد و مهدورالدم اعلام و فرمان اعدام آنها را صادر نمود.

** فتواي تاريخي امام (ره)، سلمان رشدي را از فضاي اجتماعي جوامع حذف كرد
يك كارشناس مسايل سياسي و بين‌المللي هم حكم تاريخي امام خميني (ره) در خصوص ارتداد سلمان رشدي نويسنده كتاب موهن آيات شيطاني را واجد تكليف شرعي دانست و گفت:‌ اين فتوا سلمان رشدي را از فضاي اجتماعي جوامع حذف و از ادامه اين توطئه جلوگيري كرد.
"سعدالله زارعي" اظهار داشت: حكم امام راحل در خصوص سلمان رشدي برخاسته از احساس توطئه‌اي بود كه امام از سوي مجموعه غرب احساس كردند.
وي گفت: امام به خوبي دريافتند كه غرب پس از آن كه نتوانست از طريق جنگ به تفكر اسلام گرايي در سطح منطقه خاورميانه لطمه بزند، درصدد است با استفاده از عناصر خود باخته و مزدور اقداماتي را عليه مباني دين مبين اسلام انجام دهد.
اين تحليلگر مسايل بين‌المللي با اشاره به اين كه سلمان رشدي اهل شبه قاره هند و تبعه انگليس است، افزود:‌ زماني كه وي كتاب آيات شيطاني را به نگارش درآورد و اين كتاب در سطح گسترده‌اي از سوي محافل رسانه‌اي غرب تبليغ و منتشر شد، امام دريافتند كه غرب كليد برخورد با اسلام را در قالب هجو و اهانت آغاز كرده است.
وي از استنباط ديگر امام خميني (ره) مبني بر تلاش غرب براي ايجاد اختلاف و دودستگي بين مسلمانان و دولت‌هاي حاكم در منطقه سخن گفت و متذكر شد: طبيعي است كه واكنش ملت‌هاي مسلمان به طور طبيعي با ممانعت دولت‌ها مواجه و اين مساله به فتنه بزرگ در مجموعه كشورهاي منطقه منجر مي‌شد.
زارعي همچنين يادآور شد: وقتي كتاب آيات شيطاني در اروپا منتشر شد، شاهد كشته شدن شماري از مسلمانان در كشورهاي نظير هند و پاكستان بوديم.
وي ادامه داد:‌ امام با درك عميق توطئه غربي‌ها براي هتك بنيان‌هاي فكري و ديني و ايجاد اختلاف و درگيري بين مسلمانان وارد ميدان شدند و با فتواي تاريخي خود، ضربه مهلكي را به روند توطئه آميز آنان زدند.
اين كارشناس مسايل خاورميانه اظهار داشت: وقتي امام فتواي تاريخي خود عليه سلمان رشدي را صادر كردند، برخي همتايان وي از جمله "تسليمه نصرين" در بنگلادش و "نجيب محفوظ" در مصر و برخي اشخاص در ايران درصدد بر آمدند تا در اقدامي مشابه، مقدسات مسلمانان را هتك حرمت كنند.
زارعي همچنين فتواي تاريخي امام را عامل عقب نشيني اين افراد دانست و گفت: البته پس از حدود يك دهه از صدور اين فتوا برخي اشخاص به طور رسمي و علني نسبت به اسلام و مقدسات آن هتك حرمت كردند.
زارعي اهانت به قرآن كريم با اين عنوان كه اين كتاب خدا نيست و سخن پيامبر است، اهانت به پيامبر مبني بر اين كه او هم مانند هر بشر ديگر واجد خطا و نسيان است و اهانت به امام معصوم در ذيل اين عنوان كه آنجه در كربلا گذشت، تاوان كشته هاي بني اميه در جنگ هاي صفين، بدر و حنين بوده است را از جمله اين اهانت ها برشمرد كه با مجاهدت مردم خنثي شدند. اين اقدام تداوم اين حركت ضد اخلاقي را از سوي چهره هاي مشابه منتفي كرده است.
وي اقدام امام خميني را لازم و موثر دانست و گفت: با فتواي امام به حيات مادي سلمان رشدي خاتمه داده نشده، اما حيات معنوي وي پايان يافته است.
وي با بيان اين كه شريعت جداي از سياست نيست، گفت: احكام در شريعت جنبه سياسي دارند و احكامي هستند كه به اجتماع، اداره امور جامعه و جهان مربوط هستند.
زارعي با تاكيد بر اين كه حكم امام خصومت با فرد و كشوري قلمداد نمي‌شود، تاكيد كرد كه اين حكم براساس ضرورت شرعي و احساس تكليف شرعي صورت گرفت است.
وي خاطر نشان كرد:‌ بر همين اساس بر متشرعين واجب است تا زماني كه اين حكم اجرا نشده است، درصدد اجراي آن بر آيند.
اين كارشناس مسايل سياسي گفت: جنبه معنوي حكم امام اجرا شده است و اجراي جنبه فيزيكي و مادي آن در نيمه راه است.

** حكم ارتداد سلمان رشدي تا ابد پا برجاست
نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، اقدام سلمان رشدي را توهيني آشكار به جهان اسلام و تمامي مسلمانان جهان دانست و گفت: امام خميني(ره) با صدور حكم ارتداد وي ثابت كرد كه هيچ كس نمي تواند به مسلمانان توهين كند.
"اسماعيل كوثري" افزود: هيچ گاه حكم امام خميني(ره)درباره نويسنده كتاب آيات شيطاني از ياد مسلمانان نخواهد رفت و از توهيني كه به مقدساتشان شده كوتاه نخواهند آمد.
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به اينكه انگليس بايد از حمايت بي جا از سلمان رشدي دست بردارد،تاكيد كرد: متاسفانه انگليسي ها كه همه مسائل را در چارچوب مسائل آزاد مطرح مي كنند با واقعيت هولوكاست كه رييس جمهور مطرح كرد، برخورد تند و شديدي كردند و حال بايد از آنان پرسيد پس چرا در همه مسائل آزاد فكر نمي كنيد.
وي تاكيد كرد: دشمنان بدانند هر كس بخواهد به اعتقادات مسلمانان توهين كند و حرف غير منطقي بزند، مسلمانان ساكت نمي نشينند.
كوثري خاطر نشان كرد: تنها محافظت هاي انگلستان باعث شده كه سلمان رشدي تاكنون جان سالم بدر ببرد و تاكنون مجازات نشود و مطمئن هستيم كه روزي اين حكم اجرا مي شود.
** اقدام سلمان رشدي مرتد خيانت به بشريت بود
نايب رييس كميسيون قضائي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي گفت: اقدام سلمان رشدي مرتد نه تنها خيانت به مسلمانان، بلكه خيانت به جامعه بشريت بود.
"فرهاد تجري" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا با اشاره به اينكه حكم امام راحل، حكمي الهي بود، تاكيد كرد: هر حكمي حكمت خاص خود را دارد، مطمئنا در آن برهه از زمان اگر امام حكم ارتداد سلمان رشدي را صادر نمي كردند، هر بيگانه اي به خود اجازه مي داد كه به مقدسات مسلمانان توهين كند.
وي تاكيد كرد: ما نمي توانيم با شعارهاي فريبنده هر چه مي خواهيم بگوييم و با حب و بغض افكار جهت دار داشته باشيم.
نماينده مردم قصر شيرين در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: سلمان رشدي در كتاب آيات شيطاني با حب و بغض سخن گفت و مطالب دروغ و هدف دار نسبت به اعتقادات مسلمانان مطرح كرد كه اين نوعي خيانت به انسانيت است.
وي تاكيد كرد: اينگونه افراد سعي در تحريف افكار عمومي دارند و مي خواهند كرامت انساني را به هر نحوي از بين ببرند.
تجري تاكيد كرد: اين حكم تازگي روز اول را دارد و حكم مرگ سلمان رشدي بر هر مسلماني واجب است.

** سلمان رشدي دراين سال‌ها روي آرامش را نديده و نخواهد ديد
عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سالگرد حكم امام خميني(ره) در خصوص ارتداد سلمان رشدي گفت: سلمان رشدي در اين سال ها روي آرامش را در زندگي خود نديده و از اين پس هم نخواهد ديد.
"حميدرضا حاجي بابايي" روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ايرنا با اشاره به اينكه زندگي سلمان رشدي در اين سال‌ها هميشه تحت نظر بوده است، افزود: او با اقدام خود كاري كرد كه روي خوش در زندگي نديد.
وي با اشاره به اينكه حكم ارتداد سلمان رشدي حكم فقهي است، تاكيد كرد: به نظر من تا زماني كه موضوع پابرجاست و سلمان رشدي زنده است، اين حكم نيز پابرجاست.
عضو كميسيون آئين‌نامه داخلي در ادامه بيان كرد: تا زماني كه او زنده است در وضعيت موجود تغييري ايجاد نمي‌شود و ما روزي شاهد خواهيم بود كه او براي هميشه از روي صفحه روزگار محو مي شود هر چند او جزاي واقعي خود را در آن دنيا مي‌گيرد.
وي با اشاره به اينكه دولت انگليس در طول 30 سال پس از انقلاب اسلامي ثابت كرد كه همواره به دنبال تحت فشار قرار دادن ايران بوده است، افزود: آنان بسيار تلاش كردند كه با محافظت از سلمان رشدي، او را در برابر مسلمانان حفظ كنند ولي مطمئنا موفق نمي شوند و روزي حكم امام اجرا مي شود.
سيام / 1723

چهارشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن