تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817180994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: خبر
تاخير بودجه پس لرزه انحلال سازمان مديريت است

عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بيان اين كه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري نمي تواند به مانند سازمان مديريت و بودجه، لوايح بودجه را كامل، مناسب و به موقع تحويل مجلس دهد، علت تاخيرهاي دولت در ارائه لايحه بودجه را انحلال سازمان مديريت و بودجه برشمرد. موسي الرضا ثروتي در گفت وگو با خانه ملت تصريح كرد: تاخيرها در ارائه لايحه بودجه از زماني آغاز شد كه سازمان برنامه و بودجه به معاونت برنامه ريزي تغيير كرد و كار تدوين بودجه براي دولت سخت تر از گذشته شد. نماينده بجنورد، افزود: معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري برنامه مشخصي براي تدوين لوايح بودجه ندارد و تنها با تلف كردن وقت و زمان، منتظر حوادث غير مترقبه هستند، تا تصميم جديدي بگيرند. وي ادامه داد: با توجه به اين كه درآمدها و هزينه هاي كشور مشخص است، بستن بودجه در اين شرايط نياز به صرف وقت و هزينه زيادي ندارد ولي تدوين بودجه در معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري بيش از حد به طول مي انجامد. ثروتي يادآور شد: بودجه هاي امروزي نياز به تغيير زيادي ندارد و تنها برخي اعداد و ارقام در برخي رديف ها دست خوش تغيير مي شوند. عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات تاكيد كرد: معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري نمي تواند به مانند سازمان مديريت و بودجه، لوايح بودجه را كامل، مناسب و به موقع تحويل مجلس دهد.

مبارزه با دلالان ارز از ايجاد بازار سياه جلوگيري مي كند

رييس كميسيون اقتصادي مجلس با تاكيد بر اين كه بانك مركزي بايد با سياست گذاري لازم، سود سپرده ها را بر اساس نرخ تورم تعيين كند تا بتواند نقدينگي را از بازار و دلالان جمع نمايد، گفت: در چنين شرايطي اقدام بانك مركزي براي مبارزه با دلالان فروش ارز كار بسيار مثبتي است كه از ايجاد بازار سياه جلوگيري مي كند. ارسلان فتحي پور در گفت وگو با ايسنا، ضمن تاييد پيشنهاد بانك مركزي براي افزايش نرخ سود سپرده گذاري به شوراي پول و اعتبار گفت: سود سپرده گذاري بايد بر اساس نرخ تورم تعيين شود تا بتوان نقدينگي را از جامعه جمع كرد و پول هاي سرگردان در دست يك عده دلال نباشد. وي افزود: اكنون در بازار بحث وارد شدن دلالان به ارز و سكه مطرح است و احتمالا آنها در آينده به كالاهاي اساسي دست مي زنند تا بتوانند بازار سياهي ايجاد كنند كه اين رويكرد به مصلحت نظام و كشور نيست. به گفته فتحي پور، بانك مركزي بايد براي جلوگيري از بازار سياه و ورود دلالان، سود سپرده ها را بر اساس نرخ تورم تعيين كند. رييس كميسيون اقتصادي مجلس در عين حال ابراز اميدواري كرد كه شوراي پول و اعتبار پيشنهاد بانك مركزي براي افزايش نرخ سود سپرده گذاري را اجرايي كند. وي با اشاره به اقدام بانك مركزي براي مبارزه با دلالان و جلوگيري از خريد و فروش ارز از بيرون از صرافي ها، اين اقدام را كار قانوني خواند و گفت: در هيچ جاي دنيا نمي توان مشاهده كرد كه يك نفر در خيابان دلار و ارز مي فروشد. در همه جا مراجع قانوني، بانك ها و صرافي ها با ارائه اسناد و مدارك اين كار را انجام مي دهند. فتحي پور افزود: مطمئنا در اين صورت ارز در اختيار توليدكنندگان و بازرگانان قرار مي گيرد و آنها مي توانند مواد اوليه، كالاهاي استراتژيك و تكنولوژي را از كشورهاي خارجي وارد كرده و مواد مورد نياز كشور را تامين و توليد كنند. اين گونه اقدامات در نهايت منجر به جلوگيري از ايجاد بازار سياه در مورد تمامي كالاها مي شود.

اشتباهات دولت باعث افزايش نظارت شد

در كميسيون اصل 90 پرونده هاي مهم و در جرياني وجود دارد كه قطعا از ما هم براي مجلس نهم خواهد ماند، همانگونه كه از مجلس قبلي براي ما در مجلس هشتم باقي ماند. محمدابراهيم نكونام درباره مهمترين برنامه هاي اين كميسيون تا پايان دوره مجلس هشتم در گفت وگو با اعتدال گفت: اصل 90 ، كميسيون تخصصي نيست و طرح و لايحه به ما ارجاع نمي شود ، اما پرونده هاي زيادي داريم كه يكي يكي به صحن علني ارائه خواهيم داد. وي افزود: در كميسيون اصل 90 پرونده هاي مهم و در جرياني وجود دارد كه قطعا از ما هم براي مجلس نهم خواهد ماند، همانگونه كه از مجلس قبلي براي ما در مجلس هشتم باقي ماند. عضو كميسيون اصل 90 مجلس خاطرنشان كرد: درمجلس هشتم شايد به اندازه سه دوره قبلي مجلس گزارش خوانده ايم ; اين در تاريخ مجلس، براي كميسيون اصل 90 مجلس هشتم ثبت شده است. عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس تصريح كرد: از يك سو قضاياي حوادث پس از انتخابات را داشتيم و از طرفي مخالفين دولت در مجلس زياد بودند و همانطور كه ديديد خيلي از اصولگرايان طرفدار دولت هم رفتند جز مخالفين دولت و اشتباهاتي كه خود دولت داشت باعث شد كه بعد نظارتي مجلس نمود بيشتري پيدا كند. وي گفت: قاطعانه مي گويم كه فعاليتهاي نظارتي مجلس هشتم در مقايسه با ادوار گذشته خيلي بالا بوده و از سوي ديگر توقعات نيز از اين مجلس بالاتر بوده و البته اشتباهات دولت نيز بسيار بالا بوده است.

تعريف جديد جريان انحرافي از دين، ولايت فقيه و نظام

عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس، با بيان اينكه جريان انحرافي با شعار دفاع از اسلام، ولايت فقيه، امام و رهبري وارد عرصه انتخابات خواهد شد، گفت: در چنين شرايطي شناخت افراد وابسته به اين جريان سخت تر بوده و مي طلبد روحانيت و متخصصان امر در اين زمينه روشنگري لازم را داشته باشند. موسي غضنفرآبادي در گفت وگو با خانه ملت، با تاكيد بر اينكه آگاهي مردم، شناخت نيروهاي وابسته به جريان انحرافي را راحت تر خواهد كرد، افزود: شاخصه هاي متعددي براي جريان انحرافي مطرح است كه از جمله آن مي توان به صرف هزينه هاي كلان در بخش هاي مختلف از جمله تبليغات انتخاباتي اشاره كرد. نماينده بم هدف جريان انحرافي را ايجاد انحراف در مسير نظام جمهوري اسلامي ايران خواند و اعلام كرد: جريان انحرافي براي آنكه به هدف خود دست پيدا كند نيازمند داشتن نيرو در بخش هاي مختلف است كه يكي از اين بخش ها مجلس بوده كه به دليل حساس بودن بسيار مورد توجه جريان انحرافي است. عضو فراكسيون روحانيون در توضيح خصوصيات جريان انحرافي، گفت: هر جرياني كه خارج از تعاريف نظام و انقلاب بخواهد انقلاب، نظام و مذهب را با تعابير جديدي به جامعه معرفي كند در زمره جريان انحرافي محسوب مي شود، اين جريان ممكن مانند جريان سكولار جدايي دين از سياست را مطرح و يا تعريف جديدي از دين و ارزش هاي ديني عرضه كند و يا ممكن نسبت به ولايت فقيه و امام زمان (عج) بدون اظهارنظر كارشناسان موضع گيري جديدي داشته باشد همه اين گروه ها بايد به زمره جريان انحرافي شناخته شود. عضو كميسيون قضايي و حقوقي با تاكيد بر اينكه جريان انحرافي با شعارهايي همچون اسلام، ولايت فقيه، امام و رهبري وارد مي شود تصريح كرد: ائمه جمعه و به ويژه روحانيت با روشنگري مي توانند آگاهي لازم را به مردم داده تا از ورود افراد وابسته به جريان انحرافي به مجلس جلوگيري شود.

افزايش قيمت مسكن براي جذب سرمايه هاي سرگردان

عضو كميسيون عمران مجلس با بيان اين كه افزايش قيمت مسكن نمي تواند راهكار مناسبي براي جذب سرمايه هاي سرگردان باشد، گفت: قيمت كنوني مسكن، قيمت قابل قبولي نيست و اگر باز هم افزايش پيدا كند، بيشترين آسيب از اين افزايش قيمت متوجه مردم خواهند بود. علي اكبر اوليا در گفت وگو با خانه ملت تصريح كرد: افزايش قيمت مسكن به علت جذب سرمايه هاي سرگردان به هيچ وجه كار منطقي و قابل قبولي نيست زيرا آسيب اين افزايش قيمت، گريبان گير مردم خواهد شد. نماينده يزد و صدوق افزود: قيمت كنوني مسكن در كشور به ويژه در تهران قيمت قابل قبول و واقعي نيست و فشار بر مردم رو به افزايش است. وي با بيان اين كه راهكارهاي مناسب تري براي جذب سرمايه هاي سرگردان بدون افزايش فشار بر مردم وجود دارد، يكي از آن ها را فروش اوراق مشاركت برشمرد. عضو كميسيون عمران علت اصلي افزايش قيمت مسكن را نقدينگي در جامعه عنوان و تاكيد كرد: مسئولان بايد با اتخاذ تدابيري، قيمت مسكن را كاهش دهند نه اين كه براي افزايش قيمت آن بهانه جويي كنند.

تصميم دولت قيمت بنزين را امسال به 1000 تومان مي رساند

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينكه دولت موظف به اجراي استفساريه اخير مجلس در مورد اجراي فازدوم قانون هدفمندي يارانه ها است،تصميم دولت را در اين زمينه غيرقانوني خواند و گفت كه در صورت اجراي تصميم دولت قيمت بنزين بايد به بيشتر از 1000 تومان افزايش يابد كه به هيچ وجه منطقي نيست. جعفر قادري به مهر گفت:اجازه دولت براي هدفمندي يارانه ها درحد قانون بودجه است و استفساريه اخير مجلس هم كاملا تكليف دولت را در اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها مشخص كرده است. نماينده شيراز افزود:دولت حداكثر قيمت حامل هاي انرژي و كالاهاي يارانه اي را در طول سال 90 مي تواند معادل 20 درصد افزايش دهد. وي با اشاره به اظهارات رئيس مجلس پس از تصويب استفساريه قانون بودجه مبني بر اينكه مجلس با اين مصوبه جلوي افزايش 200 تا 300 درصدي قيمت ها را گرفته است،گفت:دولت مي خواست 20 درصد از در آمد حاصل از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها را افزايش دهد به عنوان مثال دولت 35000 ميليارد تومان امسال به عنوان يارانه هدفمند كرد، اگر 20 درصد اين مبلغ كه حدود 8000 ميليارد تومان است را نيز امسال اضافه كند، قيمت بنزين بايد بيشتر از 1000 تومان افزايش يابد كه به هيچ وجه منطقي نيست. وي افزود:دولت قيمت آن دسته ازحامل هاي انرژي را كه امسال افزايش نداده است،مي تواند تا پايان سال 20 درصد نسبت به سال 89 افزايش دهد اما افزايش ارزش حامل هاي انرژي كه قيمت آنها را افزايش داده ممنوع است.

چهارشنبه|ا|28|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن