تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816021616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي‌نژاد: توريست‌هاي درماني به كشور مي‌آيند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: احمدي‌نژاد: توريست‌هاي درماني به كشور مي‌آيند
وي يادآور شد: در ۸ سال گذشته افراد زيادي براي درمان به خارج از كشور مهاجرت مي‌كردند؛ اما هم‌اكنون در برخي از بخش‌ها مهمان مي‌پذيريم و در واقع توريست درماني داريم.
فارس: رئيس جمهوري گفت: ايران به مركز توريست درماني تبديل شده است.

محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم هفدهمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي كه در مركز همايش‌هاي بين‌المللي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي برگزار شد، اظهار داشت: اين همايش نشان ديگري از حركت علمي پرشتاب ملت ايران و جامعه علمي و پژوهشي كشور است.

رئيس جمهوري با بيان اينكه ظرفيت علمي كشور بسيار زياد است، تصريح كرد: اولين نكته در خصوص مسئله پژوهش سلامت است چرا كه سلامت از اركان اصلي سعادت انسان به شمار مي‌رود.

وي بر همين اساس سلامت را بزرگترين نعمت خداوند عنوان كرد و يادآور شد: تا رسيدن به يك تعادل يا جامعه كاملاً سالم به لحاظ جسمي و روح و جان، فاصله زياد است.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه پايه بسياري از بيماري‌ها تغذيه نادرست است، ادامه داد: رعايت بهداشت مقدم بر درمان است و اگر قرار است در بحث پژوهش تمركزي صورت گيرد، بهتر است روي بهداشت،‌ تغذيه و تنفس باشد.

رئيس جمهوري بخش دوم را درمان عنوان كرد و افزود: درمان و دارو از مسائل بسيار مهمي است كه در سال‌هاي پس از انقلاب شاهد پيشرفت‌هاي بسياري در اين زمينه بوده‌ايم.

وي يادآور شد: در ۸ سال گذشته افراد زيادي براي درمان به خارج از كشور مهاجرت مي‌كردند؛ اما هم‌اكنون در برخي از بخش‌ها مهمان مي‌پذيريم و در واقع توريست درماني داريم.

احمدي‌نژاد در توصيه به جامعه پزشكي و وزارت بهداشت گفت كه بايد برنامه‌ريزي جدي‌تري در زمينه درمان صورت گيرد تا همه دستاوردهاي امروز بشر را در اختيار داشت.

رئيس جمهوري بر همين اساس شيوه‌هاي درمان را در نقاط مختلف دنيا متنوع دانست و اظهار داشت: در حال حاضر شيوه‌هاي دانشمندان ما جديد و ابتكاري است اما بايد در زمينه درمان به‌روز و حتي جلوتر از ديگران باشيم و به يك مرجع جهاني تبديل شد.

وي در عين حال به ۳۰ هزار نفري كه براي درمان به كشور ما مي‌آيند اشاره و تصريح كرد: درمان در ايران مطمئن‌تر، عالمانه‌تر و ارزان‌تر است. همچنين جاذبه‌هاي فرهنگي زيادي نيز در كشور ما وجود دارد.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه در بخش دارو كارهاي خوبي صورت گرفته است، افزود: هم‌اكنون نيز از ۸ دارو رونمايي خواهد شد اما اين درحالي است كه حجم مريضي‌ها نيز پيچيده‌تر مي‌شود و نياز به داروهاي نوتركيب به ويژه در بخش بيماري‌هاي صعب‌العلاج هستيم.

رئيس جمهور در ادامه به حديث "براي هر دردي درماني است" اشاره و اضافه كرد: امروز همت بالايي در بخش پزشكي وجود دارد و ما بايد به نقطه‌اي برسيم كه مريضي غيرقابل درمان در كشور وجود نداشته باشد و اين شدني است.

وي همچنين به موضوع تجهيزات اشاره كرد و اظهار داشت: ۳۵ تا ۴۰ درصد هزينه‌ها را براي وارد كردن ۵ درصد از واردات دارو از دست مي‌دهيم؛ البته بنده جزء افرادي نيستم كه معتقد باشم همه چيز را خودمان بسازيم، چرا كه مراودات وجود دارد و بايد ارتباطاتي نيز صورت گيرد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: هر اندازه كار پژوهش عيني‌تر و متناسب با نيازهاي كشور ساماندهي شود، دستاوردهاي بهتري خواهيم داشت و دولت با همه توان از پژوهش‌ها و تحقيقات حمايت مي‌كند.

رئيس جمهوري با بيان اينكه در حال حاضر به گفته وحيد دستجردي ۱۰ درصد بودجه تحقيقات به وزارت بهداشت تعلق دارد، يادآور شد: البته بيش از اين است و وي گوشه‌هايي از آن را قيچي كرد. با اين حال ما آن را به ۲۰ درصد افزايش خواهيم داد و در يك برنامه ۵ ساله مي‌توانيم به قطب درمان و داروي منطقه تبديل شويم.

وي با بيان اينكه در روايات آمده است، وقتي امام عصر(عج) مي‌آيند مجموعه علم بشر در مقابل علم آن روز ۲ به ۲۷ است، افزود: پس ما مي‌توانيم سرآمد باشيم و حتي مي‌توان تجهيزات پزشكي را صادر كرد.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه مكتب پزشكي حاكم امروز دنيا مكتبي است كه مباني شناختي از انسان بر اساس آن پايه‌گذاري شده است، اظهار داشت: نبايد تنها به اين مكتب اكتفا كرد. مكاتب طبي و پزشكي ديگري نيز در ايران و دنيا وجود دارد و مي‌توان از آنها استفاده كرد؛ طب سنتي ما مكتب كاملاً پزشكي است و مباني خاص خود را دارد.

رئيس جمهوري بر همين اساس وجود طب سنتي در كنار طب جديد اشاره و تصريح كرد: بسياري از كشورهاي دنيا با داشتن دو نظام موازي‌كاري مي‌كنند، چرا كه در غير اين صورت انحصارطلبي خواهد بود.

وي در ادامه سخنان خود گفت: بين نگاه و فرهنگ ما به پزشكي بر طبابت و فرهنگي كه در حال حاضر در دنيا حاكم است تفاوت وجود دارد؛ در نگاه مادي سعادت هر كس با بهره‌مندي بيشتر از مواهب مادي مساوي است و همه چيز به تجارت تبديل شده است.

احمدي‌نژاد يادآور شد: اين در حالي است كه نگاه و فرهنگ ما كمال هر فرد را در خدمتگزاري به ديگران مي‌داند.

رئيس جمهوري با بيان اينكه اگر يك پزشك و يك مركز MRI قرارداد بسته و بخواهد درصدي از آن به نفع خودش باشد و بيماران را بدون داشتن نياز به آن روانه MRI كند، در واقعاً اين كار در مكتب ما وجود ندارد، اظهار داشت: اين موضوعات نه در ايران و نه در اسلام وجود دارد و امروز ايران همان اسلام است.

وي با تاكيد بر اينكه زماني به سعادت مي‌رسيم كه آحاد جامعه نگران سلامت خود نباشند، افزود: چرا بسياري از بيماري‌ها همچون ويروس ايدز كه عامل آن بي‌بندوباري است و در مراكز اصلي بي‌بندوباري‌ها وجود ندارد؟ جواب اين سؤال بسيار روشن است چون آفريقا بايد در فقر و جهل و مريضي باشد و ديگران منابع و طلاهاي آن را به غارت ببرند.

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن