تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817075024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده اصلح از ديدگاه رهبر معظم انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: نماينده اصلح از ديدگاه رهبر معظم انقلاب
به نظر من مهم‌ترين شرايط نماينده عبارت است از اينكه متدين، كارآمد، دلسوز و شجاع باشد. اگر اين چهار شرط در نماينده اى جمع شد، همان كارى را كه شما آرزو و توقع داريد، انجام خواهد داد.


گروه سياسي «خبرگزاري دانشجو»؛ در حالي كه مدت كمي تا برگزاري نهمين دوره انتخابات مجلس مانده است، به بررسي ديدگاه و معيارهاي رهبر معظم انقلاب در خصوص ويژگي ها و شرايط نماينده اصلح مجلس مي پردازيم. آنچه در ادامه مي آيد، گزيده اي از سخنان ايشان در خصوص معيارهاي نمايندگي مجلس قبل از برگزاري دو انتخابات مجلس هشتم و نهم است.

نماينده صالح آن كسى است كه پايبندى او به اسلام باشد

نماينده متدين، امين، طرفدار عدالت، مخالف با فساد، طرفدار حقوق محرومين، پايبند به مبانى اسلام و ارزش هاى اسلامى و خط امام؛ يك چنين نماينده اى را بفرستند مجلس، آن وقت مجلس مقتدر خواهد شد، عزتمند خواهد شد.

نماينده صالح آن كسى است كه پايبندى او به اسلام باشد، پايبندى او به عدالت باشد، پايبندى او به منافع ملى باشد، مرز او با دشمن مرز مشخصى باشد. اگر اين نشد، آن نماينده، نماينده خوبى نخواهد بود؛ نماينده ملت در واقع نخواهد بود (بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار اقشار مختلف مردم 2/12/1386 دو روز مانده به انتخابات مجلس هشتم).

دردشناس‌ترين و دردمندترين نسبت به نيازهاى مردم را انتخاب كنيد

هنر ملت ايران و مردم شهرها و حوزه‌هاى انتخابيه اين است كه دقت كنند، نگاه كنند، بشناسند اصلح را، بهترين را انتخاب كنند؛ بهترين از لحاظ ايمان، بهترين از لحاظ اخلاص و امانت، بهترين از لحاظ ديندارى و آمادگى براى حضور در ميدان هاى انقلاب. دردشناس‌ترين و دردمندترين نسبت به نيازهاى مردم را انتخاب كنند. اين ها فرصت هايى هست، بايستى مردم عزيز ما در همه جاى كشور - اين ديگر مخصوص استان يزد نيست - هوشيارانه، با بصيرتِ تمام تلاش كنند؛ پيدا كنند و با رأى خود مسجل كنند و مجلس را -آن مجلسى را كه مورد نياز جامعه كنونى ماست - تشكيل بدهند (بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در اجتماع بزرگ مردم يزد 12/10/1386).

نماينده بايد متدين، كارآمد، دلسوز و شجاع باشد

به نظر من مهم ترين شرايط نماينده عبارت است از اينكه متدين، كارآمد، دلسوز و شجاع باشد. اگر اين چهار شرط در نماينده اى جمع شد، همان كارى را كه شما آرزو و توقع داريد، انجام خواهد داد.

نماينده بايد متدين باشد. بى‌دينى و بى‌تقوايى چيز بدى است؛ هرجا باشد، انسان را آسيب پذير مى كند. اگر در جاى حساس باشد، آسيب‌پذيرى آن بسيار گران تمام خواهد شد.

نماينده بايد كارآمد هم باشد. بعضي ها متدين هستند، اما از آنها كارى ساخته نيست. بايد به گونه اى باشند كه بتوانند وظايفى را كه بر عهده شان قرار دارد، انجام دهند.

سوم اين كه دلسوز مردم -بخصوص طبقات محروم- باشد و براى آنها كار و فكر كند. من در انتخاباتِ دوره قبل -شايد در نمازجمعه بود- گفتم نامزدهاى انتخابات مراقب باشند، خود را وامدار ثروتمندان و قدرتمندان و امثال اينها نكنند. اگر كسى وامدار دستگاه ها و اشخاص و وامدار پول و قدرت شد، ديگر نمى تواند براى مردم دلسوزى كند. پس دلسوزى هم يك شرط بزرگ است.

شرط چهارم اين است كه نماينده مردم بايد شجاع باشد. اين ملت، ملت شجاع و آزاده اى است؛ ملتى است كه تهديد قدرت هاى متكبر جهانى او را به عقب نمى نشاند؛ بنابراين نماينده او هم بايد شجاع باشد و نترسد؛ شجاعت در مقابل دشمن، شجاعت در مقابل باطل، شجاعت در پذيرش حرف حق (بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در خطبه هاى نمازجمعه تهران 24/11/1382).

كسى كه مى آيد به مجلس، بايد با تقوا باشد

كسانى كه اين نظام و قانون اساسى را قبول ندارند، آمدنشان به مجلس خطاست و خودشان هم بايستى بدانند كه از نظر اين ملت آمدن آنها به مجلس خطاست. معلوم است كسانى كه اين قانون اساسى و اين ملت و كارها و شعارها و راه و اهدافش را قبول ندارند، نبايد به مجلس بيايند؛ اما آن كسانى كه نظام، اسلام، قانون اساسى و امام را قبول دارند، بايد به ميدان رقابت بيايند.

كسى كه مى آيد به مجلس، بايد با تقوا باشد. اولين شرط تقواست: «ان اكرمكم عندالله اتقاكم». ديگر اينكه بايد طرفدار محرومين باشد؛ بداند كه در كشور محروميت هست و سعى و همت او باشد كه رفع محروميت كند. بايد ضد فساد هم باشد و با فساد مالى و اقتصادى به شدت و به جد، از بُن دندان و نه به لفظ، مخالف باشد، تا با فساد مبارزه كند.

البته توانمند، با اخلاص و عالِم هم باشد. صلاحيت بر اساس اين مسائل است و مسئولان دستگاه هاى مختلف -چه وزارت كشور، چه شوراى نگهبان و چه دستگاه هايى كه در زيرمجموعه اين مراكز مشغول فعاليت هستند- بايد معيارشان را قانون قرار دهند؛ زيرا در قانون اين مسائل پيش بينى شده است (بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار اقشار مختلف مردم 18/10/1382).

نماينده بايد انقلابى باشد

نماينده اى كه به مجلس مى فرستيد، بايد اين خصوصيات را داشته باشد تا بتواند خواسته هاى شما را تحقق ببخشد.

نماينده بايد متدين باشد؛ انسان هاى متدين مى توانند مورد اعتماد قرار گيرند.

نماينده بايد انقلابى باشد؛ روحيه و نشاط و اميد و قوت و روحيه انقلابى در او وجود داشته باشد تا بتواند راه هايى را كه به نظر بن بست مى رسد، بشكافد و پيش برود.

نماينده بايد خدوم، امتحان داده، با كفايت، برنامه‌دار، خوشنام و جوانگرا باشد و به جوانان اعتقاد داشته باشد. چنين افرادى در هر جاى كشور حضور دارند، بايد خود را موظف بدانند و بروند نامزد شوند.

مردم چنين افرادى را هرجا ديدند، بايد از آنها بخواهند كه بروند نامزد شوند. صلاح و آينده كشور به اين است كه انتخابات، پُرشور و با علاقه و حضورِ قاطبه ملت برگزار شود (بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در اجتماع بزرگ مردم قزوين 25/09/1382).

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن