تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816897003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش علمي امر به معروف و نهي از منكر در تهران گشايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش علمي امر به معروف و نهي از منكر در تهران گشايش يافت
همايش علمي "امر به معروف و نهي از منكر" امروز (شنبه) در آستانه فرارسيدن اربعين حسيني با سخنراني رئيس دانشگاه مذاهب اسلامي در مركز آفرينش هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گشايش يافت.


به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، در اين همايش كه با هدف احياء امر به معروف و نهي از منكر و با همكاري دانشگاه مذاهب اسلامي، پژوهشگاه مطالعات فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر برگزار شده است، انديشمندان و استادان با ارايه 10 مقاله به تبادل نظر در خصوص اين فريضه الهي مي پردازند.
در مجموع 200 مقاله به دبيرخانه همايش ارسال شده كه با بررسي هاي انجام شده از سوي 30 داور حوزه و دانشگاه، 21 مقاله براي چاپ در مرحله نخست انتخاب شده است.
ارتباط امر به معروف و نهي از منكر با آزادي، امر به معروف و نهي از منكر در دانشگاه ها، بازآفريني نهادي امر به معروف و نهي از منكر، معروف و منكر در قلمرو عقايد و چالش آزادي عقيده و نوانديشي، فرآيند شناسي امر به معروف و نهي از منكر و امر به معروف و نهي از منكر و امنيت اجتماعي پايدار، عناوين برخي از موضوع مقاله هاي قابل ارايه در اين همايش است.
رئيس دانشگاه مذاهب اسلامي، در آيين گشايش اين همايش در سخناني، با بيان اينكه حكومت اسلامي حكومت مردم بر مردم است، گفت: اين شعار حكومت مردم بر مردم حتي در آمريكا نيز سر داده مي شود اما منظور آنها حكومت نمايندگان مردم است.
آيت الله عبدالكريم بي آزار شيرازي، با اشاره به اينكه حكومت مستقيم مردم بر مردم به شكل مردم سالاري ديني مورد تاكيد است، خاطرنشان كرد: دفاع و نظارت همگاني در اسلام به وسيله امر به معروف و نهي از منكر معني پيدا مي كند و بر همگان واجب است كه اين فريضه الهي را براي سلامت جامعه ادا كنند.
بي آزار شيرازي، با تاكيد بر اينكه مساله امر به معروف و نهي از منكر در جامعه ديني به وسيله ولايت مردم بر مردم محقق مي شود، تصريح كرد: اين افراد با ايمان هستند كه بر جامعه اسلامي ولايت دارند و بايد امر به معروف و نهي از منكر كنند.
وي يادآورشد: بايد بدانيم كه فريضه امر به معروف و نهي از منكر جايگاه رفيعي در حكومت اسلامي دارد و حكومت اسلامي نيز حكومت قانون مردم است و قانون الهي در آن حكمفرماست.
رييس دانشگاه مذاهب اسلامي، تصريح كرد: اجراي اين قوانين الهي در جامعه با ولايتي است كه خداوند به مردم با ايمان داده است و در قرآن نيز مي خوانيم مردان و زنان با ايمان به وسيله امر به معروف و نهي از منكر اولياي يكديگر هستند.
بي آزار شيرازي با اشاره به اينكه پويايي اسلام مرهون فريضه امر به معروف و نهي از منكر است، تاكيد كرد: هيچ ديني مانند اسلام عمل دقيق به قوانين را مدنظر نداشته است، اسلام از پيروانش مي خواهد كه خود به قوانين عمل كنند و ديگران را نيز به رعايت دقيق قوانين و مقررات تشويق كنند.
وي، با اشاره به اينكه مسلمان بايد در مرحله اول عامل به قانون باشد و سپس امر به معروف و نهي از منكر كند، اظهار داشت: در جامعه آمريكا خلاء بزرگ امر به معروف و نهي از منكر، برخي نويسندگان را به سمت تاليف كتاب هايي حقوقي درباره اين موضوع كشانده است.
بي آزار شيرازي ادامه داد:‌ مذاهب اسلامي به ويژه مذهب هاي اماميه، زيديه، حنبلي و معتزليان، مساله امر به معروف و نهي از منكر را بيشتر مورد اهميت قرار داده اند تا آنجا كه معتزليان و زيديان اين مساله را جزء اصول دين دانسته اند.
رييس دانشگاه مذاهب اسلامي افزود:‌ اين مهم نشان مي دهد امر به معروف و نهي از منكر از نظر اين مذاهب بسيار حائز اهميت است و همه استناد آنان در اين كار ، امر به عمل سيد الشهدا است.
وي يادآورشد: يكي از دانشمندان آمريكايي به نام "مايكل كوك" كتابي درباره امر به معروف و نهي از منكر و ديدگاه همه مذاهب اسلامي نوشته است و تلاش كرده مساله امر به معروف و نهي از منكر را از فرهنگ اسلامي دريافت و به فرهنگ آمريكا منتقل كند.
بي آزار شيرازي با اشاره به اينكه غربي ها از مساله امر به معروف و نهي از منكر وحشت دارند، ادامه داد: آنان سعي كرده اند مسلمانان را نسبت به امر به معروف و نهي از منكر بي تفاوت كنند،‌ لذا ما بايد در برابر اين بي تفاوتي كه غرب پديد آورده بايستيم همچنان كه يكي از كارهاي بزرگ امام خميني (ره) برگرداندن مساله امر به معروف و نهي از منكر به رساله ها بود و رهبرمعظم انقلاب نيز ستاد احيا امر به معروف و نهي از منكر را داير كرد.
همايش علمي امر به معروف و نهي از منكر كه اكنون با ارايه مقاله در كانون پرورش فكري در حال برگزاري است، فردا (27 بهمن)‌به كار خود پايان مي دهد.

شنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 342]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن