تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816337777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي برندگان احتمالي/احتمال درخشش درباره الي / جشنواره برلين بدون رقيب پايان مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بررسي برندگان احتمالي/احتمال درخشش "درباره الي" / جشنواره برلين بدون رقيب پايان مي‌يابد
مراسم اعطاي جوايز پنجاه و نهمين جشنواره فيلم برلين در حالي امروز شنبه برگزار مي‌شود كه منتقدان تنها چهار يا پنج فيلم شامل "درباره الي" اصغر فرهادي از ايران را شايسته دريافت جايزه اصلي مي‌دانند.

به گزارش خبرنگار مهر، رويترز اعلام كرد منتقدان حاضر در برليناليه در ميان 18 فيلم بخش مسابقه بيشترين نظر را روي "رود لندن" به كارگرداني رشيد بوغريب فيلمساز فرانسوي الجزايري‌تبار دارند.

داستان فيلم جديد بوغريب درباره زوجي نامتعارف، يك مادر بريتانيايي با بازي برندا بليتين و ديگري عثمان يك مسلمان آفريقايي ساكن در فرانسه (سوتيگوي كوياته بازيگر اهل مالي) است كه پس از بمب‌گذاري سال 2005 در لندن، براي پيدا كردن بچه‌هاي گمشده خود كنار يكديگر قرار مي‌گيرند.

اصغر فرهادي در كنار مريلا زارعي، رعنا آزادي‌ور و پيمان معادي بازيگران فيلم "درباره الي"

بازيگران اصلي "رود لندن" حضوري در خور توجه دارند و موضوع فيلم به گونه‌اي است كه مي‌تواند مورد توجه هيئت داوران بخش بين‌الملل به رياست تيلدا سوئينتن بازيگر بريتانيايي قرار بگيرد.

با اين حال "رود لندن" فيلمي نيست كه تمام منتقدان آن را پسنديده باشند و البته اين مسئله در مورد تمام فيلم‌هاي بخش مسابقه رسمي صدق مي‌كند. اسكات راكسبورو در هاليوود ريپورتر نوشت: در نبود هيچ فيلمي كه بتوان از آن به عنوان شاهكار ياد كرد، پيش‌بيني برنده جايزه خرس طلايي كاري دشوار است.

او ادامه داده است: انتخاب هر چه باشد مطمئن باشيد گزينه نهايي به يك اندازه مورد تحسين و انتقاد منتقدان قرار دارد.

در اين بين فيلم بسيار محبوب جشنواره "درباره الي" فرهادي از ايران است كه در آن سفر تفريحي چند ايراني از طبقه متوسط به يك تراژدي تبديل مي‌شود.

فيلم آمريكايي "پيام‌آور" اولين تجربه كارگرداني اورن موورمن با بازي بن فاستر، وودي هارلسن و سامانتا مورتن ديگر فيلمي بود كه امسال در برلين با استقبال گرم روبرو شد.

فاستر و هارلسن در اين فيلم نقش دو نظامي را بازي مي‌كنند كه وظيفه دشوار اعلام خبر مرگ كشته‌شدگان در جنگ به خانواده‌هاي آنها را به عهده دارند. رني زلوگر براي بازي در كمدي "همه چيز من" ساخته ريچارد لانكرين نيز شانس دريافت جايزه را دارد.

"غول پيكر" به كارگرداني لوكاس موديسون فيلمساز سوئدي با بازي گائل گارسيا برنال و ميشل ويليامز فيلمي درباره جنبه‌هاي مثبت و مننفي جهاني شدن است كه يكي از موضوعات داغ امسال است، اما اين فيلم انتظارات را برآورده نكرد و منتقدان حاضر در برلين از آن به عنوان فيلمي "ضعيف" يياد كردند.

فيلم بريتانيايي "خشم" ساخته سالي پاتر نيز كه هجويه‌اي بر دنياي مد است شرايطي مشابه داشت و حتي حضور جود لاو به نقش يك مدل نيز نتوانست به پاتر كمك كند.

"اشك شادي" به كارگرداني ميچل ليختن‌شتاين نيز با وجود حضور دمي مور و پاركر پوسي در نقش‌هاي اصلي چندان مورد استقبال قرار نگرفت.

مانند هميشه فيلم‌هاي متفاوت از كشورهاي مختلف در بخش مسابقه و صدها فيلم ديگر در بخش‌هاي جنبي حضوري چشمگير داشتند. منتقدان در ميان فيلم‌هاي بخش مسابقه از "گيگانته" آدريان بينز از اروگوئه، آرژانتين، آلمان و اسپانيا به عنوان فيلمي ياد كردند كه داستاني ساده را به شكلي تاثيرگذار به تصوير مي‌كشد.

"هميشه شيفته" چن كايگه از چين نيز برداشتي به لحاظ تصويري مجلل از زندگي مي لانفنگ، معروفترين ستاره اپرا در چين ارائه مي‌دهد. "هر كس ديگر" مارن آده از آلمان، "سرباز كوچولو" آنت اولسن از دانمارك و "كاتالين وارگا" اولين ساخته پيتر استريكلند فيلمساز بريتانيايي از ديگر فيلم‌هايي هستند كه احتمالا در رادار هيئت داوران برلين قرار دارند.

"گورگياه" آندري وايدا نيز كه ديروز در بخش مسابقه برلين پخش شد مي‌تواند مورد توجه هيئت داوران قرار بگيرد. خارج از بخش رسمي فيلمي كه با استقبال بسيار روبرو شد"جان رابي" به كارگرداني فلوريان گالائنبرگر بود.

اين فيلم كه اولين بار در دنيا در بخش جنبي "ويژه برليناله" جشنواره فيلم برلين به نمايش درآمد، درباره يك كارخانه‌دار آلماني است كه سال 1937 و در جريان تهاجم نظامي ژاپن به نانجينگ جان هزاران چيني را نجات داد.

حضور ستاره‌ها در اين دوره جشنواره برلين مسئله‌اي بود كه بسيار مورد توجه برگزاركنندگان برليناله همين طور رسانه‌هاي بين‌المللي قرار گرفت. زلوگر، مور، برنال در كنار كيانو ريوز، كلايو اوون، كيت وينسلت، لئوناردو دي كاپريو، استيو مارتين، ژان رنو و ... از چهره‌هاي سرشناس جشنواره برلين 59 بودند.

پنجاه و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم برلين پنجشنبه پنجم فوريه (17 بهمن) با فيلم "بين‌الملل" به كارگرداني توم تيكور آغاز شد و فردا يكشنبه به پايان مي‌رسد.

مراسم اعطا جوايز بخش مسابقه رسمي امشب در كاخ جشنواره برلين برگزار مي‌شود و پيش از آن فيلم "بهشت غرب است" به كارگرداني كنستانتين كوستا گاوراس توليد مشترك فرانسه، يونان و ايتاليا به نمايش درمي‌آيد.

شنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن