واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: گفتند ضرورت تعميرات اما ...
محمد مداحيان كارگردان نمايش كليد كه بنا به آخرين اطلاع قرار است روز سه شنبه 27 دي ماه به كار خود در تالار وحدت پايان دهد درباره تغيير تاريخ پايان اجرا كه در نشست مطبوعاتي نمايش 4 بهمن اعلام شده بود توضيح داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ محمد مداحيان كارگردان نمايش كليد كه بنا به آخرين اطلاع قرار است روز سه شنبه 27 دي ماه به كار خود در تالار وحدت پايان دهد درباره تغيير تاريخ پايان اجرا كه در نشست مطبوعاتي نمايش 4 بهمن اعلام شده بود توضيح داد:مطابق نامه اي كه از معاونت هنري به رودكي داده شده و مذاكراتي كه در زمان آقاي پارسايي براي اجرا انجام داده بوديم قرار بود نمايش كليد از 6 دي تا 4 بهمن روي صحنه باشد اما درزمان اجرا،آقاي پاكدل مديريت تالار گفتند كه از 28دي تا 4 بهمن قرار است تعميرات داشته باشيم.
وي افزود:طبيعي است كه هر چه به اربعين و 28 صفر نزديكتر مي شويم كار به مناسبت اصلي خود نزديك تر، فضاي جامعه مناسب تر و كار ناخودآگاه شكل واقعي خوداش را پيدا مي كند.آن هم كار كليد كه با كارهاي مذهبي رايج هم شكل نيست و شكل تئاتربه خودش گرفته و نياز داشت تا در شرايط ويژه شكل كامل ارتباط خود را با تماشاگرش بدست بياورد. به همين دليل اين زمان برايمان اهميت زيادي داشت و اصرار زيادي براي آن داشتيم.
وي تصريح كرد:كيفيت اجرا و استقبال گسترده اي كه از آن شده هم باعث نشد اين زمان به ما داده شود،اما گروه سيد جواد هاشمي كه در فضاي مالي خوبي به سر مي برد و شهرداري تهران اسپانسر آن است و چيزي نزديك به 17 برابر رقم ما را تا به امروز هزينه كرده ،مي آيد و شبي بيست ميليون به تالار مي دهد و تصميم مي گيرد 7 شب اجرا برود.آن هم كار ميداني كه براي اجرا در سطح ورزشگاه آزادي در نظر گرفته شده بوده است. اين همه چيزي است كه مديريت تالار به ما مي گويد!
مداحيان ادامه داد: دردناكي ماجرا اين است كه وقتي مي گويند تعميرات را نمي توانيم عقب بياندازيم چرا با پرداخت يك رقم اين اتفاق مي افتاد؟ يعني اگر گروه ما پول داشت ما هم مي توانستيم اجرا كنيم؟
اين كارگردان تئاتر در بخش ديگري از صحبت هايش گفت: فكر ميكردم تالار وحدت در بخش خصوصي نيست و به عنوان يك سرمايه ملي در اختيار گروه هايي قرار مي گيرد كه براي تئاتر تلاش مي كنند. مديريت اين تالار كنون همه جور همراهي را با ما كرده و وقتي مي گويد براي تعميرات به اين پرداخت مالي نيازدارد ، اين سوال پيش مي آيد كه آيا تالاري به اين عظمت رقمي براي اعتبارات تعميرات ندارد؟ به اين تالار نگاه نمي شود؟ و مجبور است كه از وجوه ديگر براي تعميرات هزينه كند؟ اگر اين جريان ادامه پيدا كند درباره هر اجرايي در اين تالار بايد پرسيد اسپانسرش كيست و چقدر پول داده و آمده و ديگر شايستگي هنري افراد و گروه هيچ اهميتي ندارد.
كارگردان نمايش كليد با ابراز تاسف از برخورد سيد جواد هاشمي و حاشيه هاي متعددي كه از نيمه اجرا براي گروه ايجاد شده گفت: متاسفانه جايي كه از ايشان حمايت مي كند،اصلا نگاه نمي كند كه چه رقمي را بابت چه ماجرايي هزينه مي كند؟! متاسفانه در اين شرايط ديگر اين هنر نيست كه براي فرد شخصيت مي آورد بلكه اين پولش است كه به او شخصيت مي دهد. حق هم دارد وقتي ملياردها هزينه مي كند حق دارد كه فكر كند كه همه چيز متعلق به اوست.
مداحيان در پايان درباره برنامه آينده گروه تراب گفت:انقدر در اين بيست و يك شب گروه آزار ديده كه احتياج به استراحت داريم. فعلا تصميم دارم كه ديگر در حوزه ارشاد كار نكنم.دوست دارم در يك سالن بي حاشيه،در يك گوشه اي از اين شهر و با يك گروه جوان كه در گير اسم نباشد كار كنم تا واقعا يك دوره را با آرامش و براي دلمان كار كنيم. متاسفانه براي هنرمندان تئاتر اول مكان اجرا و پولي كه مي گيرند اهميت دارد و بعد متني كه قرار است كار شود. الان آنقدر فشار روحي وجود دارد كه آدم دوست دارد دو روز بي حاشيه زندگي كند. باور كنيد هر بار كه شماره مركز يا تالار روي گوشي ام مي افتد نگران اين مي شوم كه بايد براي اجرا دوباره جدل كنم./ه
دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]