تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816760558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي از بازار داغ تعميركاران لپ‌تاپ


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: گزارشي از بازار داغ تعميركاران لپ‌تاپ
مريم عسگري - دنياي اقتصاد : براي اكثر كاربران لپ‌تاپ، چه آن دسته كه لپ‌تاپ را با گارانتي خريداري كرده‌اند و چه دسته‌اي كه لپ‌تاپ بدون گارانتي خريده‌اند پيش آمده است كه لپ‌تاپشان دچار ايراد شود.

در اين صورت سوالاتي نظير اينكه با لپ‌تاپ خراب چه كنم، آن را براي تعمير به دست چه كسي بسپارم، هزينه تعمير چقدر است، آيا تعمير لپ‌تاپ به صرفه است يا خريد يك لپ‌تاپ جديد و... پيش مي‌آيد. البته اين اواخر با افزايش قيمت‌ها در بازار لپ‌تاپ بازار كسب‌وكار تعميركاران لپ‌تاپ گرم شده است و اين روزها اكثر افرادي كه لپ‌تاپشان خراب شده است به سراغ تعميركاران لپ‌تاپ مي‌روند.
همچنين ممكن است افرادي كه هنوز به اين مشكل دچار نشده‌اند در پي يافتن پاسخ سوالاتي نظير اينكه، چه كنيم تا لپ‌تاپمان دچار ايراد نشود،چه قطعاتي در لپ‌تاپ عمر كمتري دارند و چه قطعاتي بيشتر دچار ايراد مي‌شوند،عمر مفيدلپ‌تاپ چقدر است و... مواجه هستند. پاسخ اين سوالات به شما در كاهش هزينه‌ها و همچنين استفاده بهتر و بهينه از لپ‌تاپ كمك مي‌كند و باعث مي‌شود، شما درگير دردسرهاي تعمير و تامين قطعه نشويد. پس اگر به دنبال پاسخ اين سوالات هستيد اين گزارش را بخوانيد.

با لپ‌تاپ‌هاي خراب چه كنيم؟
درصورتي كه لپ‌تاپ‌تان دچارايراد شد بهترين كار اين است كه حتي اگر تبحري در اين حوزه داريد از باز كردن لپ‌تاپ خود خودداري كنيد. به ويژه اگر لپ‌تاپ شما داراي گارانتي است. چرا كه در صورتي كه اين كار را انجام دهيد لپ‌تاپ از گارانتي خارج مي‌شود.به هر حال اگر لپ‌تاپتان دچار ايراد شد شما دو راه داريد. اول اينكه نسبت به تعمير آن اقدام كنيد و راه دوم هم خريد يك لپ‌تاپ جديد است.اين شما هستيد كه بايد با توجه به موضوعاتي چون، هزينه تعمير لپ‌تاپ، قيمت لپ‌تاپ و... و همچنين اهميت اطلاعات درون لپ‌تاپ خراب يكي از راه‌ها را انتخاب كنيد.مرتضي نقيان، يكي از تعميركاران لپ‌تاپ در پاساژ پايتخت در اين باره مي‌گويد: اكثر افرادي كه لپ‌تاپ آنها دچار ايراد مي‌شود به فكر تعمير لپ‌تاپ مي‌افتند تا خريد يك نمونه جديد.چرا كه اكثر كاربران لپ‌تاپ اطلاعات شخصي و مهم خود را در لپ‌تاپ ذخيره كرده يا فايل مهمي در لپ‌تاپشان دارند تا به خاطر آن زير بار هزينه تعمير لپ‌تاپ بروند.مسوول كلينيك تعمير لپ‌تاپ سپهر در پاساژ پايتخت هم در اين باره مي‌گويد: مهم‌ترين عاملي كه روي تصميم‌گيري براي خريد لپ‌تاپ جديد و تعمير لپ‌تاپ تاثيرگذار است هزينه تعمير لپ‌تاپ است. به عنوان مثال تعمير لپ‌تاپي كه قيمت آن حدود 500 يا 600 هزار تومان و هزينه تعمير آن هم 400 هزار تومان است چندان منطقي نيست و در اكثر اوقات صاحب لپ‌تاپ، آن را براي اوراق كردن و استفاده از قطعات ديگر به تعميركار مي‌فروشد. سهيلي، يكي ديگر از تعميركاران لپ‌تاپ در پاساژ پايتخت هم گفت: روال عادي اين است كه لپ‌تاپ‌هاي ارزان قيمت وقتي دچار ايراد مي‌شوند براي اوراق شدن به فروش مي‌رسند. اما با توجه به اين موضوع كه اين اواخر لپ‌تاپ‌هاي ارزان قيمت بسيار كمياب شده‌اند اكثرا دارندگان لپ‌تاپ‌هاي خراب ارزان، از فروش آنها خودداري مي‌كنند؛ چرا كه نمي توانند با مبلغ 500 يا 700 هزار تومان لپ‌تاپ مناسب خريداري كنند.

عمر مفيد لپ‌تاپ و قطعات آن چقدر است؟
به طور كلي طول عمر يك لپ‌تاپ و قطعات آن تحت تاثير عوامل مختلفي چون، نحوه استفاده كاربر از لپ‌تاپ، جنس قطعه، شرايط محيطي مانند گرما و سرما و رطوبت هوا و عوامل ديگري از اين دست متفاوت است. با توجه به اين موضوعات كارشناسان به طور ميانگين عمر مفيد يك لپ‌تاپ را بين دو تا سه سال و عمر مفيد قطعات آن را نيز در همين حد تخمين زده‌اند. البته اين را هم در نظر داشته باشيد طول عمر لپ‌تاپ و قطعات برخي از برندها مانند اپل بيش از ساير برندها است.به هر حال در هر دستگاه لپ‌تاپ، قطعاتي هستند كه طول عمر كمتري دارند و عوامل محيطي و... تاثير سريع‌تري بر عمر آنها مي‌گذارند.

قطعاتي كه زودتر از كار مي‌افتند
بر اساس اعلام سهيلي، يكي از تعميركاران لپ‌تاپ، باتري و آداپتور از قطعاتي هستند كه عمر مفيد كمتري نسبت به ساير قطعات لپ‌تاپ دارند و بيشترين مشكل خرابي لپ‌تاپ‌ها مربوط به اين بخش است.
به غير از اين قطعه صفحه نمايش و پس از آن هارد دستگاه است كه به دليل حساسيتي كه نسبت به ضربه دارند عمر كمتري نسبت به ساير قطعات لپ‌تاپ دارند.البته عمر مفيد صفحه نمايش ارتباط زيادي با نحوه كاربري دارد. يكي از فعالان بازار با اشاره به اين نكته كه آسيب باتري و آداپتور لپ‌تاپ مهم‌ترين مشكلي است كه كاربران لپ‌تاپ با آن مواجه مي‌شوند، گفت: گاه نيز كارت گرافيك دستگاه دچار مشكل مي‌شود كه تعويض كارت گرافيك هزينه‌اي حدود 100 تا 150 هزار تومان روي دست كاربر مي‌گذارد. يكي ديگر از تعميركاران لپ‌تاپ هم مي‌گويد: آسيب پردازنده و مادربورد از ايراداتي است كه سلامت لپ‌تاپ‌ها را تهديد مي‌كند كه در صورت آسيب‌ديدگي اين قطعه بايد حدود 100 تا 250 هزار تومان هزينه شود كه البته اين رقم بستگي زيادي به ايراد قطعه و نوع و برند لپ‌تاپ دارد. به گفته وي، روي مادربورد سه چيپ اصلي قرار دارد كه شامل چيپ‌هاي شمالي و جنوبي و چيپ گرافيكي است كه آسيب اين بخش‌ها كل سيستم را از كار مي‌اندازند.

هزينه‌هاي تعمير لپ‌تاپ
بسته به اينكه لپ‌تاپ چه مشكلي داشته باشد و البته اينكه قطعه مورد نظر براي تعمير قطعه در بازار وجود داشته باشد هزينه تعمير آن متغير است.
اين را هم در نظر داشته باشيد كه اين اواخر به دليل نوسانات نرخ ارز و شرايط آشفته بازار،موجودي قطعه در بازار به شدت كاهش يافته و فردي كه قصد تعمير لپ‌تاپ را دارد بايد علاوه بر اينكه هزينه بيشتري بابت تعمير لپ‌تاپ كند، بلكه زمان بيشتري را نيز در انتظار تعمير شدن لپ‌تاپ صرف كند. حتي افرادي كه لپ‌تاپ آنها داراي گارانتي است بايد براي تامين قطعه از جانب شركت ارائه دهنده خدمات پس از فروش زمان بيشتري صرف كنند.
به طور كلي در حال حاضر هزينه تعمير دستگاه نسبت به سه ماه گذشته افزايش يافته است و اگر سابق براين مي‌توانستيد صفحه نمايش لپ‌تاپ خود را با هزينه‌اي حدود 120 تا 150 هزار تومان تعويض كنيد اينك بايد براي تعويض اين قطعه مبلغي حدود 140 تا 250 هزار تومان هزينه كنيد.البته برخي از صفحه نمايش‌ها قيمت بيشتري دارند و بسته به نوع صفحه نمايش، برند، سايز اين قيمت‌ها متغير است.به گفته سهيلي،يكي از تعميركاران لپ‌تاپ گران ترين صفحه نمايش در بازار قيمتي حدود 500 هزار تومان دارد.هزينه تعويض يا تهيه شارژر لپ‌تاپ نيز بين 60 هزار تا 130 هزار تومان و هزينه تهيه باتري بين 60 هزار تا 180 هزار تومان است.البته اين مبالغ بستگي به نوع لپ‌تاپ دارد.در مورد هارد هم اگر دستگاه قابل تعمير باشد هزينه تعمير آن حدود 30 تا 60 هزار تومان است. ولي اگر هارد قابل تعمير نباشد بايد نسبت به خريد هارد جديد اقدام كرد. در مورد اپتيكال درايو هم اوضاع به همين منوال است.رفع آسيب مادربورد يا چيپ‌هاي آن نيز هزينه اي حدود 100 تا 2500 هزار تومان مي‌طلبد كه البته اين رقم بستگي شديدي به ميزان آسيب ديدگي قطعات دارد.براي تعمير كيبورد نيز مبلغي حدود 35 هزار تا 70هزار تومان بسته به خرابي كيبورد دريافت مي‌شود.

لينك ثابت || اضافه شده توسط آرش كريم بيگي|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلي || آرش كريم بيگي

| More

براي عضويت در خبرنامه روزانه ايستنا؛ نشاني پست الكترونيكي خود را در فرم زير وارد نماييد. پس از آن به صورت خودكار ايميلي به نشاني شما ارسال ميشود، براي تكميل عضويت خود و تاييد صحت نشاني پست الكترونيك وارد شده، مي بايست بر روي لينكي كه در اين ايميل برايتان ارسال شده كليك نماييد. پس از آن پيامي مبني بر تكميل عضويت شما در خبرنامه روزانه ايستنا نمايش داده ميشود.

ictna/BHwZen_US

ثبت نام

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن