تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815353458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايشگاه فرهنگي - هنري ايران در چين گشايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نمايشگاه فرهنگي - هنري ايران در چين گشايش يافت
به مناسبت سي امين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، نمايشگاه فرهنگي - هنري ايران در محل " كتابخانه پايتخت " شهر پكن گشايش يافت.
به گزارش شبكه خبر به نقل از ايرنا، در آيين افتتاحيه اين نمايشگاه كه يك هفته داير خواهد بود؛ جا وي سويي معاون وزير فرهنگ چين، جواد منصوري سفير ايران و محمد جواد آقاجري رايزن فرهنگي سفارت ايران در چين و شماري از اصحاب فرهنگ و هنر چين حضور داشتند.

در اين نمايشگاه آثار 4 نفر از هنرمندان شهرهاي اصفهان و شيراز در زمينه هاي قلم زني، سوخته كاري، خاتم، منبت كاري، خوشنويسي و همچنين نسخ خطي كتابخانه ملي ايران به نمايش گذاشته شده است.

معاون وزير فرهنگ چين در اين مراسم در سخناني جايگاه والاي فرهنگ و هنر ايران را ستود و گفت: برگزاري اين نمايشگاه بيانگر اهميت مناسبات فرهنگي ايران و چين است.

وي گفت: آثار به نمايش گذاشته شده در اين نمايشگاه، تاريخ و تمدن كهن ايران زمين را تداعي مي كند و بدون شك بازديد كنندگان با پيشينه تاريخي و فرهنگي ايران آشنا خواهد شد.

معاون وزير فرهنگ چين از جاده ابريشم به عنوان پل دوستي كه ارتباط ايران و چين را در طول تاريخ حفظ كرده است، نام برد و گفت: همكاري هاي فرهنگي ايران و چين در سال هاي اخير روند رو به رشدي را سپري كرده است.

جا وي سويي اطمينان داد، اين همكاري ها در آينده نيز توسعه بيشتري خواهد يافت.

مقام چيني همچنين با اشاره به موافقتنامه فرهنگي كه ميان دوكشور امضا و مبادله شده است، گفت: برگزاري اينگونه فعاليت هاي فرهنگي نقش موثري در مناسبات دوكشور دارد.

جواد منصوري سفير ايران با گراميداشت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ابراز اميدواري كرد، همكاري هاي فرهنگي ايران و چين گسترش يابد.

منصوري روابط ايران و چين در همه زمينه ها را خوب و رو به رشد خواند و گفت: برپايي اين مجموعه مي تواند در شناساندن فرهنگ و تمدن ايران به مردم چين موثر باشد.

سفير ايران در چين، معرفي و شناخت دو ملت ايران و چين از يكديگر را مورد تاكيد قرار داد و ابراز اميدواري كرد تداوم و گسترش اين گونه فعاليت ها در چين بتواند زمينه آشنايي هرچه بيشتر مردم چين با ايران را فراهم كند.
نمايشگاه فرهنگي - هنري ايران با همكاري رايزني فرهنگي سفارت ايران و وزارت فرهنگ چين برگزار شده است.

يکشنبه|ا|27|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن