تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816701586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار اقليت مسلمان جهان/مساجد كشورهاي اروپايي بستري براي حفظ هويت جوانان مسلمان هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار اقليت مسلمان جهان/مساجد كشورهاي اروپايي بستري براي حفظ هويت جوانان مسلمان هستند
خبرگزاري مهر- گروه دين و انديشه: تجديد نظر درباره حجاب در لباس متحدالشكل پليس نروژ، آشنايي مادران مسلمان با خطرات اينترنت براي كودكان، اجراي برنامه‌هاي تعاملي مسجد تورنتو براي مسلمانان و عدم ارائه ويزا به سازنده فيلم موهن فتنه از جمله اخباري بودند كه طي هفته گذشته حول محور اقليت مسلمان كه در نقاط مختلف جهان زندگي مي‌كنند، منعكس شده است.

حجاب زنان پليس در نروژ مورد تجديد نظر قرار مي‌گيرد

به دنبال اعلام تغيير لباس متحدالشكل نيروي پليس نروژ به منظور رعايت حجاب براي زنان مسلمان فعال در اين نيرو، دولت نروژ در پاسخ به مخالفتهاي متعصبان تصميم خود را مورد ارزيابي مجدد قرار مي‌دهد.

ابراهيم بلكيلاني رئيس انجمن اسلامي نروژ پس از اعلام تصميم ارزيابي لباس پليس نسبت به حضور دختران مسلمان در نيروي پليس ابراز ترديد كرد و گفت: اين گام باعث انزواي اقليت مسلمان شده و هيچ دري را براي ادغام مؤثر آنها باز نمي گذارد.

نوت استوربرگت وزير دادگستري نروژ اظهار داشت كه تصميم خود براي ارائه حق پوشش اسلامي به زنان مسلماني كه در نيروي پليس خدمت مي كنند را مورد ارزيابي و بررسي مجدد قرار مي دهد. به دنبال بحث مطرح شده به ويژه واكنشهاي اتحاديه پليس، بررسي اين تصميم ضروري است.

كلثوم حسنوي دختر مسلمان 23 ساله و محجبه الجزايري تبار دادخواستي را به وزارت دادگستري ارائه كرده و طي آن خواستار ادامه خدمت خود در نيروي پليس با پوشش حجاب شده است.

وزير دادگستري نيز پس از مشورت با هيئت مديره پليس توافق كرده لباس متحدالشكل پليس را به نحوي تغيير دهد كه زنان محجبه حجاب خود را حفظ كنند، اما اين تصميم با مخالفت شديد حزب مخالف پروگرس و اتحاديه پليس رو به رو شد.

رهبران مسلمان نيز هشدار دادند منع حضور زنان محجبه مسلمان در نيروي پليس نقض قانون اساسي نروژ و قوانين بين المللي است.

مسلمانان نروژ 150 هزار نفر هستند كه در ميان جمعيت 5/4 ميليوني اين كشور زندگي مي كنند و بيشتر آنها پاكستاني، سوماليايي، عراقي و مراكشي تبار هستند.

جامعه مسلمان پس از اين رويداد ستاد رسانه اي را به منظور تبيين اهميت حجاب براي مسلمانان تشكيل دادند كه در اين رابطه مقالات بسياري منتشر شده و گفتگوهايي با رسانه ها درباره اهميت حجاب صورت گرفته، چرا كه اسلام حجاب را نماد ديني در نظر نگرفته بلكه آن را بخش ضروري از پوشش اسلامي براي زنان مسلمان مي داند.

مسلمانان نروژ همچنين در نظر دارند مجموعه نشستها و گردهمايي هايي را ميان رهبران جامعه اسلامي و مقامات نروژي برگزار كنند. بلكيلاني همچنين يادآور شد كه اين نشستها پشت درهاي بسته برگزار مي شود تا از نفوذ خارجي جلوگيري به عمل آيد.

راه اندازي جنبش جهاني عدالت و تساوي را در مالزي از سوي علماي مسلمان

حدود 200 نفر از علماي مسلمان از 40 كشور جهان روز جمعه 25 بهمن ماه در كوالالامپور، پايتخت مالزي براي بررسي قوانيني كه بر زندگي خانواده‌هاي مسلمان تأثير گذاشته و آغاز جنبش عدالت و تساوي، گردهم جمع شدند.

اين گردهمايي پنج روزه كه آغاز كننده جنبش جهاني " تساوي و عدالت در خانواده مسلمان" است از سوي سازمان " خواهران اسلام" و يك كميته بين المللي طراحي شده و متشكل از 12 نفر از علما و فعالان مسلمان است .

محمد خالد مسعود رئيس شوراي ايدئولوژي اسلامي در پاكستان، دكتر هشارم كمالي مديركل مؤسسه بين المللي مطالعات اسلامي پيشرفته در مالزي، فريدا بناني از مراكش، سنا بناچور از تونس، كيا حسن محمد از اندونزي، زيبا ميرحسين از بريتانيا از جمله شركت كنندگان اين گردهمايي معرفي شده اند .

پرفسور ياكين ارتورك، گزارشگر ويژه سازمان ملل درباره خشونت عليه زنان نيز از شركت كننده گان در اين گردهمايي است.

براساس بيانيه سازمان " خواهران اسلام" جنبش جهاني تساوي و عدالت" به تلاش گروه هاي زنان و علماي پيشرو كه دهها سال است براي خاتمه رفع بي عدالتي و تبعيض عليه زنان فعاليت مي كنند جلوه بيشتري مي دهد، اين جنبش تبعيض عليه زنان را غيرقابل تعريف و تحمل مي داند.

مادران مسلمان بريتانيا با خطرات اينترنت آشنا مي‌شوند

شوراي هارو در لندن، بريتانيا اقدام به برگزاري كلاسهايي براي مادران مسلمان كرده تا آنها را با بخش تاريك اينترنت و خطراتي كه براي كودكان به وجود مي‌آورد آشنا كند.

در اين كلاسها توصيه هايي به مادران مسلمان ارائه مي شود تا بدانند چگونه علائمي را دنبال كنند كه نشان از سرزدن نوجوانان به پايگاه هاي اينترنتي با تفكرات افراط گرا است.

در اين كلاسها همچنين مادران با رفتار مشكوك فرزندان در رابطه با استفاده از اينترنت به طور ناگهاني، پاك كردن ايميلها و فرستادن پيامها براي افراد غريبه يا تغيير رفتار پس از استفاده از كامپيوتر آشنا خواهند شد.

كريس موت مسئول خدمات اجتماعي و فرهنگي شوراي هارو اظهار داشـت: رويكرد ما به اين كلاسها اين است كه تلاش كنيم آنچه كودكان در اينترنت با آن رو به رو مي شوند را كنترل و محدود كنيم بسياري از كودكان به خوبي مي دانند كه چگونه رد خود را در دنياي اينترنتي بپوشانند. ما مي خواهيم مادران از به طور كامل از آنچه در اينترنت وجود دارد اطلاع داشته و هم از مزاياي آن آگاه شوند و هم مضرات آن را بشناسند.

وي افزود: حقيقت دشوار اين است كه كودكان در دنياي آنلاين اينترنت مستعد اغفال شدن هستند، اين اغفال مي تواند از سوي افراد منحرف جنسي و يا ديدگاه هاي افراطي صورت پذيرد بنابراين بايد گفتماني صادقانه ميان كودكان و والدين آنها درباره اينترنت به وجود آيد.

يك گروه از مادران 20 تا 60 ساله در اين كلاسها كه با حمايت دولت برگزار مي شود شركت خواهند كرد و اگراين برنامه موفقيت آميز بود با جلسات ديگري چون بررسي فايلهاي مرورگر و فايلهاي حذف شده مرورگر ادامه خواهد يافت.

برنامه‌هاي تعاملي مسجد تورنتو براي جوانان

مسجدي در شهر تورنتوي كانادا با برنامه‌هاي تعاملي به جوانان مسلمان كمك مي‌كند از ايدئولوژيهايي كه مي‌توانند اعتقادات ديني آنها را به انحراف كشانند دور بمانند.

محمد شيخ، مدير مسجد النور در تورنتو گفت: ما مي‌خواهيم جوانان را ترغيب كنيم كه مؤمن باقي مانده و از تفكرات افراط‌گرايانه دور بمانند.

متصديان امور اين مسجد با برنامه‌هاي 12 قدمي ويژه براي از بين بردن تفكرات افراط‌گرايانه وارد عمل شده اند تا به نوعي به جوانان مسلمان كانادايي مشاوره ارائه دهند.

اين برنامه براساس اين ايده اجرا مي‌شود كه با افراط‌گرايي با تكيه بر الهيات و به چالش گرفتن ديدگاه تاريك افراط‌گرايي به عنوان تحريف دين مبارزه كند.12 قدمي كه براي اين برنامه استفاده شده است از آيه‌هاي قرآن استفاده كرده كه اينها صلح و رفتار حسنه را ترويج مي‌‍كنند.

رهبران مسجد تورنتو مي‌گويند كه برنامه مبارزه با افراط‌گرايي نخستين برنامه از نوع خود است. درميان اين گامها مبارزه با افراط‌گرايي از راه آموزش، سخنراني‌هاي عمومي و نوشتن نيز مشاهده مي شود كه اين راهها دركنار يافتن مشتركات ميان اديان ابراهيمي و ساير اديان بزرگ جهان قرار مي‌گيرند.

درحالي كه هيچ گزارشي مبني بر رشد افراط گرايي در جامعه مسلمان كانادا وجود ندارد اما اخيراً سازمان امنيت اطلاعات كانادا گزارشي منتشر كرده كه مبارزه با مسئله افراط‌گرايي از اولويتهاي اين كشور است.

مسلمانان حدود 9/1 درصد از جمعيت 8/32 ميليوني كانادا را تشكيل داده‌اند و اسلام دومين دين بزرگ پس از مسيحيت در اين سرزمين محسوب مي‌شود.

بريتانيا با صدور ويزا براي سازنده فيلم "فتنه" مخالفت كرد

وزارت كشور بريتانيا با صدور ويزا براي نماينده افراط گراي پارلمان هلند كه به دين مبين اسلام اهانت كرده و فيلم 16 دقيقه‌اي "فتنه" را با هدف ارتباط اسلام و تروريسم ساخته با استدلال اينكه حضور وي تهديدي براي امنيت عمومي بوده، مخالفت كرد.

گيرت وايلدرز رهبر هزب آزادي هلند پيشتر قرار بود فيلم مناقشه‌برانگيز خود را در مجلس لردان بريتانيا به نمايش درآورد، اقدامي كه با مخالفت جامعه مسلمانان منتفي اعلام شده بود.

وايلدرز كه در كشور خود برسر انزجار و اهانت ديني با محاكمه و دادگاه رو به رو است، توسط وزارت كشور بريتانيا از ورود به اين كشور نيز منع شد.

وزارت كشور بريتانيا طي بيانيه‌اي اعلام كرده است: دولت بريتانيا با افراط‌گرايي در هر شكلي مخالف است و مانع تمام افرادي مي‌شود كه مي‌خواهند افراط‌گرايي، انزجار و پيامهاي خشونت‌آميز را پس از سفر خود به كشور اشاعه دهند.

اوايل سال جاري ميلادي دادگاهي در هلند از دادستانها خواسته است تا وايلدرز را براي اشاعه انزجار ديني، تبعيض و ايراد اظهارات ضد اسلامي محاكمه كنند.

لرد احمد از نمايندگان پارلماني بريتانيا در حزب كار از تصميم عدم ارائه ويزا به وايلدرز استقبال كرد و اظهار داشت كه پذيرفتن وي در كشور كار هوشمندانه‌اي نيست، چرا كه حضور اين فرد مي‌تواند به انزجار دامن بزند، همانطور كه در دادگاه آمستردام نيز پرونده‌اي بر همين اساس عليه وي در جريان است.

وي با اشاره به اينكه ساير مسلمانان نيز در اين نگراني با وي سهيم هستند تأكيد كرد كه ديدگاههاي وايلدرز بي‌ترديد تهديدي براي نظم عمومي تلقي مي‌شود.

يکشنبه|ا|27|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن