تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815577176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قرائتي مطرح كرد:لزوم قرار دادن قرآن و نهج‌البلاغه در تمام دانشگاه‌ها/ استاد براي دانشجو وقت بگذارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قرائتي مطرح كرد:لزوم قرار دادن قرآن و نهج‌البلاغه در تمام دانشگاه‌ها/ استاد براي دانشجو وقت بگذارد
لزوم قرار دادن قرآن و نهج‌البلاغه در تمام دانشگاه‌ها/ استاد براي دانشجو وقت بگذارد
حجت‌الاسلام محسن قرائتي با تاكيد بر لزوم قرار دادن قرآن و نهج‌البلاغه در تمام دانشگاه‌هاي كشور تاكيد كرد: در دانشكده‌هاي مختلف بايد آيات و روايات مرتبط به آن رشته آموزش داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن قرائتي امروز دوشنبه در همايش معاونان فرهنگي و دانشجويي دانشگاه‌ها گفت: رشته معارف بايد براي هر رشته در دانشگاه‌ها متفاوت باشد بدين معنا كه در هر رشته بايد معارف آن رشته باشد. همچنين در هر دانشكده‌اي لازم است كه آيات و روايات مرتبط با رشته هايي مانند اقتصاد يا حقوق در نظر گرفته شود.

وي از معاونان فرهنگي و دانشجويي دانشگاه‌ها سئوال كرد در چند دانشگاه كشور تفسير و قرآن دارند، كه 10 نفر از معاونان دانشجويي فرهنگي اعلام كردند كه در دانشگاه خود تفسير و قرآن دارند.

قرائتي به پاسخ اين پرسش اشاره كرد و گفت: اين بدان معنا است كه در 90 دانشگاه كشور تفسير و قرآن برگزار نمي‌شود. پس حرف حساب شما معاونان دانشجويي و فرهنگي چيست؟ مگر فرهنگ قرآني جزء فرهنگ شما نيست.

وي اضافه كرد: ما هميشه قرآن را در حد مراسم مي‌شناسيم مثلاً براي خانه نو يا قرار دادن قرآن بالاي سر مسافر. اين در حالي است كه قرآن بايد در دانشگاه‌ها اقامه شود و حتي مسايل سياسي خود را هم مي توانيم با قرآن حل كنيم.

مسئول ستاد اقامه نماز در ادامه سخنان خود به معاونان دانشجويي دانشگاه‌ها اشاره كرد: معاونان در خوابگاه‌ها بايد براي دانشجويان بعد از نماز يك ربع ساعت نهج‌البلاغه وقت بگذارند.

وي خطاب به استادان دانشگاه‌ها گفت: گاهي بايد با دانشجويان خصوصي ملاقات كرد. رو در رو با آنان سخن گفت و علت برخي رفتارها از جمله نپوشاندن موي را خصوصي و نه در قالب ابلاغ بخشنامه‌ها از آنان پرسيد. اگر در كشور 50 هزار استاد وجود دارد هر كدام از آنها روزي با يك دانشجو گفتگو كنند مشكلات حل مي‌شود.

قرائتي در ادامه سخنان خود گفت:‌ هنوز براي تجاوز به آبرو هيچ حق و حقوقي قرار داده نشده است حتي در آموزش رشته‌هاي تعليم و تربيت بيان نشده كه لقمه حرام در تربيت موثر است.

وي همچنين تاكيد كرد: بايد در دفتر تلفن معاونان فرهنگي دانشگاه‌ها شماره تلفن 20 اسلام شناس وجود داشته باشد تا اگر دانشجويي سوالي پرسيد بلافاصله از اين اسلام شناس پاسخ آن را گرفت.

قرائتي خاطرنشان كرد: معاونان دانشجويي و فرهنگي دانشگاه‌ها اگر بودجه اي دريافت مي كند بايد صرف مسايل شبهه زدايي، اعتقادات، دين و نماز شود و به شبهات دانشجويان پاسخ داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر پس از پايان سخنان حجت‌الاسلام قرائتي غلامرضا خواجه سروي معاون فرهنگي اجتماعي و محمود ملاباشي رئيس سازمان امور دانشجويان لوح سپاسي را به وي اهدا كردند.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن