تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820284248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي پيشنهاد قطر براي اعزام ارتش‌هاي عرب به سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بررسي پيشنهاد قطر براي اعزام ارتش‌هاي عرب به سوريه
خبرگزاري فارس: يك پايگاه سوري اعلام كرد كه به نظر مي‌رسد پيشنهاد قطر براي اعزام ارتش‌هاي عرب به سوريه كه همزمان با پايان يك ماه ماموريت ناظران عرب طرح شد، طرحي از پيش آماده شده باسد كه منبع آن خارجي است.


به گزارش فارس، پايگاه خبري «سوريه الان» در مقاله‌اي به پيشنهاد اخير قطر براي اعزام نظاميان عرب به سوريه پرداخت و اين سوال را مطرح كرد منبع اين پيشنهاد فرانسه يا انگليس يا آمريكاست؟

«سوريه الان» نوشت: آيا ابتكار عربي براي حل بحران سوريه در همين شكل پايان يافت يا پيشنهاد امير قطر شيخ حمد بن خليفه آل ثاني براي اعزام نظاميان عرب به سوريه طرح تكميلي براي طرحي است كه مرده به دنيا آمد و يكي از بخش‌هاي آن اعزام ناظران عرب به سوريه بود. گامي كه كميني براي سران سوريه و مقدمه‌اي براي انتقال به بخش دوم طرح توطئه عليه سوريه يعني دخالت خارجي در سوريه است؟

«سوريه الان» افزود: پيشنهاد قطر، پيشنهادي سرسري نيست و قطعا زايده افكار امير قطر است. اين پيشنهاد با پايان يك ماه ماموريت ناظران مطرح شد. ناظراني كه از همان لحظه نخست با ابراز ترديد كشورهايي روبه‌رو شد كه خودشان خواستار اعزام ناظران به سوريه شده بودند. سپس اين امر را بهانه كردند تا پيشاپيش ناتواني اعراب براي حل بحران سوريه را مطرح كنند.

بنا بر اين گزارش، علامت سوال‌هاي زيادي درباره پيشنهاد قطر به وجود آمده است. آيا منبع اين پيشنهاد فرانسه است يا انگليس يا آمريكا. چه كسي مي‌خواهد بگويد كه بحران سوريه ديگر نيازمند دخالت نظامي «ارتش‌هاي عرب» است. ارتش‌هايي كه قدرت اعزام نيرو به سوريه را ندارند اما تمايل دارند كه مقدمات را براي دخالت نيروهاي نظامي بيگانه فراهم و از آن حمايت كنند؛ نيروهاي بيگانه‌اي كه تمايل دارد تحت پوشش حمايت نيروهاي نظامي عرب دخالت كند.

«سوريه الان» افزود: زنگ خطر در آنكارا (تركيه) به صدا در آمد كه اعلام كرد كه پيشنهاد قطر را قبل از اينكه مطرح شود نشنيده بود ولي بسيار مشكوك است كه اين طرح پيش از اين با اروپايي‌ها و آمريكايي‌ها و حتي برخي اعراب طرح‌ شده باشد. اعرابي كه ممكن است آنان اين طرح را در ذهن داشته‌اند و به تركيه رفته‌ باشند تا آنكارا واحدهاي نظامي و پايگاه‌ها و گذرگاه‌هايي براي نيروهايي كه ممكن است اعراب هم در آن باشند آماده كند ولي قطعا اين نيروها بايد بر ارتش‌هاي غيرعرب متكي باشد.

آنكارا هم با اين پيشنهاد قطر محتاطانه برخورد كرد و احمد داود اغلو در پايان سفر خود به لبنان اعلام كرد كه منتظر نشست اتحاديه عرب براي بررسي گزارش ناظران مي‌ماند و آنگاه به موضع اعراب نگاه خواهد كرد تا ببيند اين پيشنهاد قطر را چگونه بررسي مي‌كنند.

اين پايگاه خبري در پايان اعلام كرد كه بايد منتظر شد و ديد آيا اين پيشنهاد قطر به طرحي عربي تبديل مي‌شود كه ابتكار عربي را كه بر اساس آن ناظران اعزام شدند، پايان دهد و افق جديد و خطرناكي در بحران سوريه باز كند.

انتهاي پيام/.++

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن