تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802815927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسوه اخلاق و عرفان


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: اسوه اخلاق و عرفان
شنبه هفته گذشته آيت‌الله حاج شيخ محمد شاه آبادي استاد زاده حضرت امام خميني و از اساتيد درس خارج حوزه علميه قم، به ديار باقي شتافت. آيت‌الله شاه آبادي در سال 1305 در تهران متولد شد و پس از هجرت به قم دروس خارج فقه و اصول را از محضرآيات عظام بروجردي، اراكي، گلپايگاني، محقق داماد و حضرت امام خميني(ره) فرا گرفت. پيكر آن عالم رباني روز يك شنبه پس از نماز كه توسط حضرت آيت‌الله وحيد خراساني خوانده شد در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاك سپرده شد و در همان شب طي مراسم با شكوهي در مسجد اعظم قم، با حضور مراجع معظم تقليد، علما و روحانيون و مردم متدين؛ از مقام شامخ آن بزرگوار تجليل بعمل آمد.

"اسوه اخلاق و عرفان" حقيقتا برازنده شخصيت فرزانه‌اي است كه هر كه او را مي‌شناخت و با روحياتش مانوس بود، اين استاد بزرگ را در يك عبارت پر معنا"موحد" توصيف مي‌كرد؛ اعتقاد تام و تمام به وحدانيت حضرت باريتعالي، شجاعتي توحيدي به او بخشيده بود كه جز حق و حقيقت بر طريق ديگري سير نمي‌كرد. اين گونه بود كه وقتي محمد رضا پهلوي، مي‌خواست امام خميني(ره) را به طور كلي از ميان بردارد، در بيانيه‌اي كه به امضاي او و يازده تن ديگر از علما رسيد، بر مرجعيت امام خميني (ره) تاكيد كرد و در آن شرايط خفقان آور، بارها در اعلاميه‌هاي انقلابي از امام امت و انقلاب اسلامي حمايتي جانانه داشت.
ارتحال آيت‌الله حاج شيخ محمد شاه آبادي، خبر بسيار ناگواري براي حوزويان بود كه پيام‌هاي تسليت صادره از سوي مراجع و علما و شخصيت‌هاي برجسته حوزوي و حضور آنان در مراسم بزرگداشت ايشان، به وضوح نشان داد كه حوزه‌هاي علميه استاد برجسته‌اي را از دست داده است.
* علاقه حضرت امام‌(ره) به آيت‌الله شاه‌آبادي
آيت‌الله مقتدايي، مدير حوزه‌هاي علميه كشور درباره شخصيت مرحوم آيت‌الله حاج شيخ محمد شاه‌آبادي، اظهار داشت: ايشان، فرزند مرحوم آيت‌الله ‌العظمي حاج شيخ محمد علي شاه‌آبادي، استاد عرفان امام خميني(ره) بودند. اين مرحوم، خود نيز داراي شخصيت والاي علمي و اخلاقي بودند.
وي، با بيان اين كه مرحوم آيت‌الله شاه‌آبادي، علاوه بر شخصيت علمي، ‌داراي فضايل اخلاقي فراواني بودند، گفت: ايشان عارف به تمام معنا بودند و زندگيشان نيز بسيار ساده و زاهدانه بود.
آيت‌الله مقتدايي فوت اين عالم وارسته را خسراني براي حوزه‌هاي علميه و جامعه روحانيت دانست و زندگي ايشان را الگويي براي طلاب معرفي كرد.
* حلم و بردباري؛ ويژگي بارز آيت‌الله شاه‌آبادي
حجت‌الاسلام‌والمسلمين غروي، عضو شوراي عالي حوزه‌هاي علميه كه از نزديكان مرحوم آيت‌الله شاه‌آبادي بودند نيز درباره ويژگي‌هاي اخلاقي آن مرحوم اظهار داشت: حلم و بردباري يكي از ويژگي‌هاي اخلاقي مرحوم آيت‌الله شاه‌آبادي بود كه گاهي انسان را به تحير وا مي‌داشت.
وي با بيان اين كه تمامي افرادي كه با مرحوم آيت‌الله شاه‌آبادي در ارتباط بودند، ايشان را موحد مي‌دانستند، افزود: اين عالم وارسته، غير از خدا، براي كسي عليتي قائل نبوده و تمامي بركات مادي و معنوي را از سوي خدا مي‌دانستند.
* از مسائل انقلاب و نظام غافل نبود
حجت‌الاسلام والمسلمين جمشيدي نيز، با اشاره به اهتمام ويژه مرحوم آيت‌الله شاه‌آبادي به مسائل سياسي روز، خاطرنشان كرد: ايشان در عين اين كه به امور معنوي و اخلاقي توجه زيادي داشت، از مسائل سياسي و اخبار انقلاب و نظام نيز غافل نمي‌ماندند و به دقت آنها را دنبال مي‌كردند. اين عالم فرزانه، در ساعات مختلف روز، اخبار را مي‌ديدند و همچنين خطبه‌هاي نماز جمعه تهران را نيز گوش مي‌كردند.
*تحرير 110 جلد كتاب
حجت‌الاسلام والمسلمين جمشيدي درباره آثار علمي اين مرحوم گفت: مرحوم شاه‌آبادي، نزديك به 110 جلد كتاب نگاشته‌اند كه چاپ نشده است. ايشان سليقه خاصي داشتند و اجازه نمي‌دادند كه از وجوهات و امور حسبيه آثارشان چاپ شود، خودشان نيز پولي براي انتشار اين آثار نداشتند. تنها در اواخر عمر با بركت ايشان، چند كتاب اخلاقي، فلسفي و عرفاني منتشر شد.
* الگويي براي طلاب
حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي، رئيس جامعه‌المصطفي العالميه نيز درباره اين عالم وارسته، گفت:‌علاوه بر اين كه مرحوم آيت‌الله شاه‌آبادي از نظر خانوادگي، از سلاله علم و معرفت بودند، از جامعيت بالايي نيز در فقه، فلسفه، ‌تفسير و عرفان بهره‌مند بودند و دراين عرصه‌ها نيز اجتهاد داشتند.
رئيس جامعه‌المصطفي افزود: اين عالم فرزانه، از نظر اخلاقي هم شخصيتي وارسته‌ بودند و اميد است كه همه طلاب، به ويژه طلاب جوان اين الگوها را در تحصيل و زندگي خود جاري سازند.

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن