تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820846330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خرس نقره‌اي برلين به اصغر فرهادي رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: خرس نقره‌اي برلين به اصغر فرهادي رسيد
آفتاب: فيلم سينمايي «درباره الي» ساخته اصغر فرهادي جايزه خرس نقره‌اي بهترين كارگرداني پنجاه و نهمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم برلين را از آن خود كرد.

به گزارش سرويس هنرآفتاب، مراسم اعطاي جوايز جشنواره برلين 2009 لحظاتي پيش در كاخ برليناله برگزار شد و هيئت داوران بخش مسابقه بين‌الملل به رياست تيلدا سوئينتن بازيگر بريتانيايي، اصغر فرهادي را براي كارگرداني فيلم «درباره‌الي» شايسته دريافت جايزه خرس نقره‌اي دانست.

فرهادي پس از دريافت جايزه ضمن تشكر از گروه توليد «درباره‌الي» با اشاره به اينكه خود را براي سخنراني آماده نكرده بود، افزود: خدا را سپاس مي‌گويم كه اگر او ياري نمي‌كرد من اينجا نبودم. از مردم سرزمينم هم ياد مي‌كنم كه شما كمتر تصوير دقيقي از آنها داريد.

ترانه عليدوستي، شهاب‌ حسيني، ماني حقيقي، گلشيفته فراهاني، مريلا زارعي، رعنا آزادي‌ور، احمد مهرانفر، صابر ابر و پيمان معادي در «درباره الي» بازي كرده‌اند كه چهارمين فيلم فرهادي پس از «رقص در غبار»، «شهر زيبا» و «چهارشنبه‌سوري» است.

جايزه خرس طلايي جشنواره برلين 59 از آن فيلم «شير اندوه» به كارگرداني كلوديا يوسا از اسپانيا و پرو شد. اين فيلم داستان زني را به تصوير مي‌كشد كه سال‌ها پس از درگيري‌هاي خشونت‌بار داخلي در پرو در دهه‌هاي 1980 و 1990 رازي با خود دارد و ترسي كه بايد با آن روبرو شود.

جايزه بزرگ هيئت داوران به طور مشترك به دو فيلم «گيگانته» آدريان بينيز از اروگوئه، آرژانتين، آلمان و اسپانيا و «هر كس ديگر» ساخته مارن آده از آلمان اعطا شد. «گيگانته» جدا از جايزه بزرگ هيئت داوران جوايز دو بخش بهترين فيلم اول و جايزه آلفرد بائر را نيز دريافت كرد.

فيلم داستان يك نگهبان 35 ساله تنها را به تصوير مي‌كشد كه دلباخته يك زن نظافتچي است. هيئت داوران «گورگياه» آندري وايدا از لهستان را نيز به عنوان ديگر برنده جايزه آلفرد بائر برگزيد. فيلم جديد وايدا بر مبناي داستاني كوتاه از ياروسلاو ايواسكيويچ نويسنده معروف لهستاني ساخته شده و درباره همسر يك پزشك در سال‌هاي 1950 است.

جايزه خرس نقره بهترين فيلمنامه به «پيام‌آور» ساخته اورن موورمن از آمريكا رسيد و «كاتالين وارگا» ساخته پيتر استريكلند از روماني، بريتانيا و مجارستان جايزه خرس نقره‌اي بهترين دستاورد هنري را دريافت كرد.

سوتيگوي كوياته بازيگر اهل مالي براي بازي در «رود لندن» به كارگرداني رشيد بوغريب از الجزاير، فرانسه و بريتانيا جايزه خرس نقره بهترين بازيگر مرد را برد و خرس نقره بهترين بازيگر زن به بريژيت مينيشماير براي فيلم «هر كس ديگر» رسيد.

بنابر اين گزارش، پنجاه و نهمين جشنواره فيلم برلين پنجشنبه پنجم فوريه با فيلم «بين‌الملل» ساخته توم تيكور آغاز شد و فردا به پايان مي‌رسد. ايزابل كويشي، گاستون كابوره از بوركينافاسو، هنينگ مانكل نويسنده سوئدي، كريستف شلينگنزيف كارگردان تئاتر و اپرا از آلمان، وين ونگ كارگردان متولد هنگ كنگ و آليس واترز نويسنده آمريكايي ديگر اعضا هيئت داوران اين بخش بودند.

امسال در مجموع 386 فيلم در بخش‌هاي مختلف جشنواره برلين نمايش داده شد. «برف» آيدا بگيچ و «نيلوفر» سبينه الجمايل كه هر دو با مشاركت ايران ساخته شده‌اند، به ترتيب در بخش نسل 14 سال به بالا و سنين كودكستان به بالا جشنواره برلين به نمايش درآمدند.

يکشنبه|ا|27|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن