تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816858019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از ظرفيت هاي كهگيلويه و بويراحمد براي اشتغال معلولان استفاده شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: از ظرفيت هاي كهگيلويه و بويراحمد براي اشتغال معلولان استفاده شود
ياسوج - معاون اشتغال، كارآفريني، مشاركت ها و موسسات خيريه سازمان بهزيستي كشور گفت: كهگيلويه و بويراحمد داراي ظرفيت هاي فراواني در بخش هاي مختلف است از اين رو بايد ز اين ظرفيت ها در زمينه اشتغال معلولان و افراد تحت پوشش دستگاه هاي حمايتي استفاده بهينه شود.


شمس الدين درويش پور يكشنبه در نشست ساماندهي اشتغال افراد تحت پوشش دستگاه هاي حمايتي كهگيلويه و بويراحمد در ياسوج افزود: وجود جنگل هاي انبوه بلوط در اين استان يكي از اين ظرفيت هاست كه با برنامه ريزي و مديريت مناسب مي توان به صورت مطلوب از آن بهره برداري شود.
وي بيان كرد: برنامه ريزي مناسب براي افراد نيازمند جامعه از سويي بار وظايف دولت را در زمينه حمايت از آنها سبك مي كند و از سوي ديگر درآمد خوبي را نيز نصيب اين افراد مي كند.
درويش پور اظهار داشت: در طول دوره خدمت دولت نهم فعاليت هاي چشمگيري براي خود اتكايي افراد نيازمند و معلول صورت گرفته است كه ارايه آموزش هاي لازم براي افراد تحت پوشش و ايجاد بازارچه هاي اختصاصي براي فروش توليدات آنها در داخل و خارج از كشور از جمله اين فعاليت هاست.
وي عنوان كرد: استفاده از تسهيلات بانكي براي ايجاد بنگاه هاي اقتصادي زود بازده توسط هدف سازمان بهزيستي و ديگر نهاد هاي حمايتي از مهمترين مواردي است كه مي توان آن را براي اشتغال و خوداتكايي اين قشر از جامعه مورد توجه قرار داد.
درويش پور ابراز داشت: استفاده از سهميه سه درصدي افراد معلول براي اشتغال در بخش هاي مختلف كه كه متاسفانه با كم مهري برخي مديران مواجه است بايد با همكاري دستگاه هاي مختلف نهادينه و از آن براي اشتغال اين افراد به كار گرفته شود.
جانشين معاون اشتغال، كارآفريني، مشاركت ها و موسسات خيريه سازمان بهزيستي كشور نيز در اين نشست گفت: ميزان اشتغال افراد تحت پوشش اين سازمان در كل كشور در نيمه اول سال 83، دو هزار و 500 نفر بود در حالي كه اين ميزان در سال 86، 31 هزار نفر بود و تا پايان سال جاري به 40 هزار نفر خواهد رسيد.
بهرام بهرام سيري افزود: بيشتر تسهيلات در نظر گرفته شده براي افراد تحت پوشش بر موضوع اشتغال پايدار آنها متمركز شده است به طوري كه با خوداتكايي اين افراد، زمينه براي قطع مستمري و استقلال مالي آنها فراهم شود.
وي با تاكيد بر اينكه ايجاد يك مركز كاريابي و مشاوره اشتغال معلولان در اين استان لازم و ضروري است بيان كرد: سازمان بهزيستي كشور اين آمادگي را دارد تا با همكاري مسوولان استاني در اين زمينه همكاري نزديكي داشته باشد.
بهرام سيري اظهار داشت: ايجاد كارگاه هاي جامع كارآفريني و اشتغال كه مسووليت آموزش، توليد و فروش محصولات ساخته شده معلولان را به عهده داشته باشد نيز امري لازم است كه بايد براي تحقق آن تلاش شود.
وي عنوان كرد: ارايه برنامه هاي مناسب و مديريت مطلوب دو محور اساسي در زمينه اشجامعه هدف سازمان بهزيستي است كه با تشكيل صندوق تامين مالي موضوع اشتغال افراد معلول مي توان به رفع بسياري از مشكلات اين افراد اميدوار بود.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: همكاري ادارات دولتي و دستگاه هاي اجرايي زماني نمود پيدا مي كند كه شرح وظايف آنها به روشني به آنها ابلاغ شود.
مهندس قوام نوذري افزود: لازم است وقتي در مورد موضوعي بحث مي شود قبل از هر چيز نقشه راه آن طراحي، و رسالت آن براي مردم و مسوولان مشخص شود.
وي بيان كرد: در جريان بازديدهاي مديريت كهگيلويه و بويراحمد به مناطق مختلف استان طي روزهاي دهه فجر، بيش از سه هزار نامه از مردم دريافت شد كه بالغ بر 70 درصد آنها به موضوع مساعدت هاي مالي اختصاص داشته است.
نوذري اظهار داشت: اين وضعيت با وجود استعداد ها و ظرفيت هاي بالاي استان بسيار تكان دهنده است و لازم است براي كاهش اين مشكلات در اقشار مختلف استان تلاش شود.
وي با تاكيد بر اينكه نبايد اين درخواست ها به فراموشي سپرده شود عنوان كرد: لازم است كه درخواست هايي از اين نوع، در اولين فرصت توسط مراكز مشاوره و اشتغال بررسي شده و موضوع استعداد يابي مورد توجه قرار گيرد.
نوذري ابراز داشت: بايد تدابيري انديشيده شود تا توليدات افراد تحت پوشش كهگيلويه و بويراحمد از مبدا همين استان به داخل و خارج كشور صادر شود.
رييس سازمان بهزيستي كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: در مدت خدمت دولت نهم براي يك هزار و 297 نفر از افراد معلول و نيازمند توسط اين سازمان اشتغالزايي صورت گرفته است و يك هزار و 450 نفر نيز براي اشتغال شناسايي شده اند كه اميدواريم با فراهم شدن زمينه هاي لازم شاهد خوداتكايي اين افراد نيز باشيم.
سعيد جاودان سيرت افزود:اين سازمان با فراهم كردن شرايط براي اين افراد به منظور دريافت تسهيلات كم بهره و يا حتي بي بهره و نيز بكارگيري كارگاه هاي حمايت شده در زمينه اشتغال و كار آفريني جامعه هدف خود فعال بوده است.
وي با تاكيد بر اهميت اجراي اصل 44 قانون اساسي براي رفع مشكل اشتغال معلولان و افراد تحت پوشش بيان كرد: سازمان بهزيستي با واگذاري بخش عظيمي از خدمات خود به بخش خصوصي، براي بسياري از مددجويان و معلولان استان كارآفريني كرده است.ك/2
563/7535

يکشنبه|ا|27|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن