تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817194851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز صدور گواهينامه رانندگي ب2


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آغاز صدور گواهينامه رانندگي ب2
وي در ادامه گفت: كساني كه گواهينامه ب1 جديد الصدور يا ب1 موقت دارند مجاز نيستند كه با اين نوع گواهينامه‌‏ها رانندگي خودروهاي عمومي را بر عهده داشته باشند.
رييس مركز صدور گواهينامه راهنمايي و رانندگي از آغاز صدور گواهينامه ب2 براي رانندگان خبر داد و اعلام كرد: رانندگي با گواهينامه ب 1 براي رانندگان وسائط نقليه 9 تا 15 نفر ممنوع است.

به گزارش خبرنگار"ايلنا" حسن رضايي‌‏مجد با اعلام اين خبر گفت: از ابتداي آذر ماه سال جاري ثبت‌‏نام متقاضيان شروع شده است.
رييس صدور گواهينامه ناجا تصريح كرد: گواهينامه ب2 اغلب متعلق به خودروهاي 9 تا 15 نفره است كه شامل خودروهاي ون، آمبولانس و خدمات عمومي مي‌‏شودو كساني كه قصد رانندگي با اين نوع وسيله نقليه را دارند بايد گواهينامه ب 2 را دريافت كنند.
وي در ادامه گفت: كساني كه گواهينامه ب1 جديد الصدور يا ب1 موقت دارند مجاز نيستند كه با اين نوع گواهينامه‌‏ها رانندگي خودروهاي عمومي را بر عهده داشته باشند.
رضايي‌‏مجد ضمن اشاره به تعداد آموزشگاه‌‏هاي رانندگي ب‌‏2 در سطح كشور، گفت:‌ در تهران 12 آموزشگاه در مرحله اول و در هر استان و كلان شهرها حداقل دو آموزشگاه و حداكثر چهار آموزشگاه رانندگي راه‌‏اندازي شد و كساني كه قصد دريافت گواهينامه ب‌‏2 را دارند مي‌‏توانند با حضور در واحدهاي صدور گواهينامه و مراكز استان‌‏ها آدرس محل تشكيل كلاس‌‏ها را دريافت و در اين كلاس‌‏ها شركت كنند.
وي با اشاره به شهريه‌‏هايي كه براي شركت‌‏كنندگان كلاس‌‏هاي گواهينامه ب‌‏2 صادر شده است، گفت: شهرهاي تهران،‌ اردبيل، اصفهان، كرج، آذربايجان‌‏غربي (اروميه) و استان مازندران (ساري) موفق به دريافت گواهينامه ب‌‏2 شده‌‏اند.
وي در مورد افرادي كه مجاز به دريافت گواهينامه ب‌‏2 نيستند، گفت: افرادي كه مجاز به دريافت گواهينامه ب‌‏2 نيستند شامل اتباع بيگانه و افرادي كه نقص عضو موثر دارند، گواهينامه ‌‏ب‌‏1 يا گواهينامه پايه‌‏2 آنها مشروط است و افرادي كه گواهينامه مشروط دارند تحت هيچ شرايطي به آنها گواهينامه ب‌‏2 به جهت خدمات عمومي و امنيت مسافران داده نمي‌‏شود.
رضايي‌‏مجد در مورد نحوه دريافت گواهينامه ب 2 براي اتباع بيگانه،گفت: اتباع كشور بيگانه در صورت لزوم جهت دريافت گواهينامه
ب‌‏2 مي‌‏توانند پس از كسب اجازه از پليس اتباع خارجه و داشتن معرفي‌‏نامه از اداره اتباع بيگانه و پس از بررسي در مهندسي ترافيك بررسي بشود و اگر عاري از اشكال بود مي‌‏توانند براي دريافت گواهينامه ب‌‏2 اقدام كنند.
رييس پليس صدور گواهينامه خاطر نشان كرد: به كساني كه هنوز با گواهينامه ب‌‏1 موقت و گواهينامه ب‌‏1 جديدالصدور در حال رانندگي با خودروهاي تاكسي يا خدمات عمومي هستند تذكر داده مي‌‏شود، براي دريافت گواهينامه‌‏هاي ب‌‏2 اقدام كنند. بعد از سپري شدن دو سال از گواهينامه ب‌‏1، به آموزشگاه‌‏هاي ب‌‏2 مراجعه كنند و گواهينامه ب‌‏2 را دريافت كنند.
وي تاكيد كرد: پس از دو سال گواهينامه ب 1 فاقد اعتبار است و در صورت بروز تصادف، شركت بيمه به اين افراد خدمات‌‏رساني نخواهد كرد.
رييس مركز صدور گواهينامه راهنمايي و رانندگي در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا، در خصوص ابطال گواهينامه افرادي كه تصادفات پرخطر را شامل شده‌‏اند، گفت: افرادي كه گواهينامه پايه دوم قديمي دارند نيازي به دريافت گواهينامه ب‌‏2 ندارند و مشكلي براي رانندگي دارندگان اين گواهينامه براي خودروهاي عمومي از جمله تاكسي، ون و آمبولانس نيست.
رضايي مجد افزود: اگر گواهينامه پايه دوم قديمي به هر علتي باطل شود محروميت شش ماهه رانندگي براي آنها در نظر گرفته شده است و پس از سپري شدن اين محروميت مجدداً‌‏ گواهينامه‌‏ به آنها تحويل داده مي‌‏شود.
وي تصريح كرد: البته پس از سه بار سوراخ يا منگنه شدن، گواهينامه از گردونه رانندگي خارج مي‌‏شود.
مركز صدور گواهينامه پليس راهنمايي و رانندگي ناجا در ده ماهه گذشته دو ميليون و 400 فقره انواع گواهينامه را صادر كرده است كه از اين دو ميليون و 400، يك ميليون و 300 نفر افرادي هستند كه گواهينامه جديد دريافت كرده‌‏اند.

وي افزود: اين گواهينامه‌‏ها با علامت "4+1" يا تمبر سبز رنگ مشخص مي‌‏شود و بقيه متعلق به گواهينامه‌‏هاي موتورسيكلت،‌ پايه يك و تعويض و المثني است.

دوشنبه|ا|28|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2326]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن