تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814726139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمره كيفيت خودروهاي داخلي


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: نمره كيفيت خودروهاي داخلي
دنياي اقتصاد- در تازه‌ترين رده‌بندي سطح كيفي خودروهاي توليد داخل 26 خودرو تحت ارزيابي در 4 گروه خيلي خوب، خوب، قابل قبول و حداقل قابل قبول جاي گرفته‌اند. خودروهاي حاضر در اين رده‌بندي مانند ماه‌هاي گذشته در 9معيار سيستم فنربندي، تعليق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهيزات الكتريكي، تزئينات داخلي و خارجي، صداهاي غيرعادي، بدنه، نفوذ آب و رنگ ارزيابي شده‌اند و رتبه هاي اول به ترتيب به بنز، ماكسيما ،ويتارا ،مزدا 3 و پژو 206 اختصاص يافته است.
در تازه ترين رده بندي سطح كيفي خودروهاي داخلي رخ داد
تغيير و تحول در صدر جدول
حميدرضا بهداد
در تازه‌ترين رده‌بندي سطح كيفي خودروهاي توليد داخل همچون ماه‌هاي گذشته بنز در صدر جاي گرفت و پرايد 141 جايگاه خود را در انتهاي جدول همچنان حفظ كرد.
در اين گزارش رده‌بندي كه توسط سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران منتشر شده و مربوط به دي‌ماه سال جاري است 26 خودرو تحت ارزيابي در 4 گروه خيلي خوب، خوب، قابل قبول و حداقل قابل قبول جاي گرفته‌اند.
خودروهاي حاضر در اين رده‌بندي نيز مانند ماه‌هاي گذشته در 9معيار سيستم فنربندي، تعليق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهيزات الكتريكي، تزئينات داخلي و خارجي، صداهاي غيرعادي، بدنه، نفوذ آب و رنگ ارزيابي شده و خودروهايي كه جمع امتياز منفي آنها بين صفر تا 120 است در گروه خيلي خوب‌ها، بين 120 تا 200در دسته خوب‌ها، بين 200 تا 277 در سبد خودروهاي قابل قبول و بين 277 تا 410نيز در گروه حداقل قابل قبول‌ها قرار گرفتند. البته در اين نوع رده‌بندي‌ها خودروهايي كه امتياز منفي آنها بالاتر از 410 باشد به دسته غيرقابل قبول‌ها رفته و اجازه توليد نخواهند داشت اين در حالي است كه طي رده‌بندي دي ماه هيچ خودرويي در دسته مذكور جاي ندارد.
از نكات جالب رتبه‌بندي اخير، اينكه بنز و ماكسيما، غايبان رده‌بندي ماه‌هاي اخير به جمع خودروهاي تحت ارزيابي دي ماه بازگشته و رده‌هاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
همچنين نيسان رونيز كه در رده‌بندي‌هاي گذشته جزو خودروهاي خوب به شمار مي‌رفت، طي رده‌بندي اخير مورد ارزيابي كيفي قرار نگرفته، كه اين عدم ارزيابي احتمالا به دليل عدم توليد رونيز است.
از ديگر نكات رده‌بندي سطح كيفي خودروهاي توليد داخل در دي ماه بايد به صعود پژو روآ در جدول اشاره كرد.
بالاتر قرار گرفتن پژو پارس توليد مركز از پارس خراسان و همچنين افزايش نمرات منفي پژو 206 صندوق‌دار و زانتيا نيز جزو نكات برجسته اين رتبه‌بندي به حساب مي‌آيد.
بازگشت بنز به صدر
بازگشت بنز به جمع خودروهاي تحت ارزيابي كيفي با صدرنشيني دوباره اين خودرو طي رده‌بندي دي‌ماه همراه شد. اين در حالي است كه طي رده بندي مذكور دو مدل بنز به نام‌هاي E350 و E280 رده‌هاي اول و دوم جدول سطح كيفي خودروهاي توليد داخل را در اختيار دارند. هر چند امتياز منفي هر دو مدل 45است اماجزئيات نمره منفي آنها با يكديگر تفاوت دارد. به عنوان مثال امتياز منفي E350 در معيار بدنه 15 به‌ دست آمده اما E280، نمره منفي 10 را در اين معيار كسب كرده است. اين دو مدل به جز 3 معيار تزئينات داخلي و خارجي، بدنه و رنگ در ساير معيارها نمره منفي ندارند.
پس از خانواده‌ بنز، ماكسيما محصول مونتاژي پارس خودرو با امتياز منفي 4/75 در رده سوم جدول قرار گرفته و در 4معيار سيستم موتور، تزئينات، بدنه و رنگ حائز نمره منفي شده است كه بيشترين آن به معيار تزئينات مربوط مي‌شود. از سوي ديگر گرندويتارا شاسي بلند مونتاژي ايران‌خودرو خراسان كه در رتبه بندي قبلي در غياب بنز و ماكسيما به صدر جدول صعود كرده بود، طي رده‌بندي دي ماه با 5/77امتياز منفي، چهارم شده و در 3معيار تزئينات، بدنه و رنگ نمره منفي به‌دست آورده است. بيشترين امتياز منفي اين محصول كه تحت برند سوزوكي ژاپن در كشور به مونتاژ مي‌رسد، به معيار بدنه مربوط مي‌شود.
افزايش امتياز منفي پژو 206
در حالي كه جمع امتياز منفي پژو 206 هاچ بك طي رتبه بندي دي ماه و در مقايسه با رده‌بندي قبلي كاهش يافته، نمره منفي مدل صندوق‌دار اين خودرو افزايش پيدا كرده است.
206 هاچ بك هر چند با 4/85امتياز، جايگاه ششم جدول رده‌بندي سطح كيفي خودروهاي توليد داخل را در اختيار دارد اما به جز صداهاي غيرعادي در 8 معيار ديگر امتياز منفي كسب كرده كه بيشترين آن در معيار تزئينات به‌دست آمده است اين در حالي است كه 206 صندوق‌دار نيز مانند مدل‌ هاچ بك خود تنها در معيار صداهاي غيرعادي امتياز منفي ندارد و اتفاقا بيشترين نمره منفي اين محصول نيز به معيار تزئينات مربوط مي‌شود.
سقوط زانتيا
زانتيا كه سال‌هاي آخر حضور خود در خط توليد سايپا را مي‌گذارند ،طي رتبه‌بندي دي ماه با افزايش امتياز منفي روبه‌رو شد و پايين‌‌تراز از مگان و پژو 206 هاچ‌بك قرار گرفت. اين محصول تنها در 3 معيار تزئينات، بدنه و رنگ امتياز منفي به دست آورده كه بيشترين آن به معيار تزئينات مربوط مي‌شود.
مگان محصول مونتاژي پارس‌خودرو هم كه با امتياز منفي 3/86 قبل از زانتيا در رده هفتم جدول جاي دارد، در معيارهاي تجهيزات الكتريكي، تزئينات، بدنه و رنگ حائز امتياز منفي شده كه بيشترين آن در معيار تزئينات به دست آمده است. از سوي ديگر رده آخر گروه خودروهاي خيلي خوب در حالي به ريو اختصاص يافته كه اين محصول در رتبه‌بندي دي‌ماه نيز نتوانست عيوب 25 امتيازي خود را كاهش دهد و به همين دليل در اين رده‌بندي، يك سطح كيفي تنزل كرده است. اين محصول مونتاژي سايپا به جز ترمز و نفوذ آب در ساير معيارها نمره منفي به دست آورده كه بيشترين آن به بدنه مربوط مي‌شود.
ارتقاي كيفي تندر
جايگاه دوازدهم و سيزدهم جدول رده‌بندي سطح كيفي خودروهاي توليد داخل در حالي به تندر 90 پارس‌خودرو و ايران‌خودرو اختصاص يافته كه تفاوت امتياز منفي اين دو در مقايسه با رده‌بندي آذر كاهش پيدا كرده است. تندر ايران‌خودرو در شرايطي تنها در 3 معيار تزئينات، بدنه و رنگ نمره منفي كسب كرده كه همتاي پارس خودرويي آن علاوه بر 3 معيار مذكور، در بخش سيستم موتور نيز امتياز منفي دارد. بيشترين نمره منفي هر دو تندر در معيار بدنه است.
ورنا، بهترين در رنگ
در حالي كه طي رتبه‌بندي‌هاي قبلي معمولا تندر ايران‌خودرو حائز بهترين كيفيت در رنگ مي‌شد، در رده‌بندي دي‌ماه اين لقب به هيونداي ورنا اختصاص يافت. خودرويي كه جزو توليدات كرمان موتور خودروساز بخش‌خصوصي كشور به حساب آمده و با كسب امتياز منفي 125 در مكان چهاردهم جدول قرار دارد. ورنا در 4 معيار موتور، تزئينات، بدنه و رنگ حائز نمره منفي شده كه بيشترين آن به بخش تزئينات مربوط مي‌شود. اين در حالي است كه فولكس گل‌ ديگر نماينده كرمان موتور نيز با امتياز منفي 133، جايگاه پانزدهم جدول را به خود اختصاص داده و بيشترين نمره منفي آن نيز در معيار تزئينات به دست آمده است.
صعود كيفي 405 و پارس مركز
برخلاف رتبه‌بندي‌هاي پيشين كه معمولا توليدات سايت خراسان ايران خودورو بالاتر از توليدات مركز اين شركت قرار مي‌گرفت. اين‌بار پژو 405 و پارس مركز امتياز منفي كمتري را در مقايسه با 405 و پارس توليد خراسان كسب كردند، به نحوي كه پارس توليدي جاده مخصوص با امتياز منفي 2/174 شانزدهم شده و 405 توليد مركز نيز با نمره منفي 7/178 مكان هجدهم را به خود اختصاص داده است.اما پارس و 405 خراسان با امتياز منفي 3/176 و 5/181 به ترتيب هفدهم و نوزدهم شده‌اند. پارس توليد مركز در حالي تنها در معيار صداهاي غيرعادي نمره منفي ندارد كه پارس خراسان علاوه بر اين معيار در 2 بخش ترمز و نفوذ آب نيز حائز امتياز منفي شده است. بالاترين نمره منفي پارس مركز به بخش بدنه و بيشترين امتياز منفي پارس خراسان نيز به معيار تزئينات مربوط مي‌شود. همچنين بالاترين نمره منفي پژو 405 مركز هم در معيار تزئينات به دست آمده و 405 خراسان نيز كه تنها در بخش موتور نمره منفي ندارد، بيشترين امتياز منفي خود را در معيار بدنه كسب كرده است.
بيشترين امتياز منفي موتوربراي MVM
روند نزولي كيفيت MVM محصول مونتاژي كرمان موتور طي رتبه‌بندي دي‌ماه نيز ادامه يافت و امتياز منفي اين خودرو در مقايسه با ارزيابي قبلي افزايش يافت MVM كه بالاترين نمره منفي در سيستم موتور را بين 26 خودرو تحت ارزيابي كسب كرده هرچند در 4 معيار سيستم تعليق، ترمز، صداهاي غيرعادي و نفوذ آب، نمره منفي ندارد اما با امتياز منفي 1/193 جايگاه بيست‌ويكم جدول را به خود اختصاص داده و پايين‌تر از سمند قرار گرفته است سمندي كه در مقايسه با رتبه‌بندي آذرماه امتياز منفي آن كمتر شده و جايگاه بيستم جدول را در اختيار دارد.
صعود كيفي روآ
پژو روآ هرچند در رده‌بندي قبلي پايين‌تر از پرايد صبا قرار داشت، اما طي رتبه‌بندي دي‌ماه با كاهش نمره منفي، بار ديگر به صدر گروه قابل قبول‌ها صعود كرد و بالاتر از صبا جاي گرفت. روآ در حالي با كسب 5/259 امتياز منفي، بيست‌ودوم شده كه در تمام معيارها نمره منفي دارد. بيشترين امتياز منفي روآ در معيار بدنه به دست آمده و اين خودرو در بخش سيستم تعليق ركورددار امتياز منفي بين 26 محصول تحت ارزيابي به حساب مي‌آيد، پرايد صبا نيز كه بعد از روآ قرار گرفته، در تمامي معيارها حائز نمره منفي شده و در معيار صداهاي غيرعادي ركورددار است. بالاترين امتياز منفي صبا به معيار بدنه آن مربوط مي‌شود.
قعر جدول در قرق پرايد
طي رده‌بندي سطح كيفي خودروهاي توليد داخل در دي‌ماه، هيچ تغييري در جايگاه محصولات انتهاي جدول به وجود نيامد به نحوي كه سايپا 132، پرايد پارس‌خودرو و سايپا 141 همچنان ميهمان رده‌هاي انتهايي جدول محسوب مي‌شوند. در اين بين سايپا 141 در حالي با امتياز منفي 8/330، آخر شده كه بيشترين امتياز منفي آن در معيار تزئينات به دست آمده است. اين خودرو در 4 معيار تجهيزات الكتريكي، تزئينات، نفوذ آب و رنگ ركورددار نمره منفي ميان 26 خودرو تحت ارزيابي به حساب مي‌آيد اين در حالي است كه ركورد امتياز منفي در معيارهاي ترمز و بدنه نيز در اختيار سايپا 132 قرار دارد.
عكس: حميد جاني پور

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن