تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816725636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كنگره جهاني گوشي‌هاي همراه در بارسلونا آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: كنگره جهاني گوشي‌هاي همراه در بارسلونا آغاز شد


كد خبر:3964

زمان انتشار:سه شنبه 29 بهمن 1387 - 01:21:14

Print نسخه چاپي

فناوري - اين كنگره 4 روزه كه بزرگ‌ترين رويداد دنياي ارتباطات همراه است، امسال روي نرم‌افزارها و سرويس‌هاي خدماتي متمركز شده است.

ذوالفقار دانشي: كنگره جهاني گوشي‌هاي همراه در بارسلونا درحالي آغاز شد كه صنعت ارتباطات همراه در سالي كه گذشت، شاهد منفي‌شدن نرخ رشد بود!

اما به‌نظر مي‌رسد اين صنعت به‌زودي بتواند رشد شتابان خود را از سر بگيرد. كارشناسان حدس مي‌زنند شبكه‌هاي ارتباط همراه با پهناي باند وسيع و برنامه‌هاي كاربردي گوشي‌هاي همراه در كنار محاسبات ابري، نخستين بخش‌هايي باشند كه بتوانند از ركود فعلي خارج شوند.

اگر اين مهم‌ترين دستاورد كنگره جهاني بارسلونا براي كارشناسان و خبرگان فناوري اطلاعات باشد، بازديدكنندگان و كاربران گوشي‌هاي همراه چشم به اين كنگره دوخته‌اند تا جديدترين گوش‌هاي همراه عرضه شده را از نزديك ببينند.

اما گذشته از همه اين‌ها، ركود اقتصاد جهاني در همه‌جا، اولين موضوع بحث و گفتگو ميان افراد است. از وقتي كه نوكيا، بزرگ‌ترين توليدكننده گوشي‌هاي همراه در جهان كه بيش‌از 40 درصد اين بازار را در اختيار دارد، پيش‌بيني كرده كه فروش گوشي‌هاي همراه در سال 2009 تا 10 درصد كاهش مي‌يابد، همه احساس كرده‌اند كه دنياي ارتباطات همراه واقعا با ركود اقتصادي روبرو شده است.

نوكيا به‌تنهايي 15 درصد كاهش فروش را در سال‌هاي 2007 و 2008 تجربه كرد. ديگر شركت‌ها كاهش به مراتب شديدتري را شاهد بودند؛ به‌طوري‌كه موتورولا، پنجمين توليدكننده گوشي‌هاي همراه با 53 درصد افت فروش، شرايط سختي را تحمل كرد.

اما اين بدان معني نيست كه صنعت گوشي‌هاي همراه كاملا زيان ديده باشد. شايد اين‌طور به‌نظر برسد كه افراد كمتري تمايل به خريد گوشي‌هاي جديد داشته باشند، اما تحليل‌گران معتقدند بازار نرم‌افزارها و خدمات گوشي‌هاي همراه هيچ‌گاه روي ركود را نخواهد ديد.

شركت‌كنندگان امسال كنگره جهاني بارسلونا 10 درصد كاهش يافته، اما مايكل اوهارا، مدير بازاريابي انجمن جي.اس.ام اميدوار است امسال بتواند ميزبان پنجاه‌هزار بازديدكننده باشد. انجمن جي.اس.ام كه از 16 تا 19 فوريه هر سال ميزبان كنگره جهاني بارسلونا است، سازماني حمايتي است كه فعاليت‌هاي صنعت ارتباطات همراه را در سراسر جهان هماهنگ مي‌كند.

اوهارا، رشد چشمگير خطوط ارتباطي با پهناي باند وسيع را نشانه اين مي‌داند كه بخش‌هايي از صنعت ارتباطات همراه نيازي به نگراني ندارند. او در گفتگو با خبرنگار بي.بي.سي گفت: «در اجلاس امسال، صحبت‌هاي فراواني در اين مورد مطرح خواهد شد كه چگونه مي‌توانيم از بحران اقتصادي نجات پيدا كنيم. اما من فكر نمي‌كنم كه در اين كنفرانس، شما حرفي از كاهش هزينه‌ها بشنويد! اين، صنعتي است كه حتي اكنون هم آماده سرمايه‌گذاري است.»

گام بعدي
درحال حاضر، نزديك به يكصد ميليون كاربر تلفن همراه در سراسر جهان، مشترك شبكه‌هاي ارتباطي با پهناي باند وسيع هستند و جي.اس.ام، تخمين مي‌زند كه تا سال 1389 / 2012، اين تعداد به بيش از يك ميليارد مشترك افزايش خواهد يافت.

بنابراين، انتظار منطقي بسياري از كارشناسان اين است كه يكي از مهم‌ترين موضوع‌هاي اجلاس امسال، زيرساخت‌هاي ارتباطي باشد. دوره ده ساله زيرساخت نسل سوم فعلي (تري.جي) رو به پايان است (اين درحالي است كه هنوز شبكه ارتباطي نسل سوم به ايران وارد نشده!) و تنها چند بازار تك و توك، آمادگي خود را براي استفاده از تنها جايگزين احتمالي اعلام كرده‌‌اند. كارشناسان، اين جايگزين احتمالي را تكامل بلند مدت يا ال.تي.اي مي‌نامند.

زيرساخت رايج اچ.اس.پي.اي كه هم‌اكنون شبكه ارتباط همراه با پهناي باند بالا بر اساس آن توسعه يافته، توانايي انتقال اطلاعات را تا سرعت 7.2 مگابيت بر ثانيه دارد و نسل بعدي اين شبكه كه اچ.اس.پي.اي پلاس (+HSPA) نام گرفته، مي‌تواند اين سرعت را تا 20 مگابيت بر ثانيه افزايش دهد. قرار است در ماه‌هاي آينده، اين شبكه نسل جديد در بعضي از بازارها راه‌اندازي شود.

اما ال.تي.اي قرار است به سرعتي حيرت‌انگيز دست يابد و نرخ انتقال اطلاعات را به 100 مگابيت بر ثانيه برساند. اين همان سرعتي است كه بسياري از شبكه‌هاي متصل به سيم از آن استفاده مي‌كنند! اما براي دست‌يابي به اين توان بالا، تغييرات گسترده‌اي بايد در ايستگاه‌هاي مركزي ارتباطات همراه روي دهد.

چنين تغييراتي، نياز به سرمايه‌گذاري گسترده خواهد داشت و اينجاست كه مشكلات اقتصادي، خود را نشان مي‌دهند. آيا اپراتورهاي شبكه ارتباطات همراه حاضرند در اين شرايط بحران‌زده اقتصادي، چنين سرمايه‌گذاري كلاني را انجام دهند؟

بنگت نوردستورم، مديرعامل شركت مشاوره اي نورث‌ستريم، معتقد است كه در شبكه‌اي با اين سرعت انتقال حيرت‌انگيز، مهم نيست چه كسي اولين باشد: «من تاكنون نمونه‌‌اي نديده‌ام كه كسي صرفا به‌دليل اين‌كه اولين كسي بوده كه از فناوري جديد استفاده كرده، سود برده باشد. آنها صرفا موش‌هاي آزمايشگاهي هستند.»

وي ادامه مي‌دهد: «هروقت كه دوره گذار از فناوري قديمي به فناوري جديدتر فرا مي‌رسد، برخي از بازيگران هستند كه علاقه‌اي به اين كار نشان نمي‌دهند. احتمالا در دوره پيش‌رو نيز برخي از اپراتورها زيرساخت خود را تغيير نمي‌دهند.»

به نرم‌افزارها توجه كنيد
كنگره جهاني بارسلونا ميزبان تمام شركت‌هاي بزرگ دنياي ارتباطات همراه است، البته ميهماني بزرگ به‌نام اپل در اين ميان غايب است. اما اگر در نمايشگاه معرفي كه پيش‌از آغاز كنگره برگزار شد، گشت مي‌زديد، نگاهي به نام‌ها و عناوين شركت‌كنندگان كه اغلب سازندگان و نويسندگان نرم‌افزارها و برنامه‌هاي كاربردي بودند، اين نويد را مي‌داد كه برنامه‌هاي كاربردي و سرويس‌هاي خدماتي ابزارهاي همراه به زودي به برگ برنده اين صنعت بدل خواهند شد.

گوشي‌هاي جديد با ماهيت چند رسانه‌اي و توانايي كامل در ارتباط با شبكه‌هاي مختلف، نشان مي‌دهند كه تركيبي به‌مراتب غني‌تر از اطلاعات شخصي و سازماني دارند. توانايي آنها در انتقال، به اشتراك گذاري، تهيه نسخه‌هاي پشتيبان (بك‌آپ) و به‌روز رساني اطلاعات، جزو مواردي است كه سازندگان براي ارايه بهترين عملكرد در آنها تلاش مي‌كنند.

نبرد ميان گوشي‌هاي همراه نيز كماكان ادامه دارد. توليدكنندگان بزرگ و نويسندگان گمنام برنامه‌هاي كاربردي، با انتخاب‌هاي متعددي به ميدان آمده‌اند و در اين ميان، اقبال عمومي به سوي استفاده از كدهاي منبع باز است.

انتظار مي‌رود موفقيت فروشگاه نرم‌افزاري اپل، اپ‌استور، سبب شود بسياري ديگر از توليدكنندگان بزرگ نيز از چنين ايده‌اي استفاده كنند. چشم‌انداز فروشگاهي از نرم‌افزارهاي كاربردي كه نرم‌افزارنويسان حرفه‌اي و آماتور بتوانند در كنار يكديگر، محصولاتشان را براي گوشي‌هاي همراه ارايه دهند و با فروش آنها، سرمايه كافي براي توسعه فعاليت‌هايشان را بدست آوردند؛ به‌سرعت در اين صنعت پخش مي‌شود. شايعات بسياري پخش شده است مبني بر اين‌كه نوكيا و مايكروسافت، اولين غول‌هايي خواهند بود كه در اين بازار جديد با اپل به رقابت خواهند پرداخت.

آقاي نورداستورم مي‌گويد: «اگر تعداد زيادي از گوشي‌هاي هوشمند امروزي را روي يك ميز بگذاريد و يكي دو متر از آنها فاصله بگيريد، نمي‌توانيد آنها را از يكديگر تشخيص دهيد. به همين دليل است كه بازار نرم‌افزاري اين‌قدر اهميت دارد. » تفاوت گوشي‌هاي هوشمند در توانايي آنها براي اجراي برنامه‌هاي متنوع است.

علي‌رغم اين اقبال عمومي به استفاده از نرم‌افزارها و خدمات در صنعت ارتباطات همراه، مگر مي‌شود كنگره‌اي جهاني با موضوع گوشي‌هاي همراه برگزار شود و مدل‌هاي جديدي ارايه نشود؟ همه توليدكنندگان بزرگ با محصولات برگزيده خود به ميدان آمده‌اند.

در ميان برجسته‌ترين اين محصولات، پالم با محصول تحسين‌برانگيز خود، پِري، نگاه‌ها را به خود جلب كرده است. ايسر كه پيش‌از اين صرفا در صنايع كامپيوتري حضور داشت، ورود خود را به دنياي ديجيتال با عرضه اولين گوشي خود رسما اعلام كرده است.

البته برخي از توليدكنندگان هم محصول جديد خود را پيش‌از آغاز اين كنگره جهاني اعلام كرده بودند، مانند ال.جي كه چند هفته‌اي است مدل آرنا را تبليغ مي‌كند. نوكيا نيز پيش‌از اين، تبليغات گسترده‌اي را براي نوكيا 5800 راه انداخته بود تا در اين كنگره، فضاي كافي براي معرفي N73 فراهم باشد.

كد خبر:3964

تاريخ درج خبر:سه شنبه 29 بهمن 1387 - 01:21:14

Print نسخه چاپي

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن