تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816725859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير كل كميته امداد استان فارس:سياست كميته امداد بي‌نياز كردن مدد‌جويان از خدمات اين نهاد است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير كل كميته امداد استان فارس:سياست كميته امداد بي‌نياز كردن مدد‌جويان از خدمات اين نهاد است
خبرگزاري فارس: مدير كل كميته امداد امام خميني (ره) استان فارس گفت: از سياست‌هاي اصولي و اساسي كميته امداد اين است كه افراد زير پوشش به‌حدي از بضاعت برسند كه از خدمات كميته امداد بي‌نياز شوند.


محمد اميد امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در شيراز اظهار داشت: در سال جاري 3 هزار خانوار را از پوشش كميته امداد خارج كرده‌ايم و وام‌هايي را در اختيار آنها قرار داده‌ايم.
وي افزود: اين از سياست‌هاي اصولي كميته است كه مددجويان آن به‌تدريج از پوشش كميته خارج شوند و به تمكن مالي قابل قبول برسند.
اميد در رابطه با خدمات قابل ارائه به مددجويان كميته در نزديكي ايام عيد گفت: با نزديك ‌شدن به ايام عيد، دو سري كالا براي مددجويان در نظر گرفته شده كه شامل اقلام يارانه‌اي و اقلام مربوط به خشكسالي است كه در خصوص سري دوم، اين اقلام به همه استان‌ها تعلق نگرفته بلكه فارس و هشت استان ديگر اين اقلام را دريافت مي‌كنند.
مدير كل كميته امداد اظهار داشت: در اقلام مربوط به خشكسالي به ‌هر مددجو مبلغ 40 هزار تومان تعلق مي‌گيرد و در كمك‌هاي يارانه‌اي مبلغ 36 هزار تومان كه معادل رقم بن كارمندي است به آنها هديه مي‌شود.
وي با بيان اينكه محوريت كار كميته امداد اشتغال‌زايي است، گفت: 327 هزار نفر در قالب 130 هزار خانوار اكنون زير پوشش كميته قرار دارند كه 3 هزار نفر امسال به بضاعت كافي رسيده و از پوشش كميته خارج شده‌اند.
وي به فعاليت‌هاي فرهنگي كميته امداد اشاره كرد و افزود: 7 هزار و 500 دانشجو در استان فارس زير پوشش كميته هستند و يكي از ديدگاه‌هاي اساسي ما توجه به مسائل فرهنگي است.
اميد گفت: در زمينه مسائل عمراني و ساخت و ساز واحدهاي مسكوني به‌خصوص ويژه ايتام، استان فارس بيشترين ميزان رشد را داشته است.
وي ادامه داد: در احداث مسكن شهري و روستايي، در قالب طرح مقاوم‌سازي براي روستاها، سه هزار واحد مسكوني در سال جاري در‌ دست ساخت داشتيم و در قالب مسكن شهري، طرح مسكن مهر و تعاوني‌هايي كه امداد در آنها سهميه دارد، 2 هزار واحد در دست احداث است.
مدير كل كميته امداد فارس گفت: از آنجا كه مسكن كالاي لوكس و گران است و بيشترين فشار را از لحاظ هزينه خريد به خانوده‌ها مي‌آورد، اولويت اصلي كميته امداد تامين مسكن براي مددجويان نيازمند است.
اميد اذعان كرد: در رابطه با مشاركت‌هاي مردمي، كمك‌ها در دو قالب مالي و غير‌مالي ارائه مي‌شود كه در مشاركت‌هاي غير‌مالي با كمك نيروهاي غيررسمي كه 10 برابر نيروهاي رسمي هستند، خدمات ارائه مي‌شود و در اين زمينه ما به همراهي همه اقشار و صنوف احتياج داريم.
وي ادامه داد: اقشار مختلف از قبيل فرهنگان، دانشگاهيان، پزشكان، مهندسان و خيران با ما همكاري دارند و 20 درصد از بودجه كميته از محل كمك‌هاي مردمي است كه شامل صدقات، نذورات، وقف، خيرات، جشن‌ها و مراسم مختلف مي‌شود.
اميد خاطر‌نشان كرد: استان فارس در سرفصل كمك‌هاي مردمي درخشندگي خاصي در سطح كشور دارد و به عنوان مثال در جمع‌آوري زكات در سال جاري علي‌رغم خشكسالي رقم 7 ميليارد و 500 ميليون تومان از رقم كل زكات كشور از فارس تامين شده است.
وي بر تعامل با خيران تاكيد كرد و گفت: سعي مي‌كنيم برخي از خدمات را از طريق خيران پيگيري كنيم و در اين زمينه براي اولين بار تعامل با خيران آغاز شده است.
اميد گفت: بحران تورم بسياري از كمك‌ها را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد و در اين زمينه بايد برنامه‌ريزي جامعي اجرا شود.
وي تصريح كرد: در زمينه اعطاي تسهيلات بانكي با مشكل مواجه هستيم و بانك‌ها در ارائه تسهيلات همكاري لازم با مددجويان كميته ندارند.
وي گفت: در سفر امسال مقام معظم رهبري به استان فارس، رقم 28 ميليارد تومان به كميته امداد فارس اختصاص يافت كه اين رقم از سه منبع اعتبارات دولتي، دفتر مقام رهبري و اعتبارات كميته امداد مركز جذب شده است.
اميد ادامه داد: اين بودجه در مواردي از قبيل كمك نقدي، جهيزيه، كمك‌هزينه ادامه تحصيل و كمك‌هزينه درمان، هزينه شده است و همچنين 2 هزار واحد مسكوني از محل اين اعتبارات در دست ساخت است كه انتظار داريم در سالگرد سفر مقام معظم رهبري به فارس اين پروژه مورد بهره‌برداري قرار گيرد.
اميد اظهار داشت: توسعه منابع قرض‌الحسنه كه از گره‌گشاترين منابع كميته است از سال گذشته آغاز شده است.
وي به معضلات موجود اشاره كرد و گفت: قوانين حاكم بر كشور براي كمك به نيازمندان از طريق يك سازمان ميسر نيست و در اين زمينه بايد سازمان‌هاي ديگر نيز همكاري كنند.
اميد ادامه داد: اگر سازمان‌ها از جزيره‌اي عمل كردن پرهيز كنند، بسياري از معضلات حل خواهد شد.
وي تصريح كرد: سيستم رفاه اجتماعي ما ناقص و مشكل‌دار است و اگر ما زمينه‌اي داشته باشيم كه مردم از سيستم بيمه‌اي مناسبي برخوردار شوند و طي حوادث، مستمري دريافت كنند، معضلات موجود به حداقل مي‌رسد.
وي ادامه داد: بيشترين مطالباتي كه از مجموعه دولت به خصوص از وزارت رفاه داريم اين است كه مردم بيمه شوند تا ما بتوانيم ورودي كميته را كنترل كنيم و به حداقل برسانيم.
مدير كل كميته امداد به وضعيت سهام عدالت اشاره كرد و گفت: در مرحله اول، سهام عدالت 30 هزار سهم كه شامل 75 درصد سهام بود كه در دو مرحله به مبلغ 80 هزار تومان به هر مددجو ارائه شد، البته مددجويايي كه به‌تازگي زير پوشش قرار گرفته‌اند، هنوز سهام دريافت نكرده‌اند.
وي گفت: ستاد كمك به مردم غزه كه با رياست استاندار تشكيل شد، از طريق مشاركت مردمي رقم 130 ميليون تومان را جمع‌آوري كرد كه در اين زمينه هم‌سو ‌شدن مردم امتياز خاصي محسوب مي‌شد.
انتهاي پيام/ر10

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن