تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821050858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير اجرايي جشنواره ربع قرن كتاب دفاع مقدس:بنياد حفظ آثار دخالتي در داوري‌ جشنواره ربع قرن كتاب دفاع مقدس ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: دبير اجرايي جشنواره ربع قرن كتاب دفاع مقدس:بنياد حفظ آثار دخالتي در داوري‌ جشنواره ربع قرن كتاب دفاع مقدس ندارد
گروه ادب: به گفته دبير اجرايي جشنواره ربع قرن كتاب دفاع مقدس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس هيچ دخالتي در انتخاب داوران جشنواره ربع قرن كتاب دفاع مقدس نداشته است و داور‌ها بر اساس نظر دبير و شوراي علمي جشنواره تعيين و بر اساس ساختار‌هاي تعريف شده در بخش‌هاي علمي و سياست‌هاي كلي جشنواره به بررسي آثار توليد شده مي‌پردازند.
«حسين نصرالله زنجاني» در گفت‌و‌گو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، با اعلام اين كه داوري‌هاي جشنواره ربع قرن كتاب دفاع مقدس هم‌اكنون به مرحله دوم وارد شده است، اظهار كرد: در مرحله اول در مجموع 5500 اثر مورد بررسي قرار گرفت و در حدود بيست درصد آن‌ها توانست به مرحله دوم داوري‌ها راه بيابد كه با اتمام داوري‌ها در مرحله سوم برگزيدگان در خرداد ماه سال آينده معرفي و با همكاري تمام سازمان‌هاي علاقه‌مند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از آن‌ها تجليل به عمل خواهد آمد.

او در ارتباط با داوري‌هاي اين جشنواره بيان كرد: بنياد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌هاي دفاع مقدس به هيچ وجه دخالتي در انتخاب داوران اين جشنواره نداشته است و داورها بر اساس نظر دبير و شوراي علمي جشنواره كه متشكل از «محمدرضا سنگري» به عنوان دبير علمي، «محمدرضا تركي» دبير گروه ادبيات و «حميد حسام» دبير گروه تاريخ، انتخاب شده‌اند.

زنجاني افزود: امكان تغيير داوران در هرمرحله از داوري‌ها وجود دارد كه البته اين تغيير بر اساس نظر و اين افراد بر اساس معيارهاي تعريف شده در حوزه علمي جشنواره و تنها بر اساس سياست‌هاي كلي جشنواره به بررسي آثار توليد شده مي‌پردازند.

مدير ادبيات بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس در ارتباط با مسائل مطرح شده ما بين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس در ارتباط با نحوه انتخاب آثار و داوري در جشنواره نيز گفت: از ابتداي امر نيز هيچ‌گونه عدم تفاهمي مطرح نبوده است، ولي برخي از ابهامات وجود دارد كه به زودي مرتفع خواهد شد. اساس كار از ابتدا تفاهمنامه امضا شده مابين وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رياست بنياد بوده است و در بحث انتخاب كتاب نيز اميدواريم به زودي به اتفاق نظر با وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامي دست يابيم.

جشنواره ربع قرن كتاب دفاع مقدس بر اساس اعلام بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس، در خرداد ماه سال آينده برگزار و برترين كتاب‌هاي‌ تاليف شده با محوريت 8 سال دفاع مقدس و در 6 گروه موضوعي ادبيات، تحقيق و پژوهش، ادبيات و تاريخ مستند، هنر، ترجمه و يك بخش جانبي معرفي خواهند شد.

بر اساس اعلام قبلي دبيرخانه اين جشنواره در بخش ادبيات و تاريخ مستند با مسووليت سردار «بهروز اثباتي» در 7 زيرشاخه با عناوين خاطره به سرگروهي «مرجان فولادوند»، گزارش‌‌نويسي به سرگروهي «عليرضا اشتري»، وصيتنامه به سرگروهي «محمد ميركاظمي»، جُنگ به سرگروهي «احمد يوسف‌زاده»، زندگي‌نامه غيرداستاني به سرگروهي «ابراهيم زاهدي مطلق»، زندگينامه داستاني به سرگروهي «نصرت‌الله محمودزاده» و كودك و نوجوان به سرگروهي «محمد ابراهيم باباخاني» انتخاب شده‌اند.

در گروه ادبيات با مسئوليت «محمدرضا تركي» و 4 زيرشاخه با عناوين: شعر به سرگروهي «حميدرضا شكارسري»، داستان به سرگروهي «حسين فتاحي»، نثر ادبي به سرگروهي «شهرام شفيعي» و ادبيات كودك و نوجوان به سرگروهي «جعفر ابراهيمي» و «حميدرضا نجفي» تشكيل شده است.

همچنين سومين بخش داوري جشنواره ربع قرن كتاب دفاع مقدس، گروه تحقيق و پژوهش با مسئوليت «منوچهر اكبري» است كه داراي 5 شاخه با عناوين پژوهش‌هاي نظامي به سرگروهي «مجيد مختاري»، پژوهش‌هاي ادبي به سرگروهي «حسينعلي قبادي»، پژوهش‌هاي هنري به سرگروهي «محمدرضا خاكي»، پژوهش‌هاي اجتماعي ـ تاريخي به سرگروهي «علي شجاعي صائين» و پژوهش‌هاي سياسي ـ حقوقي به سرگروهي «حسين يكتامي» باشد.

گروه هنر نيز با مسئوليت «محمدحامد سقائيان» به 3 شاخه با عناوين: هنرهاي نمايشي به سرگروهي «فرهاد توحيدي» در بخش فيلمنامه و «فرهاد مهندس‌پور» در بخش نمايشنامه، هنرهاي تجسمي به سرگروهي «حميدشريفي» و عكس به سرگروهي «عباس ميرهاشمي» در نظر گرفته شده است.

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن