تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820461168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير كشور: معتادان پس از ترك اعتياد بيمه ‌مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:الف: وزير كشور: معتادان پس از ترك اعتياد بيمه ‌مي‌شوند
وزير كشور از كشف ۳۸۰ تن مواد مخدر در مرزهاي كشور طي امسال خبر داد و گفت: معتادان پس از ترك اعتياد بيمه و مشغول به كار مي‌شوند.‌

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛مصطفي محمدنجار‌ در حاشيه افتتاح اردوگاه ترك اعتياد اجباري سنگ‌بست مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بحث انسداد مرزها، برنامه و رويكرد اصلي وزارت كشور، دستگيري و برخورد شديد با مافياي مواد مخدر است.

وزيركشور گفت: انسداد مرزها بسيار خوب است و گشت بازرسي و تشديد ايست و بازرسي، دو برنامه اصلي در مرزها است.
وي افزود: از ابتداي سال ۹۰ تاكنون، حدود ۳۸۰ تن مواد مخدر در مرزهاي كشور كشف شده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته در اين زمينه پيشرفتي ۹ درصدي داشته­ايم.
وزير كشور تصريح كرد: براي مبارزه و پيشگيري با مواد مخدر، قانون جديدي تصويب شده كه مورد تاييد مقام معظم رهبري نيز قرار گرفته است، براساس ماده ۱۵ اين قانون، معتادان مي­توانند براي ترك اعتياد به مراكز رسمي ترك اعتياد مراجعه و مورد درمان قرار گيرند.
نجار افزود: ماده ۱۶ اين قانون، به ماموران انتظامي و قضايي اجازه مي‌دهد تا معتادان را دستگير و به اين مراكز معرفي كنند.
وي در مورد گسترش مراكز ترك اعتياد اجباري افزود: در ۱۰ استان اين مراكز راه­اندازي شده است و بر طبق برنامه­ريزي­هاي انجام شده، تا انتهاي سال ۹۰ در ۱۲ استان ديگر نيز اين مراكز راه­اندازي مي‌شود.
وي در مورد برنامه­ريزي­هاي انجام شده براي پيشگيري از مصرف مواد مخدر گفت: در اين زمينه در حال تهيه يك نقشه جامع هستيم كه داراي ابعاد مختلفي هم‌چون حقوقي، فرهنگي و اجتماعي است و در زمينه اجراي اين نقشه جامع، بار اصلي برعهده مراكز فرهنگي است.
وزير كشور افزود: رويكرد اصلي در برنامه­ريزي­ها، بايد پيشگيري از مصرف باشد و در اين زمينه نيازمند همكاري خانواده­ها به عنوان سلول ابتدايي جامعه هستيم، در كنار آن بايد از طريق مدارس و دانشگاه‌ها و همچنين صدا و سيما و حتي فضاي مجازي به آگاه‌سازي جامعه بپردازيم.
وي اضافه كرد: دولت برنامه­ريزي­هاي گسترده­اي انجام داده تا معتادان پس از ترك، بلافاصله زمينه اشتغالشان فراهم شود تا مجددا به مصرف مواد مخدر روي نياورند، البته برنامه­هايي نيز براي بيمه معتادان وجود دارد كه كارشناسان در حال مطالعه و بررسي آن هستند.
وي در مورد اردوگاه ترك اعتياد سنگ‌بست مشهد گفت: براساس آمار، ۱۰۸ معتاد در اين مركز نگهداري و مورد مداوا قرار گرفته­اند و خدمات علمي و درماني بسيار پيشرفته­اي از سوي كادر پزشكي اين مركز جهت ترك سوءمصرف مواد مخدر انجام مي­شود كه شايسته تقدير است.
‌*برخوردهاي سخت‌افزاري راه‌‌حل مقابله با مواد مخدر نيست
‌محمدنجار‌ اظهار كرد:‌ در زمينه مبارزه با مواد مخدر در حوزه پيشگيري اقدامات خوب و موثري صورت گرفته و در اين راستا سند جامع پيشگيري تدوين شده است كه برش شهرستاني آن نيز به زودي به استان‌ها ابلاغ مي‌شود.
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور گفت: دستگاه‌هاي فرهنگي، نخبگان، آموزش و پرورش، رسانه‌هاي گروهي و در راس آن صدا و سيما و همچنين خانواده‌ها در حوزه پيشگيري نقش تعيين‌كننده و موثري دارند كه بايد براي كاهش آسيب‌ها در اين حوزه نقش موثرتري ايفا كنند.
وي تصريح كرد: در بخش مقابله نيز اقدامات جدي و مناسبي صورت گرفته كه از جمله آنها مي‌توان به اختصاص بودجه ويژه به استان‌هاي شرقي كشور و هم‌چنين اختصاص بودجه مستقيم به پليس مواد مخدر استان‌ها و توزيع شهرستاني بودجه‌، اولويت‌بخشي به انسداد و كنترل مرزها و تقويت پست‌هاي ايست و بازرسي اشاره كرد.
نجار خاطر‌نشان كرد: دستگيري سران مافياي مواد مخدر، مقابله با قاچاقچيان مواد مخدر صنعتي و پول‌شويي از جمله رويكردهاي اصلي ما در حوزه مقابله با اين پديده شوم است.
وزير كشور گفت: در حوزه درمان نيز با ابلاغ ماده ۱۵ و ۱۶ قانون از سوي مقام معظم رهبري كه معتادان را مكلف به مراجعه به مراكز درماني و دولت را ملزم به جمع‌آوري و درمان معتادان مي‌كند، اقدام خوب و ارزشمندي بوده است كه در همين راستا توسعه مراكز درماني در دستور كار قرار گرفته است.
وي اظهار كرد: بايد از ظرفيت همكاري و مشاركت مردم براي پيشگيري و درمان اعتياد استفاده كرد چرا كه در هر حوزه‌اي كه مردم ورود پيدا كرده‌اند شاهد دستاوردهاي مطلوبي بوده‌ايم.
جانشين مقام معظم رهبري در نيروي انتظامي در ادامه با اشاره به جايگاه ويژه و موقعيت حساس استان خراسان‌رضوي، مشهد را پيشاني نظام و جهان تشيع دانست و افزود: مشهد بايد در همه زمينه‌ها نمونه باشد به همين دليل اقداماتي كه در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در پايتخت معنوي ايران صورت مي‌گيرد بايد متناسب با اين كلانشهر مذهبي باشد، چرا كه علاوه برجمعيت ۳ ميليون نفري اين شهر، شاهد تردد سالانه بيش از ۲۵ ميليون زائر هستيم.

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن