تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816818220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هر دم از اين باغ بري مي‌رسد... واردات گل‌هاي چيني و تايلندي به ايران


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: هر دم از اين باغ بري مي‌رسد... واردات گل‌هاي چيني و تايلندي به ايران


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: كشاورزي و دامپروري

درحاليكه سالانه چند صد ميليون شاخه گل توليدي كشورمان به دليل نداشتن بازار داخلي و ناتواني صادرات دور ريخته مي‌شود، رييس اتحاديه گل‌وگياه استان تهران از واردات ميزان زيادي گل‌هاي طبيعي شاخه بريده از كشورهاي چين، تايلند و مالزي خبر داد و گفت: با پيگيري‌هاي صورت گرفته از وزارت جهاد كشاورزي فعلا واردات گل و گياه متوقف شده است.

غلامحسين سلطان محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: توليد گل و گياه در سال جاري با كاهش 300 ميليون شاخه‌اي نسبت به سال گذشته، به دو ميليارد شاخه خواهد رسيد.

وي افزود: پس از اجراي هدفمندسازي‌ يارانه‌ها و افزايش هزينه‌هاي توليد، به دليل مقرون به صرفه نبودن توليد گل و گياه و نداشتن مشتري، اين محصول در بازار داخلي و ناتواني در صادرات ميزان توليد كاهش يافته است.

سلطان‌محمدي گفت: براي كاهش هزينه‌هاي توليد بايد گلخانه‌هاي سنتي به صنعتي تبديل شوند كه در اين زمينه 30 ميليارد تومان اعتبار با بهره چهار درصد براي اين بخش در نظر گرفته شده اما با توجه به اين‌كه اغلب كشاورزان مالك زمين كشاورزي نيستند و در اراضي سازمان حج و زيارت يا اراضي استيجاري توليد مي‌كنند، نمي‌توانند از اين تسهيلات بهره ببرند.

رييس اتحاديه گل و گياه استان تهران خاطرنشان كرد: سال گذشته دو ميليارد و 300 ميليون شاخه گل در كشور توليد شده كه امسال ميزان توليد به دو ميليارد شاخه خواهد رسيد.

وي با اشاره به مصرف سرانه هفت شاخه‌اي گل در ايران، تصريح كرد: تنها نيمي از گل‌هاي توليدي در بازار داخل مورد استفاده قرار مي‌گيرند اين درحالي است كه مصرف سرانه گل در كشورهاي اروپايي سالانه نزديك به 200 شاخه است.

سلطان‌محمدي فرهنگ‌سازي براي افزايش مصرف سرانه گل و گياه را از مسوولان امر خواستار شد و گفت: گل و گياه نقش بسزايي در زندگي روحي و رواني مردم دارد اما جايگاه آن در زندگي‌هاي ماشيني امروزه كشورمان خالي است و طي چند سال اخير ميزان مصرف سرانه گل و گياه افزايش نيافته است.

به گفته وي با جذب تسهيلات در نظر گرفته شده براي تبديل گلخانه‌هاي سنتي به صنعتي هزينه‌هاي تمام شده توليد كشورمان كاهش مي‌يابد و با توجه به اين كه محصول توليدي كيفيت بالايي دارد مي‌توانيم رتبه بالايي در بازارهاي جهاني در زمينه صادرات گل و گياه كسب كنيم.

گفتني است؛ درحال حاضر ايران هفدهمين كشور توليدكننده گل و گياه جهان است اما رتبه صد و هفتم بازارهاي صادراتي را به خود اختصاص داده است و عليرغم بالا بودن كيفيت گل‌هاي توليدي به دليل بالا بودن قيمت آن مشتري در بازارهاي جهاني ندارد.

استان تهران (پاكدشت) در توليد گل شاخه بريده مقام نخست، استان خوزستان (دزفول) مقام دوم و استان مركزي (محلات و خمين) رتبه سوم را دارد.

استان مازندران نيز در توليد گياهان آپارتماني رتبه نخست توليد كشور را دارد كه محصولات آن به كشورهاي حاشيه خزر صادر مي‌شود.

همچنين استان تهران در توليد گياهان فصلي و فضاي سبز همچون بنفشه و هميشه بهار مقام نخست را دارد.

لازم به ذكر است؛ نيمي از سطح كشت و نيمي از ميزان توليد گل و گياه در كشور مختص استان تهران است و بيشترين گل و گياه توليدي در اين استان مصرف مي‌شود.

سالانه بيشترين صادرات گل‌هاي شاخه بريده از جمله ميخك، ژرورا، داوودي، شب بو، رز و مريم به كشورهاي عربستان، تركمنستان، باكو، روسيه عمان، كويت و دوبي صادر مي‌شود.

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن