تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818847838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باقيمانده مطالبات چايكاران پرداخت مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: باقيمانده مطالبات چايكاران پرداخت مي‌شود
معاون بهبود توليدات سازمان چاي كشور از پرداخت باقيمانده مطالبات چايكاران تا دو ماه آينده خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛گودرز خردادپور به نحوه خريد برگ سبز چاي از چايكاران اشاره كرد و اظهار داشت: خريد برگ سبز چاي از چايكاران قبل از سال 89 به دو بخش تقسيم مي‌شد.
وي با بيان اينكه بخشي از نرخ برگ سبز چاي توسط دولت پرداخت مي‌شد، افزود: كارخانه‌هاي چاي‌سازي بخشي ديگر را بر عهده مي‌گرفتند اما در مجموع دولت نرخ برگ سبز چاي را مي‌پرداخت و قدر سهم كارخانه‌هاي چاي‌سازي را به صورت چاي خشك دريافت مي‌كرد.
خردادپور سازمان چاي را از سال 89 متولي چاي در كشور خواند و تصريح كرد: امسال دولت تنها قدر سهم خود را پرداخت مي‌كند و با توجه به اينكه چاي خشك داخل انبارها دپو مي‌شود و هزينه انبارداري، بيمه و ... دارد، قدر سهم كارخانه‌هاي چاي‌سازي بايد نقدا پرداخت شود.
معاون بهبود توليدات سازمان چاي كشور با اشاره به اينكه قدر سهم دولت در سال 89 پرداخت شد، خاطر نشان كرد: سال گذشته قدر سهم كارخانه‌هاي چاي‌سازي را به چايكاران پرداخت كرديم.
وي ادامه داد: امسال قدر سهم دولت حدود 35 ميليارد تومان است و بخشي از قدر سهم كارخانه‌ها را دريافت كرديم و 40 ميليارد تومان تاكنون بابت برگ سبز چاي به چايكاران پرداخت شده است.
خردادپور بيان كرد: قدر سهم باقيمانده كارخانه‌هاي چاي‌سازي با توجه به وثايقي كه از آنها داريم را دريافت مي‌كنيم و تا دو ماه آينده مطالبات چايكاران پرداخت مي‌شود.
معاون بهبود توليدات سازمان چاي كشور با اشاره به اينكه فعاليت اجرايي اين سازمان از سال 89 آغاز شده است، گفت: كارخانه‌هاي چاي‌سازي با توجه به مصوباتي كه به سازمان چاي كشور ابلاغ مي‌شود، تا پايان آذر ماه فرصت داشتند و پس از اين موعد بايد قدر سهم خود را بپردازند.
وي محدوده زماني پرداخت قدر سهم كارخانه‌هاي چاي‌سازي را 20 روز اعلام كرد و يادآور شد: با توجه به وثايق معتبري كه از كارخانه‌هاي چاي‌سازي داريم، قدر سهم آنها را در آينده نزديك دريافت مي‌كنيم و به كشاورزان مي‌پردازيم.
خردادپور به دريافت قدر سهم كارخانه‌هاي چاي‌سازي اشاره و اذعان كرد: قدر سهم كارخانه‌هاي چاي‌سازي را به صورت مرحله‌اي دريافت مي‌كنيم و به چايكاران مي‌پردازيم.
معاون بهبود توليدات سازمان چاي كشور ميانگين توليد برگ سبز چاي را هفت تن در هكتار عنوان كرد و افزود: مغايرت‌هايي در اين‌ خصوص وجود دارد كه به آن رسيدگي مي‌شود.
به گفته وي افزايش سطح زيركشت و به‌زراعي از جمله دلايل افزايش توليد برگ سبز چاي توسط چايكاران است.
خردادپور با بيان اينكه بيمه باغ‌هاي چاي در سال‌هاي 88 و 89 به صورت كلي پرداخت مي‌شد، اظهار داشت: امسال بيمه باغ‌هاي چاي در هر شهرستان به صورت جداگانه پرداخت مي‌شود.
معاون بهبود توليدات سازمان چاي كشور از برنامه‌ريزي نرم‌افزاري براي محصول چاي در كشور خبر داد و بيان كرد: ميانگين توليد برگ سبز چاي در هر روستا تهيه مي‌شود.
وي ميانگين توليد و چيدن برگ سبز چاي در هر منطقه را متفاوت خواند و بيان داشت: چايكاران هر منطقه ميانگين چيدن برگ سبز چاي دارند و اگر مازاد بر آن داشته باشند بايد بررسي شود.
خردادپور ميانگين توليد پنج سال گذشته باغ‌هاي چاي كشور را هفت تن در هكتار ذكر كرد و گفت: در حال حاضر در هر شهرستان و روستا به صورت جداگانه ميانگين گرفته مي‌شود.
معاون بهبود توليدات سازمان چاي كشور با تاكيد بر اينكه امسال اصلا پرداخت بيمه خشكسالي نداشتيم، يادآور شد: با توجه به تر سالي بودن سال جاري، بالغ بر 132 هزار تن برگ سبز از باغ‌هاي چاي چيده شده است.
وي ميزان توليد برگ سبز چاي در سال گذشته را 115 هزار تن اعلام كرد و خاطر نشان كرد: سال گذشته در باغ‌هاي چاي 20 درصد خشكي داشتيم.
خردادپور با اشاره به اينكه ميزان برداشت برگ سبز چاي در حال حاضر واقعي شده است، اذعان داشت: ميانگين سطح زيركشت چايكاران 5 هزار مترمربع است./س

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن