تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820988410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون سازمان خصوصي سازي در گفت‌وگو با فارس خبر داد:ارزش دفتري 135 توماني هر سهم بانك ملت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون سازمان خصوصي سازي در گفت‌وگو با فارس خبر داد:ارزش دفتري 135 توماني هر سهم بانك ملت
خبرگزاري فارس: معاون سازمان خصوصي سازي با تشريح چگونگي آماده سازي بانك ملت گفت : ارزش اسمي هر سهم بانك ملت 100 تومان و ارزش دفتري هر سهم آن 135 تومان است اما تصميم گيري در مورد قيمت سهام اين بانك به عهده سرمايه گذاران است.


اسماعيل غلامي در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، اظهار داشت: قيمت كارشناسي هر سهم بانك ملت توسط سازمان خصوصي سازي تعيين شده كه نمي توان آن را اعلام كرد.
وي با بيان اينكه ارزش اسمي هر سهم بانك ملت 100 تومان است ادامه داد : اما ارزش دفتري هر سهم اين بانك 135 تومان است.

* فرايند آماده سازي بانك ملت

معاون سازمان خصوصي سازي در رابطه فرايند آماده سازي بانك ملت گفت : با ابلاغ اصل 44 قانون اساسي در سال 85، كارگروه‌هاي آماده‌سازي بانك‌ها و ديگر شركت‌هاي مشمول واگذاري در وزارت اقتصاد و با حضور مسئولين حقوقي، مالي شركت‌ها و كارشناسان سازمان خصوصي‌سازي تشكيل شد كه يكي از اين كارگروه‌ها مربوط به بانك ملت بود. اين كارگروه هر هفته جلسه مربوطه را برگزاري كرد و طي آن آخرين گزارش‌ها و اقدامات مربوط به آماده‌سازي را انجام داد تا اينكه به مصوبات مجمع بانك نياز شد.
غلامي ادامه داد : مجامع بانك ملت و ديگر بانك‌هاي مشمول واگذاري در حالي بايد در خصوص مواردي چون ذخيره بازنشستگي كاركنان و بدهي دولت تصميم‌گيري مي‌كردند كه مجمع بانك ملت در اولين فرصت در اين خصوص تصميم‌گيري كرد و از طريق اخذ خط اعتباري ، دولت بدهي خود را به اين بانك جبران و همزمان با آن نيز وضعيت ذخيره بازنشستگي كاركنان را مشخص كرد تا اينكه شفاف‌سازي حساب ها و وضعيت حقوقي و اساسنامه نيز نهايي شد.
وي در پاسخ به اين سئوال كه چگونه از بين بانك‌هاي مشمول واگذاري صادرات ملت، تجارت و رفاه و پست بانك، بانك ملت زودتر آماده عرضه در بورس شد توضيح داد : پذيرش و آماده‌سازي همه بانك‌هاي مشمول واگذاري در يك زمان و سطح مطرح شد و از نظر آماده‌سازي هيچ يك از بانك‌ها از هم عقب نيستند و اساسنامه آنها نيز حاضر است اما به دليل اينكه اساسنامه بانك ملت و شفاف‌سازي آن از ديگر بانك‌ها زودتر آماده شده بود تصميم‌ گرفته شد سهام اين بانك به عنوان اولين بانك دولتي در بورس عرضه شود.
وي ادامه داد : از طرف ديگر با توجه به دارايي‌ها، تعداد شعب، حجم سپرده گذاري، سيستم‌هاي كنترل‌هاي داخلي، تلاش مديران و آمادگي بانك ملت، اين بانك مي‌تواند باعث جذب سرمايه‌ها شده و راهگشاي واگذاري ديگر بانك‌ها باشد.

*مزيت‌هاي واگذاري بانك ملت

غلامي در برابر اين سئوال كه مزيت‌هاي واگذاري بانك ملت به بخش خصوصي چيست پاسخ داد : اولا " واگذاري اين بانك و ديگر بنگاه‌هاي دولتي با مصلحت مقام معظم رهبري و مجلس شوراي اسلامي و رئيس جمهور و همه مسئولان نظام صورت مي‌گيرد.از طرف ديگر روند خصوصي‌سازي در دنيا نشان داده به منظور افزايش خدمات بانك‌ها به مردم و عدم دخالت دولت‌ها ، اين بنگاه‌هاي حساس بايد واگذار شوند تا در اين جريان دولت به وظيفه نظارتي خود عمل كرده و بازدهي بانك‌ها افزايش يابد.
عضو هيات عامل سازمان خصوصي سازي با بيان اينكه بانك ملت خدمات بهتر و متنوعي را به مشتريان خود داده ادامه داد: مقايسه اين بانك با بانك‌هاي كشور نشان مي‌دهد بانك ملت از نظر ارايه خدمات پيشتاز ديگر بانك‌هاي دولتي است كه به سمت خصوصي پيش مي‌رود. اين بانك از نظم خاصي در شعب خود برخوردار است.
غلامي گفت: بانك ملت از نظر تعداد شعب 4- 5 برابر بانك‌هاي خصوصي كشور است.از طرف ديگر از نظر حجم كل عمليات نيز با همه بانك‌هاي خصوصي فعلي برابري مي‌كند.
وي ادامه داد : اين مزيت‌هاي بانك‌هاي ملت در حالي مشهود است كه از طرف ديگر با واگذاري اين بانك اتفاق مهم ديگري نيز در اقتصاد كشور رخ مي‌دهد كه مربوط به اتحاد دو بازار پول و سرمايه كشور است.
غلامي تصريح كرد: هر چند با توجه به حضور چهار بانك خصوصي پارسيان، كارآفرين، اقتصاد نوين و موسسه مالي و اعتباري در بورس، بازارهاي پول و سرمايه در يكديگر ادغام شده‌اند اما اين پيوند ملموس و مشهود نبود كه با حضور در بورس بانك ملت به عنوان اولين بانك دولتي مي‌توان نظاره گر يكپارچگي و اتحاد اين دو بازار در آينده‌اي نزديك بود كه تحول بزرگي در عرصه اقتصاد كشور است.
وي در پسه به اين پرسش كه آيا بانك ملت علاوه بر نقاط قوت، داراي نقاط ضعفي نيز است خاطر نشان كرد: واقعيت اين است كه نقاط قوت اين بانك چنان است كه نقاط ضعف پوشش داده شده و نسبت به ديگر بانك‌ها از نقاط قوت مهمي برخوردار است. اين بانك در سال 83 تجديد ارزيابي شده و چندين برابر نقاط ضعف احتمالي و كوچك ، نقاط قوت و مثبت دارد.
وي گفت : از طرف ديگر بايد به اين نكته اشاره شود كه برخلاف ديگر بانك‌ها كه با پذيره‌نويسي در دسترس عموم قرار دارند اين بانك بدون طي اين مرحله وارد بورس مي‌شود.

*درصد سهام واگذاري

غلامي در بخش ديگري از اظهارات خود به درصد سهام واگذاري بانك ملت اشاره كرد و گفت : فعلا 40 درصد از سهام آن به سبد سهام عدالت و 25 درصد ديگر بابت رد ديون منظور شده اما وزير اقتصاد در حال پيگيري برگشت 10 درصد سهام از سبد عدالت است. اين در حالي است كه اگر بانك ملت در صدر شركت‌هاي اصل 44 باشد 20 درصد سهام آن در اختيار دولت قرار خواهد گرفت اما در غير اين صورت حداقل 45 درصد از سهام بانك ملت به بخش خصوصي واگذار خواهد شد.

گفت و گو از علي رضايي زاده

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن