تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816456237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار نرم هيلاري كلينتون به كره‌شمالي


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: هشدار نرم هيلاري كلينتون به كره‌شمالي


كد خبر:3974

زمان انتشار:سه شنبه 29 بهمن 1387 - 14:47:42

Print نسخه چاپي

در نخستين مقصد خانم وزير صورت گرفت

بين الملل > آسيا - هيلاري با توسل به زباني آميخته به تهديد به صراحت اعلام كرد كه پيونگ يانگ بايد از شليك احتمالي موشك دست بردارد.

هيلاري كلينتون وزير امور خارجه ايالات متحده سرانجام پس از كش‌وقوس ‌هاي فراوان سياسي راهي شرق آسيا شد. ژاپن نخستين مقصد خانم هيلاري است كه قرار است در طول اين سفر دوره‌اي به چين،كره‌جنوبي و اندونزي هم سفر كند. هيلاري كلينتون پس از آنكه مورد اسقبال رسمي مقامات ژاپني قرار گرفت از يك معبد در اين كشور هم بازديد كرد. هيلاري كه در جمع امريكايي‌هاي ساكن توكيو و در سفارتخانه كشورش در پايتخت ژاپن سخن مي‌گفت ادعا كرد كه دولت جديد ايالات متحده به دنبال برقراري تعادل و هماهنگي بيشتر در تمامي امور از جمله بحث سياست خارجي كشور است.
وزير امور خارجه‌ آمريكا كه زماني به عنوان بانوي اول كشورش شانه به شانه بيل كلينتون سفر مي‌كرد ،با اشاره به تاكيد دولت جورج بوش رييس جمهور سابق آمريكا بر قدرت نظامي، به جمعيت حاضر در سفارت آمريكا در توكيو گفت كه دولت باراك اوباما به دنبال ايجاد تعادل بين دفاع، ديپلماسي و توسعه است.

در شرايطي كه نيروهاي آمريكايي در افغانستان و عراق گرفتار هستند، وزير امور خارجه آمريكا خواستار تركيب زيركانه قدرت هوشمندانه با قدرت نظامي شد.
هيلاري در نخستين سفرش در مقام وزير امور خارجه كشورش افزود:محور گفتگوهاي ما سه چيز است: دفاع، ديپلماسي و توسعه. ما معتقديم اين سه اصل با هم مرتبطند، اگر يكي از آنها نسبت به دو تاي ديگر نامتناسب باشد، سياست‌هاي ما و نقش ما در جهان از تعادل خارج مي‌شود.
وي در جمع ديپلمات‌هاي آمريكايي و ديگر كاركنان دولت و كارمندان ژاپني و خانواده‌هايشان گفت: ما تصميم داريم كه بشنويم، ولي خواستار همكاري بيشتر براي فائق آمدن بر مشكلاتي كه هيچكدام از ما به تنهايي نمي‌تواند آنها را حل كند، هستيم.

كلينتون هنگام ورود به توكيو دليل انتخاب شرق آسيا به عنوان نخستين مقصد خود را اينگونه تشريح كرد: براي انتقال اين مطلب كه روابط آمريكا در منطقه اقيانوسيه براي پرداختن به چالش‌ها و استفاده از فرصت‌هاي قرن 21 ضروري است، آسيا را به عنوان اولين سفرم انتخاب كردم.
وي در گفت‌وگوهايش با رهبران و شهروندان ژاپن گفت: ما به دنبال راه‌هاي همكاري در خصوص مسايلي كه فراتر از نگراني مشترك‌مان هستند هستيم تا واقعا به نگراني‌هاي جهاني بپردازيم.
وي افزود: اين نگراني‌ها شامل تغييرات جوي، انرژي پاك، افغانستان، پاكستان، گسترش تسليحات هسته‌اي و ديگر نگراني‌هاي مشترك است.
كلينتون هم چنين از نگراني‌هايش درباره بحران مالي كه گرفتار جهان و البته كشورش است،سخن گفت.
وزير امور خارجه‌ آمريكا گفت: قاطعانه مطمئن هستم كه ما راهمان را در اين دشواري‌ها پيدا خواهيم كرد ولي ما بايد نه تنها به نحوه‌ واكنش دولت‌ها بلكه به مردم متوسط كه ممكن است شغل‌شان را از دست بدهند حساس باشيم.

اما تحليل ژاپني‌ها از اين سفر اين است كه ايالات متحده به دنبال حفظ مناسبات عميق و مقتدارانه با متحد و دوست قديمي خود است.ديدار با تارو آسو نخست ‌وزيري ژاپن ،وزراي امور خارجه و دفاع، ايچيرو اوزاوا و رهبر اصلي جناح مخالف كه حزبش در نظرسنجي‌هاي انتخابات اواخر امسال پيشتاز است، در راس برنامه‌هاي كاري هيلاري در اين سفر است.
هيلاري كلينتون از فرصت بوجود آمده در اين سفر استفاده كرده و همانطور كه پيش‌بيني مي‌شد به كره‌شمالي هم هشدارهايي داد . هيلاري با توسل به زباني آميخته به تهديد به صراحت اعلام كرد كه پيونگ يانگ بايد از شليك احتمالي موشك دست بردارد.

هيلاري در يك كنفرانس خبري در اين خصوص گفت: پرتاب احتمالي موشك كه كره شمالي از آن صحبت مي‌كند، به پيشبرد روابط ما به جلو لطمه خواهد زد. ما بايد تلاشهايمان را براي حصول خلع سلاح هسته‌اي كامل و قابل تاييد كره شمالي پيش ببريم.
هيلاري براي به تصوير كشيدن همبستگي دولتش با با ژاپن امروز با خانواده اتباع ژاپني ربوده شده توسط كره شمالي در دهه‌هاي 1970 و 1980 ديدار مي‌كند.
هيلاري كلينتون در بخش ديگري از سخنانش نيز تاكيد كرد كه آمريكا نسبت به خلع سلاح هسته‌اي كره شمالي متعهد است و مخالف پرتاب موشك از طرف پيونگ يانگ است. كلينتون در ژاپن پيشنهاد آمريكا براي برقراري مناسبات عادي و پيمان صلح با كره شمالي در صورت لغو برنامه تسليحات هسته‌اي را تاييد كرد.

كد خبر:3974

تاريخ درج خبر:سه شنبه 29 بهمن 1387 - 14:47:42

Print نسخه چاپي

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن