تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816884461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در صورت تصويب سهامداران بانك توسعه، شهريورماه سال آينده راه‌اندازي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: در صورت تصويب سهامداران بانك توسعه، شهريورماه سال آينده راه‌اندازي مي‌شود
عكس:‌نگار متين‌نياگروه بازار پول - در صورت موافقت سهامداران، موسسه مالي و اعتباري توسعه در شهريورماه سال آينده به بانك تبديل خواهد شد.


حيدر مستخدمين حسيني، مديرعامل موسسه مالي و اعتباري توسعه با بيان اين مطلب گفت: هفت كارگروه تخصصي در موسسه تشكيل شده كه زمينه تبديل موسسه به بانك را فراهم خواهد كرد. اين كارگروه‌ها تحت عنوان اصلاح ساختار مالي اداري و بهره‌گيري از ابزار نوين مالي مديريت ريسك، كميته اصلاح اعتباري، كميته بازاريابي و جامع بانكداري الكترونيكي مشغول به كار هستند.
وي با بيان اينكه برنامه ساختار واحد بين‌المللي با ارائه برنامه‌هاي نو و جديدي كه در عرصه بين‌المللي و شرايط حاكم بر روابط بين‌المللي به ارائه راهكار مي‌پردازد، افزود: تا 25 اسفندماه سال جاري گزارش نهايي كارگروه‌ها ارائه خواهد شد. وي ادامه داد: كارگروه اصلاح ساختار مالي براي افزايش سرمايه و تبديل به بانك و پذيره‌نويسي براي عموم مردم برنامه‌اي خواهد داشت كه پيگيري شده و با رعايت بخشنامه‌ها دنبال خواهد شد.
مستخدمين حسيني با تاكيد بر اينكه مجوز صدور چك‌هاي رمزدار و گواهي سپرده از سوي بانك مركزي دريافت شده است، تصريح كرد: اين مجوز براي اولين بار توسط يك موسسه اعتباري دريافت شده است.
وي افزود: بحث پيوستن موسسه به شبكه شتاب نيز ظرف دو هفته آينده اجرا مي‌شود. تجهيزات پيوستن موسسه به اين شبكه خريداري و مجوزهاي مربوط نيز از بانك مركزي اخذ شده است. به گفته مديرعامل موسسه مالي و اعتباري توسعه، بحث پيوستن اين موسسه به ساتنا نيز همزمان با شبكه شتاب عملياتي خواهد شد. وي با بيان اينكه در وهله اول بايد موسسه را از انزوا خارج مي‌كرديم و در مرحله دوم در جريان فعاليت‌هاي بانك‌ها قرار مي‌گرفتيم، گفت: صدور چك‌هاي رمزدار توانسته مشتريان جديد موسسه را جذب كند و تا پايان سال نيز هفت شعبه در تهران، تبريز، كرج، مشهد و شيراز راه‌اندازي مي‌شود كه برنامه‌اي براي تجهيز منابع هم هست.
وي ادامه داد: از 10 روز ديگر فعاليت‌هاي شعب موسسه توسعه به اينترنت متصل مي‌شوند. وي با تاكيد بر اينكه چندي پيش مجمع سال 85 موسسه با حضور 91درصد از صاحبان سهام تشكيل شد افزود: مجمع سال 86 نيز به زودي تشكيل خواهد شد. در عين اينكه در تير ماه سال آينده نيز مجمع سال 87 براي تصويب صورت‌هاي مالي و تعيين هيات مديره برگزار خواهد شد.
وي با بيان اينكه چندي قبل نامه‌اي تحت عنوان نامه اعتراض‌آميز جمعي از سهامداران به بانك مركزي و ساير مقامات درج شد كه هيچ اشاره‌اي به تاريخ مورد استناد اين سهامداران نشده بود، گفت: اين نامه مربوط به وضعيت دوران مديريت بنده بر اين موسسه نبوده است.
مستخدمين حسيني با اشاره به نامه مذكور كه مربوط به گلايه برخي از سهامداران در مورد وضعيت موسسه به لحاظ برگزار نشدن مجامع آن در طول 27 ماه بوده است، گفت: نامه فوق در مرداد ماه سال جاري تهيه و گلايه‌هايي در خصوص وضعيت آن زمان موسسه به لحاظ عدم تعيين تكليف و عدم حضور در سه سال مجامع بود كه نقطه عطفي شد تا ساير مقامات ذي‌صلاح به اين موضوع دقت نظر داشته باشند.
مستخدمين حسيني با تاكيد بر اينكه در 26 تير ماه سال 85، سهامداران يك گروه اعضاي هيات مديره جديد انتخاب كردند كه اين مديران منتخب توسط بانك مركزي تاييد صلاحيت شده بودند و در روزنامه رسمي نيز منتشر شد، اعلام كرد: بدون شروع به كار هيات مديره منتخب سهامداران، بانك مركزي تيمي را براي سرپرستي به موسسه فرستاد كه تا دي ماه امسال مشغول به كار بود. وي ادامه داد: اين هيات‌مديره تا مدتي قبل كه ديوان عدالت اداري به برگشتن هيات‌مديره منتخب اصرار داشت، فعاليت مي‌كرد و در نتيجه اين موسسه 27 ماه توسط هيات‌ سرپرستي اداره شد.
مستخدمين حسيني تصريح كرد: در مدت حضور هيات سرپرستي هيچ گونه مجمعي در بانك تشكيل نشده و حتي بازرس و حسابرس موسسه براي سال 87 نيز تعيين نشده بود.
وي با بيان اينكه بحث مربوط به خدمات ارزي و بين‌المللي و صرافي نيز از برنامه‌هاي آينده موسسه است، افزود: مجوز اين فعاليت‌ها از بانك‌ مركزي اخذ شده و تشكيلات سازماني براي تطبيق با شرايط جديد نيز مدنظر قرار گرفته است.
به گفته وي، حسابرسي داخلي نيز براي تطبيق با قوانين و مقررات و تشكيل حسابرسي نيز از ديگر برنامه‌ها است. همچنين فعاليت‌هاي ارزي‌ از 15 اسفندماه آغاز مي‌شود و از طريق سايت نيز نيروي كار براي فعاليت در موسسه جذب خواهد شد.
وي در خصوص افزايش سرمايه براي تبديل شدن موسسه به بانك اظهار داشت: سهامداران مي‌توانند تا 10درصد از سهام را داشته باشند مابقي به صورت پذيره‌نويسي خواهد بود.
به گفته وي، بيش از 95درصد از سهامداران موسسه حقيقي و 13 شركت نيز از سهامداران هستند.
وي با بيان اينكه در جلسه‌اي در پاييز امسال در بانك مركزي اعلام كرده كه در صورت تشكيل نشدن شوراي پول و اعتبار از بانك مركزي خواهد رفت، گفت: تاريخ اتمام قراردادم با بانك مركزي و تصميم‌ام براي رفتن از بانك مركزي با برگشتن به موسسه همراه شد.
مستخدمين حسيني تصريح كرد: قرار دادن سرپرستي در يك موسسه مالي بر اساس ماده 39 قانون پولي و بانكي سه بار در طول تاريخ اتفاق افتاد كه دو بار قبل از انقلاب در خصوص دو بانك و بيمه و بازرگاني و اصناف و در مورد موسسه توسعه بي‌نظير بود.
به گفته وي يكي از پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري موسسه بيمه است كه به اين لحاظ در شعب موسسه از خدمات بيمه‌اي شركت بيمه توسعه استفاده خواهد شد.
وي درخصوص وضعيت موجودي نقدي موسسه در طول 27 ماه سرپرستي اعلام كرد: زمان تحويل گرفتن موسسه يك ريال اوراق مشاركت در آن موجود نبود و وضعيت موسسه در آن زمان در حال بررسي است.

چهارشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن