تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812922394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا قانون كفالت پدر ۶۰ سال، حذف شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: چرا قانون كفالت پدر ۶۰ سال، حذف شد؟
شهري - حذف قانون كفالت، پس از چند دهه اجرا و معافيت بسياري از جوانان به استناد اين قانون، در قانون جديد نظام وظيفه عمومي، معافيت كفالت با شرط پدر بالاي 59 سال، حذف شده است
آفتاب: شهري - حذف قانون كفالت، پس از چند دهه اجرا و معافيت بسياري از جوانان به استناد اين قانون، در قانون جديد نظام وظيفه عمومي، معافيت كفالت با شرط پدر بالاي 59 سال، حذف شده است.

سردار موسي كمالي، جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح درباره دليل حذف قانون كفالت پدر بالاي 59 سال به خبرآنلاين گفت: "متاسفانه برخي مشمولان درصدد هستند كه قانون را دور بزنند.

در واقع اين دست از افراد مي‌خواهند به قانون حيله بزنند. مثلا در حال حاضر فردي كه وارد مدرسه مي‌شود معمولا دوران اوليه تحصيلي را در 12 سال مي‌گذراند و به 18 سالگي و سن سربازي مي‌رسد، اما برخي افراد سعي مي‌‌كنند دوران تحصيلي را طول بدهند تا مثلا پدرشان به 60 سالگي برسد و به هر حال بتوانند از يكي از موارد معافيت استفاده كنند، اما قانون جديد مي‌گويد همه بايد تا 20 سالگي دوران تحصيلي مدرسه را تمام كرده و با ورود به 21 سالگي نسبت به وضعيت خدمت وظيفه اقدام كنند."

به گفته او يكي از اهداف ستاد كل نيروهاي مسلح، براي تدوين قانون جديد، اجراي عدالت بوده است: "يكي از اهداف ما در اصلاح قانون نظام وظيفه درنظر گرفتن عدالت بود تا قوانين عادلانه، منطقي و عقلايي اجرا شود. در اين معافيت نيز مسائلي وجود داشت مثلا پدري كه سنش 59 سال و 11 ماه و 25 روز بود و تك‌فرزند ذكورش در سن سربازي قرار مي‌گرفت، نمي‌توانست از اين معافيت بهره ببرد. از طرفي شرايط استفاده از اين معافيت براي مشمولي كه داراي پدر متمولي كه صاحب چند كارخانه بود و در سلامت كامل به سر مي‌برد با مشمولي كه پدري مريض و ناتوان داشت، يكسان محاسبه مي‌شد و هر دو معاف مي‌شدند، اما در قانون جديد تصميم گرفته شد تا به شكلي عادلانه هر پدري كه نيازمند مراقبت باشد و توانايي لازم براي اداره امور خود را ندارد، يگانه فرزند ذكورش بتواند از سربازي معاف شود. بر اين اساس هر پدري در هر سني با توجه به شرايط جسمي و روحي اگر توانايي انجام امور زندگي‌اش را ندارد و دچار بيماري و مشكلي است، مي‌تواند از اين قانون استفاده كند و به اين ترتيب اين قانون، عادلانه‌تر و منطقي‌تر به نظر مي‌رسد.

به گزارش خبرآنلاين ،سردار كمالي همچنين گفت: "خانواده‌ها نگران اين موضوع نباشند و بدانند كه در صورت تاييد كميسيون پزشكي اگر مشخص شود پدري نيازمند كمك است، مطابق قانون، يگانه فرزند ذكور بالاي 18 سال‌‌شان از سربازي معاف مي‌شود."

بسياري از كاربران خبرآنلاين در نظراتي كه براي خبر حضور سردار كمالي در خبرآنلاين ارسال كردند، نوشته بودند كه حذف يكباره قانون كفالت، منصفانه نيست و براي اجراي ان بايد مشمولان متولد سال 1372 به بعد را درنظر گرفت. آنها مي گفتند روا نيست يك مرد 30 -35 ساله با زن و بچه، بخواهد زندگي رها كند و به سربازي برود. اما جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح درپاسخ به اين نظر كاربران گفت: "قوانيني كه ما اجرا مي‌كنيم از يك قاعده حقوقي پيروي مي‌كند و عطف به گذشته نمي‌شود به همين دليل درمورد مشمولاني كه تا روز اجراي اين قانون پرونده تشكيل دادند و پرونده شان بررسي شده و برايشان حكم صادر شده است بر اساس قانون قبلي اقدام مي شود. اما در مورد مشمولاني كه مدارك داده‌اند اما پرونده شان رسيدگي نشده و هنوز موضوعشان در حال بررسي است از زمان ابلاغ قانون جديد از سوي مقام معظم رهبري ضوابط جديد براي آنها در نظر گرفته مي شود. هر زمان قانون جديد ابلاغ شود كار بر اساس قانون جديد ادامه پيدا خواهد كرد مگر اينكه قبلاً پرونده رسيدگي شده باشد و حكم نهايي صادر شده باشد."

براي خواندن مشروح اين گفتگو، اين خبر را بخوانيد.

توضيح: در تنظيم مشروح اين گفتگو، به اشتباه، از "مشمولان غياب در انتظار كفالت" استفاده شده بود، كه اصلاح مي شود. همچنين خبرآنلاين درباره تعيين تكليف معافيت كفالت از سردار كمالي اين سوال را پرسيد كه جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح همان پاسخ دو پاراگراف بالاتر را داد.

كد مطلب : 142925

جمعه|ا|23|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن