تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821178505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عشق به حسين (ع) اساسي ترين كالاي معنوي است كه بايد به جهان عرضه كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: عشق به حسين (ع) اساسي ترين كالاي معنوي است كه بايد به جهان عرضه كرد
كرمانشاه- يكي از خطباي كشور گفت: امروزه جهان بشريت تشنه معنويت است و عشق به امام حسين (ع) اساسي ترين كالا و محصول معنوي است كه بايد به آنان عرضه كرد.


حجت الاسلام عليرضا پناهيان روز چهارشنبه در همايش اربعين شناسي در كرمانشاه افزود: هم اكنون تشنگي دنيا به معنويت به حد قابل توجهي افزايش يافته است و ما اگر از اين فرصت به دست آمده استفاده نكنيم ، كوتاهي كرده ايم.
وي با بيان اين كه امروزه ايران شرايط حساسي را در جهان ايجاد كرده و خود نيز شرايط حساسي در جهان و منطقه دارد، گفت: براي توسعه و اداره جامعه بايد به كليدي ترين راهبرد كه همان معنويت و دين است با شيوه اي جديد پرداخته شود.
پناهيان ادامه داد: اگر بخواهيم در جهان تاثيرگذار باشيم و به تشنگي آنان پاسخ دهيم، بايد يك راهبرد جوان پسند بودن، كارا در مقابل تهاجم فرهنگي، مطابق با اصول دين و عميق را در كشور و جهان ارايه دهيم.
وي با اشاره به فراوان بودن حرفهاي جديد پنهان دردين اسلام، افزود: جوانان ما هم اكنون در موقعيتي هستند كه بسياري از شعاير مذهبي براي آنان تازه نيست و براي پاسخگويي و اشباع نياز آنان بايد به دين با حفظ تمامي اصول آن چهره اي جديدتر و عميق تر نسبت به گذشته بخشيد.
اين خطيب كشور با بيان اين كه نمونه بارز اين امر را مي توان در شهادت شهيدان جوان و عشق و ارادت آنان به ثار الله (ع) مشاهد كرد، گفت: شهدا در مقابل بزرگترهاي خانواده خود عشق به حسين (ع) و معنويت را با شيوه ايي جديد به تصوير كشيدند.
وي كارا بودن در مقابل تهاجم فرهنگي را دومين ويژگي راهبردي دين عنوان و خاطرنشان كرد: مبناي تهاجم فرهنگي فقط لذت و منفعت فردي است كه جز با آتش عشق امام حسين (ع) نمي توان در مقابل تهاجم فرهنگي و آتش لذتهاي جسماني ايستاد.
پناهيان گفت: بايد توجه كرد اگر جواني رقص حماسي خويش را در مجلس عزاي امام حسين (ع) انجام ندهد و به ديگر جاها براي پاسخگويي به نياز خود كشانده شود، مقصر كساني هستند كه به اين مجلس عزا رونق ندادند.
وي با تاكيد بر عميق و مطابق بودن خصوصيات راهبردي دين، افزود: توجه بيشتر و بيش از گذشته پرداختن به شخصيت امام حسين (ع) و فلسفه قيام آن، تنها راه كمال و نجات بشريت از وضعيت كنوني است كه تمامي ويژگيهاي فوق را در خود نهفته دارد و بايد انتظار ظهور ولي عصر (عج) نيز به آن اضافه شود.
پناهيان گفت: هر چقدر به امام حسين (ع) توجه كرده و براي ايشان عزاداري كنيم باز هم كم است و بايد اين درصد كم را با يك حركت انقلابي زياد كنيم چر اكه امروزه جهان نياز عميق خويش به معنويت را بايد در عشق به حسين (ع) جستجو كند.
وي اظهارداشت: اربعين عدد كمال است و اربعين عزاي امام حسين (ع) به كمال رسيدن در اين اربعين است.
7450/587/567

چهارشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن