تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816948949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درهمايش توانمندسازي شهرهاي كوچك عنوان شد: 10ميليون نفر در كشور دچار بد مسكني هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: درهمايش توانمندسازي شهرهاي كوچك عنوان شد: 10ميليون نفر در كشور دچار بد مسكني هستند
خبرگزاري دانشجويان ايران - قزوين
سرويس: قزوين

معاون معماري و شهرسازي وزير راه و شهرسازي گفت: بيشتر شهرهاي كشور براساس مطالعات صورت گرفته نيازمند توانمندسازي هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس مير محمد غرائي در همايش ملي توانمند سازي شهرهاي كوچك كه روزگذشته در قزوين برگزار شد اعلام كرد: در ايران 839 شهر زير 25 هزار نفر جمعيت وجود دارد و در شهرهاي زير100 هزار نفر جمعيت كشور اين نياز احساس مي شود كه توانمند سازي صورت گيرد.

وي در خصوص تحقق توانمندسازي در شهرهاي كوچك تصريح كرد: توانمند سازي در شهرهاي كوچك حاصل نمي شود مگر اينكه جمعيت ساكن در شهرها احساس رفاه نسبي داشته باشند و اين مسئله با مهيا كردن بستر و زمينه لازم تحقق مي يابد.

وي در خصوص راهكار توانمند سازي به كاهش تصدي‌هاي دولت، افزايش سطح آگاهي مديران شهري، شناخت قابليت‌ها، استقرار جمعيت و فعاليت، پيش بيني نيازهاي شهر در طرح جامع شهري يا طرح هادي اشاره كرد.

غراوي در ادامه افزود:اگر از مشهد تا آبادان قطري رسم شود اكثر شهرها در بالاي اين قطر مستقر هستند و با اجراي سند آمايش سرزميني كشور بسياري از مشكلات حل خواهد شد.

معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهر سازي به معايب قانون جديد تبديل روستاها به شهر اشاره كرد و افزود: طبق قانون جديد روستاهايي كه حد نصاب جمعيت آنها3500 نفر باشد تبديل به شهر خواهد شد ولي در گذشته اين حد نصاب10 هزار نفر بوده است و يكي از راهكارهايي كه دنبال مي كنيم اين است نبايد اجازه دهيم روستاهايي كه به حد نصاب جمعيتي نرسيده باشند به شهر تبديل شوند.

در ادامه اين همايش احمد عجم ـ استادار قزوين ـ يكي از دغدغه هاي مسوولان را توجه به شهرهاي كوچك عنوان كرد و افزود: بحث توانمند سازي يك دغدغه براي مسولان است و توانمند سازي تقويت بنيان مالي نيست بلكه استفاده از سرمايه‌هاي اجتماعي و ظرفيت‌ها در بهبود اصلاح اين سيستم است.

وي در خصوص همايش توانمندسازي شهرهاي كوچك افزود: يكي از خروجي‌هاي اين همايش بايد استمرار آن باشد و هم چنين بايد به فرهنگ شهر نشيني توجه ويژه‌اي شود و در حوزه اقتصادي نيز بسنده كردن به مشكلات چيزي را حل نكرده و شناسايي راههاي درآمدي جديد مي تواند آنها را از وابستگي كاهش دهد.

وي توانمند سازي را از جمله نكاتي دانست كه بايد به آن توجه شود ودر ادامه تصريح كرد: توجه به برخي زير ساخت‌ها از جمله زير ساخت هاي بهداشت و سلامت، امنيت و نظم است كه كمتر مورد توجه قرار گرفته و يكي از دلايل مهاجرپذيري به شهرهاي بزرگ است و با همه اين پارامترها به ارتقا سطح درآمد و معاش مردم در شهرهاي كوچك توجه ويژه اي شود تا به تثبيت جمعيت كمك كند.

در ادامه مراسم دبير علمي همايش ضمن اشاره به سابقه شهر سازي و مشكلات شهرهاي بزرگ گفت: توجه مسئولين به مشكلات شهرهاي بزرگ باعث شده تا كمتر به شهرهاي كوچك توجه كنند و به همين دليل شهرهاي كوچك مهاجر فرست است و با وجود اينكه بسياري از شهرهاي كوچك از موقعيت خوبي برخوردارند به خاطر عدم وجود شغل و امكانات جوانان به شهرها مهاجرت كرده و فعاليت در اين شهرها كاهش پيدا مي كند.

اعتصام توانمند سازي شهرهاي كوچك را در گرو شرايط علمي و اقتصادي عنوان كرد وافزود: با برنامه هاي آموزشي و علمي و ايجاد دانشگاه، برگزاري مسابقات ورزشي مي تواند در توانمندسازي شهرها موثر باشد و با كاهش مهاجرت از فشار روي شهرهاي بزرگ كاسته شود.

وي از نمونه‌هاي جهاني توانمندسازي شهرهاي كوچك به شهر هالمر هلند اشاره كرد و افزود: با توانمندسازي اين شهر كوچك درهلند نه تنها جمعيتي را از دست نداده بلكه از لحاظ جمعيتي رشد داشته و جمعيت زيادي را از جمله آمستردام جذب كرده است.

دبير همايش نيز در خصوص برگزاري اين همايش گفت: ايده برگزاري اين همايش از يك سال پيش شروع و با بررسي ها به اين نتيجه رسيديم كه شهرها به غير از طرح هايي كه تهيه مي كنند نيازمند برنامه‌هاي ديگري هستند و در اين همايش به دنبال پيدا كردن راههاي مناسب در شهرهاي كوچك براي توانمند كردن آنها هستيم.

مهندس حامد ماني فر در خصوص مقاله هاي ارايه شده در اين همايش افزود:100 عنوان مقاله به دبير خانه اين جشنواره رسيده كه نيمي از ان به اصل مقاله و نيمي ديگر در جلسات هيات علمي پذيرفته شده و در حال حاضر چند استان در خصوص برگزاري اين همايش در شهر خود اعلام امادگي كرده‌اند.

در اين همايش رييس دانشكده هنر ومعماري دانشگاه آزاد اسلامي واحد تحقيقات اعلام كرد: در كشور ايران كه 75 ميليون زندگي مي كنند 60درصد شهرنشين اند و حدود 10درصد جمعيت كه 5 ميليون نفر هستند در بافت فرسوده و10 درصد هم به صورت حاشيه نشين زندگي مي كنند يعني 10 ميليون نفر در ايران دچار بد مسكني هستند.

دكتر حميد ماجدي در خصوص رويكرد توانمندسازي افزود: در رويكرد توانمند سازي بايد اقتصاد جامعه را با فرصت هاي ايجاد شغل تقويت كنيم تا خود افراد مسكن خود را بازسازي يا نوسازي كنند.

وي در خصوص ابزارهاي توانمندسازي به 7 ابزار شامل 3 ابزار موثر در تقاضا و 3 ابزار موثر در عرضه و يك اقدام عمومي اشاره كرد و گفت: ابزارهاي تقاضا شامل مبادله دارايي‌ها و مستغلات در بازار ، افزايش دسترسي به امكانات تامين مالي مسكن براي گروههاي كم در آمد و پرداخت يارانه است.

ابزارهاي عرضه نيز شامل تامين زير ساخت ها ي لازم براي آماده سازي زمين، تنظيم و نظارت بر آماده سازي زمين و سازماندهي صنايع در توليد مصالح ساختماني است، هم چنين اقدام عمومي شامل تقويت نهادهاي مديريت شهري و ارتقا مشاركت عمومي در تصميم گيري ها و نيز بهبود ارتباط سازمانهاي غيردولتي يا سازمانهاي محلي است.

وي هم چنين سياست توانمند سازي را ايجاد اشتغال و تلفيق با ديگر سياست ها عنوان كرد.

انتهاي پيام

پنجشنبه|ا|22|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن