تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820082755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

داشتن گواهينامه مهارت فني براي اشتغال كارگران ساختماني الزامي است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: داشتن گواهينامه مهارت فني براي اشتغال كارگران ساختماني الزامي است
مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان آذربايجان شرقي از الزامي شدن داشتن گواهينامه مهارت فني براي اشتغال كارگران ساختماني از ابتداي اجراي برنامه پنجم توسعه خبر داد.


به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه‌اي استان آذربايجان شرقي، محمدرضا سياباني اظهار كرد: اين اداره كل در طول 9 ماه سال جاري 58 هزار و 999 فقره گواهينامه مهارت براي كارگران صنعت ساختمان صادر كرده است.
وي افزود: با استناد به ماده چهار قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان، كارگران ساختماني مي‌توانند با مراجعه به مراكز آموزش فني و حرفه‌اي با ارائه مدارك لازم نسبت به آموزش و آزمون اقدام كنند.
مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان آذربايجان شرقي اضافه كرد: بناي سفتكار، آرماتور بند، قالب‌بند و كفراژبند، جوشكار اسكلت، بتن‌ساز و بتن‌ريز، عايقكاري، نقشه‌برداري، سنگ‌كاري، درب و پنجره‌سازي، كاشي‌كاري، گچ‌كاري، برقكار ساختمان و تاسيسات لوله‌كشي و ... رشته‌هايي است كه كارگران ساختماني مي‌توانند نسبت به شركت در آزمون آنها اقدام كنند و نهايتاً دارندگان گواهينامه مهارت فني با توجه به قانون بيمه‌هاي تامين اجتماعي كارگران ساختماني مصوب 11/2/89 هيئت وزيران از مزاياي بيمه تامين اجتماعي از جمله دفترچه بيمه برخوردار خواهند شد.
سياباني خاطرنشان كرد: با آموزش صحيح دست‌اندركاران صنعت ساختمان اميدواريم شاهد بهبود كيفيت در ساخت و سازها و ارتقاي مسائل ايمني در پروژه‌هاي عمراني باشيم.
مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان آذربايجان شرقي از الزامي شدن داشتن گواهينامه مهارت فني براي اشتغال كارگران ساختماني از ابتداي اجراي برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: اشتغال اشخاص حقيقي و حقوقي در بخش‌هاي ساختمان و شهرسازي مستلزم داشتن صلاحيت حرفه‌اي براي كارگران ماهر از طريق دريافت گواهينامه مهارت فني است.
وي با بيان اينكه كارگران ساختماني با ارائه مدارك مي‌توانند به مراكز آموزش فني و حرفه‌اي براي گرفتن گواهينامه مهارت فني‌ مراجعه كنند، گفت: كارگران پس از شركت در جلسه آزمون تعيين سطح در صورت قبولي، گواهينامه مهارت فني دريافت خواهند كرد اما در صورتي كه در جلسه آزمون تعيين سطح مردود شوند جهت گذراندن دوره آموزشي رايگان به كارگاه‌هاي آموزشي معرفي خواهند شد./ر

چهارشنبه|ا|21|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن