تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820481014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست بررسي نقش شبكه هاي اجتماعي دربيداري اسلامي كشورهاي عربي برگزارشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نشست بررسي نقش شبكه هاي اجتماعي دربيداري اسلامي كشورهاي عربي برگزارشد
تهران- نشست تخصصي بررسي "نقش شبكه هاي خبري ماهواره اي و شبكه هاي اينترنتي ارتباطات اجتماعي در نهضت هاي اسلامي كشورهاي عربي" امروز چهارشنبه در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزارشد.


به گزارش ايرنا، در اين نشست كه شماري از پژوهشگران و صاحب نظران حوزه رسانه حضورداشتند "علي اصغر كيا" استاد ارتباطات دانشگاه "علامه طباطبايي" به موضوع پيدايش و توسعه فناوري ارتباطات در جهان از دهه 1990 ميلادي پرداخت و اينكه چگونه اين فناوري نوين توانسته است در عصر حاضر شيوه هاي انتقال پيام را تغيير دهد.

به گفته اين استاد ارتباطات تاثير مهم اين دگرگوني را به وضوح مي توان در تحولات مهم سياسي كه هم اكنون در خاورميانه روي داده است، مشاهده كرد.

"از اين رو صاحب نظران علوم ارتباطات معتقدند آنچه كه امروز شبكه هاي اجتماعي ( social network) خوانده مي شود عامل مهمي در ايجاد تغييرات اجتماعي در جوامع محسوب مي شوند."

وي گفت: بررسي و مطالعه موردي بر روي جوامع مصر و تونس كه به تازگي دستخوش تحولات عميق سياسي و اجتماعي شده اند اين يافته را تقويت مي كند كه وجود اين شبكه ها توانست روند اعتراضي مردم را تسريع و خواسته هاي اجتماعي و سياسي آنها را جهت دهي و سرانجام محقق كند.

كيا گفت: شبكه اجتماعي يك رسانه اجتماعي است كه در ابتدا با هدف ايجاد يك بستر مناسب براي به اشتراك گذاري علائق، سليقه ها ، مطالب ، عكس، فيلم ،موسيقي و غيره و نيز بحث گروهي يا دوجانبه بين كاربران راه اندازي شد.

مدير گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي در ادامه سخنان خود به تحقيقات صورت گرفته درباره رابطه معني دار بين ميزان دسترسي كاربران به شبكه هاي اجتماعي، سن ، سطح تحصيلات و طبقه اجتماعي آنها در جوامع يادشده، اشاره كرد.

به گفته كيا، 62 درصد مصري ها در زمان جنبش ايجاد شده در كشورشان زير 25 سال سن داشتند و از طبقه متوسط اجتماعي و داراي تحصيلات بالا بودند و عمدتا از فيس بوك براي انتقال پيام هاي خود و يا فراخوان تجمعات عليه رژيم مبارك استفاده مي كردند.

در اين نشست به ضرورت و اهميت مواجهه درست با فناوري هاي جديد ارتباطي به ويژه شبكه هاي اجتماعي اشاره و تاكيد شد در همان حال كه لزوم فراهم كردن زمينه دسترسي آسان كاربران به اينترنت بر كسي پوشيده نيست، ضروت دارد كه براي كاهش آسيب هاي آن، با شبكه سازي در فضاي مجازي و سپس شبكه هاي واقعي به جهت دهي افكار عمومي اقدام شود.

خاورم**1446 **1431

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30760670

چهارشنبه|ا|21|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن