تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816753584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حوزه انرژي بيشترين حملات سايبري دو سال اخير را به خود اختصاص داد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: حوزه انرژي بيشترين حملات سايبري دو سال اخير را به خود اختصاص داد
رييس سازمان پدافند غيرعامل در جشنواره صنعت و فناوري اطلاعات گفت : فناوري اطلاعات زيرساختار صنايع ديگر را وابسته به خود كرده بنابراين آسيب پذيري اين صنعت به ديگر صنايع نيز نفوذ مي كند به طوري كه حوزه انرژي بيشتري حملات سايبري طي دو سال گذشته را به خود اختصاص داده است.


به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران سردار جلالي رييس سازمان پدافند غيرعامل دردومين جشنواره صنعت و فناوري اطلاعات در سخنان خود بيان داشت :دسترسي به زيرساخت ها ، نفوذ در شبكه ها ، دستيابي به اطلاعات و تخريب آن ، توقف سرويس خدماتي و زيرساخت و تخريب آن و در نهايت تهديد امنيت ملي از جمله انواع تهديدات در فضاي سايبري كشورها به شمار مي رود.

وي اظهار داشت:جنگ سايبري از دوبخش هجوم و دفاع سايبري تشكيل مي شود و تهديدات سايبري داراي چهار سطح فردي ، اجتماعي ، امنيت ملي و سطح بين المللي است.

رييس سازمان پدافند غيرعامل با اشاره به سناريو هاي مختلف تهديدهاي سايبري گفت:سناريوهاي مختلفي در اين زمينه وجود دارد كه يكي از آن ها عمليات مستقل سايبري با هدف فلج سازي راهبردي در مدل حمله چند مرحله اي با حمله به زيرساخت هاي بانكي و پولي ، مديريت و كنترل ، خدمات عمومي ، امنيت ، انرژي ، ارتباطات و اطلاع رساني است كه با توليد بي نظمي و بي ثباتي در مسير به هم زدن اقتدار نظام طراحي مي شود.

سردار جلالي با تشريح انواع تهديدات سايبري طي سال هاي اخير افزود:حدود بيست و دو كشور تا به حال ساختار فرماندهي سايبري ايجاد كرده اند و تلاش كشورهاي در حال توسعه براي توليد تسليحات سايبري در حال افزايش است.

وي ادامه داد : استراتژي دشمنان ، توسعه توانمندي هاي سايبري در حوزه فناوري هسته اي است به طوري كه در سال گذشته شاهد حملات نوين سايبري به كشورمان بوديم كه ممكن است تكرار شود.

رييس سازمان پدافند غيرعامل تصريح كرد :از كار انداختن نيروگاه برق و قطع برق سراسري در كشور ، ايجاد سفارت مجازي امريكا در ايران ، توسعه شبكه هاي جمع آوري اطلاعات از طريق توسعه شبكه هاي اجتماعي، هدايت جريان فتنه از طريق شبكه هاي اجتماعي در فضاي سايبري و حمله به سامانه فيلترينگ شركت ارتباطات زيرساخت در يك برهه زماني از ديگر تهديدهاي سايبري دشمنان طي سال هاي اخير بوده است.

وي با تحليل اوليه از وضعيت فعلي كشور به فقدان ساختارهاي تشكيلاتي و راهكارهاي مديريتي در زمينه شيوه هاي جديد دفاع و حمله در فضاي سايبري و بومي نبودن صنعت نرم افزار و سخت افزار كشور اشاره كرد.

وي خاطرنشان كرد:تدابير مقام معظم رهبري در سند ابلاغي سياست هاي كلي نظام در حوزه دفاع سايبري ، وفور اطلاعات مربوط به آسيب پذيري ها و ناامني ها در سيستم هاي اطلاعاتي و سهل و الوصول بودن نسبي آ نها از طريق اينترنت ، ضعف و آسيب پذيري مفرط سيستم هاي اطلاعاتي رقباي متخاصم و هراس زياد آن ها از اين بايت با وجود تلاش وسيع آن ها در جهت برطرف كردن اين آسيب پذيري ها ، وجود زيرساخت ها و بسترهاي مناسب جهاني در راستاي توسعه بومي جنگ اطلاعات و نامتقارن و كم هزينه بودن ماهيت حملات اطلاعاتي از جمله فرصت هاي موجود در اين عرصه در كشور است.

روزانه 55 هزار ويروس رايانه اي در جهان توليد و منتشر مي شود

رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور همچنين وجود انگيزه مسئولان براي پيشبرد كار و سرمايه گذاري در زمينه تامين امنيت و دفاع در فضاي سايبري ، تشكيل ساختار قرارگاه دفاع سايبري كشور در ستاد كل نيروهاي مسلح ، نهادينه شدن نسبي موضوع پدافند غيرعامل در دستگاه ها و وجود ظرفيت هاي بالاي نيروي انساني متخصص و ماهر در حوزه سايبري را از جمله نقاط قوت كشور در حوزه سايبري عنوان كرد.

سردار جلالي تواندمندي هاي لازم در دفاع سايبري را در چهار بخش معرفي كرد و گفت: توانمندي هاي راهبردي ، علمي ، فناورانه و همچنين توانمندي هاي عملياتي در اين بخش تعريف مي شود.

رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور خاطر نشان كرد :محورهاي كلي برنامه هاي دفاع سايبري كشور در لايه نهادينه سازي ساختاري در بدنه دستاگاه ها شامل تشكيل مركز اجرايي دفاع سايبري با مشاركت وزارت دفاع ، وزارت اطلاعات و وزارت ICT ، تشكيل مركز دفاع سايبري در زيرساخت ها ، استان هاي كشور و مناطق حياتي ، توسعه و تشكيل آزمايشگاه تشخيص رفتار و عملكرد ويروس ، تشكيل مركز عمليات و كنترل فضاي سايبري كشور و ساير زير ساخت هاي مورد نياز مي شود.

سردار جلالي افزود : توليد اسناد نظري راهبردي دفاع سايبري و آموزش دفاع سايبري به عنوان محورهاي ديگر برنامه هاي دفاع سايبري كشور است.

وي اظهار داشت : روزانه 55 هزار ويروس رايانه اي در جهان توليد و منتشر مي شود كه بر اساس تخمين اغلب مقاصد سياسي و هكري را دنبال مي كند.

رييس سازمان پدافند غير عامل با اشاره به قرارگاه دفاع سايبري كشور به معرفي عمليات و ماموريت هاي اين قرارگاه پرداخت و بيان داشت :پايش تهديدات سايبري در دستگاه ها و رصد زيرساخت ها و عملكرد آن ها ، كشف و تشخيص تهديدات ، تست و بررسي زيرساخت و احصاء آسيب پذيري هاي عمده ، خنثي سازي تهديدات ، مقابله عملياتي با تهديدات و ايمن سازي بنيادي زيرساخت در اين حوزه معرفي مي شود.

سردار جلالي با اشاره به سياست هاي قرارگاه دفاع سايبري كشور ابراز داشت: اجرائي كردن و پياده سازي سياست هاي ابلاغي كلي مقام معظم رهبري ، حداكثر استفاده از توان متخصصين داخلي ، فعال سازي صنعت بومي توليد نرم افزار و سخت افزارهاي ضروري ، توسعه فرهنگ سازي در دفاع غير عامل سايبري و همچنين حداكثر استفاده از ظرفيت شركت هاي داخلي بخش خصوصي از جمله سياست هاي قرارگاه دفاع سايبري كشور است.

وي گفت : همه ساله سرقت مالكيت معنوي از طريق امكانات سايبري مي تواند هزاران ميليارد دلار به مردم جهان خسارات وارد كند.

گفتني است:دومين جشنواره صنعت ، بازرگاني و فناوري اطلاعات با هدف بررسي وضعيت فعلي صنعت فناوري اطلاعات ايران و جهان، تشويق صاحبان ايده و طرح هاي برتر در اين حوزه ، تجاري سازي دستاوردهاي تجاري در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات و نيز شناسايي و تجميع بنيه اطلاعاتي و تقدير از برترين مقالات ارسالي به دبيرخانه جشنواره طي روزهاي 20 و 21 دي ماه امسال در مركز همايش هاي بين المللي برج ميلاد تهران با حضور مسئولان از وزارت خانه هاي ارتباطات و صنعت، معدن و تجارت ، سازمان پدافند غيرعامل كشور و سازمان فاواي نيروي انتظامي و متخصصان داخلي و خارجي از جمله مشاور دولت كره جنوبي و برخي استادان دانشگاه هاي خارجي همچون كره جنوبي و سوئد برگزار شد./ع

چهارشنبه|ا|21|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن