تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815735952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خانواده بهترين مركز همسريابي جوانان


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: خانواده بهترين مركز همسريابي جوانان
در نسل هاي گذشته و زمان پدران و مادرانمان، خانواده ها نقش اصلي را در انتخاب همسر آينده فرزندانشان ايفا مي كردند و جوانان نيز از اين انتخاب كاملا راضي بودند. خانواده بهترين مركز و محل براي همسريابي جوانان است زيرا هيچ كس مثل پدر و مادر به خصوصيات فرزندش واقف نبوده و از آن ها مطلع نيست. والدين به تمام خصوصيات و احساسات دروني و ظاهري فرزندانشان آگاهي داشته و معني و علت هر عمل و برخوردي از فرزندشان را مي دانند.


ويدا پوريگانه//سرويس اجتماعي برنا

اخيرا در روزنامه ها و در و ديوار شهر تبليغاتي با اين مضمون به چشم مي خورد: "انتخاب بهترين همسان در مراكز همسان گزيني" اين بحث جديدي است كه به قول معروف، مد امروز شده و در گذشته چنين چيزي وجود نداشت.

ولي به راستي اين مراكز چه معنايي دارند و در چه زمينه اي فعاليت مي كنند؟ آيا اين مراكز مي توانند خوشبختي را تضمين كنند؟ آيا مي توان به گفته ها و تشخيص هاي كارشناسان و مشاوران اين مراكز اعتماد كرده و آن ها را براي يك عمر زندگي قبول كرد؟ آيا افراد مشاور در اين مراكز از صلاحيت كامل برخوردارند؟ چه تضميني در اين زمينه براي جوانان وجود دارد؟ اين ها از جمله سئوالاتي است كه در ذهن هر فرد خواننده اينگونه تبليغات در سطح شهر و جرايد نقش مي بندد؟

تاسيس و فعاليت چنين مراكزي در حالي صورت مي گيرد كه تقريبا هيچ سازمان‌ و نهاد مسئول در امر ازدواج مانند سازمان ملي جوانان، فعاليت اين مراكز را داراي مجوز و قانوني اعلام نكرده‌ است.

مگر احساسات، علايق و سليقه هاي انسان ثابت است كه بتوان آن ها را براي يك عمر زندگي ارزيابي كرد و نظر داد؟ هميشه گفته مي شود كه يك انسان در شرايط و موقعيت هاي خاص واكنش هاي متفاوتي داشته و احساسات مختلفي از خود نشان مي دهند. پس چه طور ممكن است احساسات و خصوصيات يك فرد را تنها در يك زمان سنجيد و بر اساس آن نظر داد؟

مصطفي اقليما مدرس دانشگاه و صاحب نظر در مسائل ازدواج و خانواده به خبرنگار اجتماعي برنا درخصوص تست هاي گرفته شده در اين مراكز براي شناخت افراد مي گويد: شخصيت هيچ انساني در دنيا با تست نشان داده نشده است. انسان ماشين نيست. چهره واقعي هركس در زندگي مشخص مي شود. بنابراين هيچ تست و آزمايشي نمي تواند شخصيت و هويت واقعي يك نفر را مشخص كند.

وي ادامه مي دهد؛ مراكز همسريابي بايد مجهز به كارشناسان متخصص و با تجربه در امر ازدواج باشد كه كاملا به حرفه خود مسلط بوده و ملاك كارشان درآمد زايي و جنبه هاي اقتصادي آن نباشد.

با توجه به اينكه مراكز همسريابي از افراد عضو، ماهيانه 50 هزار تومان بابت حق عضويت دريافت مي كند، اين كار منطقي به نظر نمي رسد و بيشتر جنبه بازاريابي و درآمدزايي دارد كه در اين صورت توهيني بزرگ به شخصيت جوانان محسوب مي شود.

در نسل هاي گذشته و زمان پدران و مادرانمان، خانواده ها نقش اصلي را در انتخاب همسر آينده فرزندانشان ايفا مي كردند و جوانان نيز از اين انتخاب كاملا راضي بودند.

خانواده اي كه امكان انتخاب همسر براي جوانش را نداشته باشد، آن جوان ناخودآگاه براي يافتن همسر به كوچه و خيابان رفته و درصورت عدم موفقيت نظرش به اينگونه مراكز جلب مي شود.

ابراهيم ماهيان كارشناس امور خانواده در اين رابطه به خبرنگار اجتماعي برنا مي گويد: خانواده بهترين مركز و محل براي همسريابي جوانان است زيرا هيچ كس مثل پدر و مادر به خصوصيات فرزندش واقف نبوده و از آن ها مطلع نيست. والدين به تمام خصوصيات و احساسات دروني و ظاهري فرزندانشان آگاهي داشته و معني و علت هر عمل و برخوردي از فرزندشان را مي دانند.

وي ادامه مي دهد؛ زماني كه خانواده همچون زمان گذشته سالم باشد، ازدواج هاي صورت گرفته در آن نيز سالم و موفقيت آميز خواهد بود. خانواده اي كه بتواند با فرزندش راحت صحبت كرده و با او صميمي باشد، جوان به راحتي خواسته خود را در امر ازدواج مطرح كرده و شرايط براي تشكيل زندگي آسان مي شود.

ااين كارشناس افزود: ما متاسفانه برخي خانواده ها نسبت به فرزندانشان مفقود و گم گشته هستند كه در اين صورت، جوان جايي براي ابراز احساسات و تصميم گيري هايش ندارد و مجبور به پناه بردن به غريبه ها و عوامل خارجي ديگر مي شوند كه اين خطرناك است و باعث گمراهي جوانان از مسير صحيح زندگي مي شود.

ماهيان مي افزايد: زماني اين مراكز موثر خواهد بود كه كه كارشناسان مشغول به فعاليت در اين مراكز همگي فوق تخصص اين كار باشند زيرا در امر ازدواج هيچ راه برگشتي وجود ندارد درنتيجه نياز است كه قبل از برپايي اين مراكز ابتدا يك فرهنگ سازي در بين افراد جامعه صورت گيرد.

با اين وجود مي توان اينطور نتيجه گرفت كه بهترين مكان براي انتخاب همسر خانواده و بهترين كارشناسان و مشاوران براي كمك و راهنمايي به جوانان درامر ازدواج والدين هستند. همان سنت هاي اصيل قديميان كه چندين نسل تجربه با خود به همراه داشته و باعث مباهات هر ايراني است.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//133 - 133 - 68//www.BornaNews.ir

پنجشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن