تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816932562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار كرمان:نرخ باسوادي در كرمان بايد به صورت علمي و جهشي افزايش يابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استاندار كرمان:نرخ باسوادي در كرمان بايد به صورت علمي و جهشي افزايش يابد
كرمان - خبرگزاري مهر: حبيب الله دهمرده با اشاره به لزوم افزايش نرخ باسوادي در كرمان گفت: رتبه موجود از لحاظ نرخ باسوادي در استان كرمان بايد با استفاده از برنامه ريزي جهشي و علمي افزايش يابد.

به گزارش خبرنگار مهر در كرمان، دهمرده شب گذشته در جلسه شوراي آموزش استان كرمان اظهار داشت: اساس پيشرفت در جامعه دانايي محوري است كه بايد با جديت ادامه يابد در همين خصوص افزايش ميزان نرخ بي سوادي در استان كرمان ضروري مي باشد.

وي عنوان كرد: بايد تلاش شود نرخ بي سوادي در مناطق مختلف استان به خصوص مناطق جنوبي كاهش يابد و در برنامه ريزي ها نيز از آمار به روز استفاده شود و بايد طبق يك برنامه منطقي و قابل اندازه گيري حركت كنيم.

دهمرده افزود: بايد نرخ با سوادي در شان مردم كرمان باشد و در اين خصوص با همكاري دستگاههاي مختلف تلاش بيشتري صورت گيرد.

وي با اشاره به لزوم استفاده بهينه از تمامي امكانات گفت: همانطور كه بايد بودجه به صورت منطقي مشخص شود تجهيزات و امكانات موجود در ادارات نيز بايد اندازه گيري شود و بانك اطلاعاتي در اين خصوص تشكيل شود.

وي گفت: در برخي دستگاههاي استان امكانات مازاد وجود دارد در حاليكه در برخي ديگر با كمبود تجهيزات مواجه هستند كه موجب موازي كاري در دستگاههاي مختلف مي شود.

استاندار كرمان افزود: پيرامون كارهاي آموزشي بايد مدل هاي مختلف بررسي و در نهايت بهترين راهكار به خصوص در مورد جبران عقب ماندگي در برخي از مناطق محروم استان اجرا شود.

دهمرده در خصوص اسكان نوروزي افزود: قرار بر اين بود كه آموزش و پرورش، شهرداري و نوسازي مدارس با همكاري يكديگر مناطقي را در خصوص اسكان ميهمانان نوروزي در نظر بگيرند كه بايد اين امر با جديت ادامه يابد.

وي با تاكيد بر دائمي بودن اين مراكز گفت: مي توان از مراكز آموزشي مورد نظر در طول سال نيز براي اسكان فرهنگيان و يا ميهمانان استفاده نمود.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي كرمان نيز در ادامه اظهار داشت: بايد در جهت بالا بردن سطح فرهنگ جامعه در مناطق محروم استان تلاش بيشتر با همكاري بين دستگاههاي فرهنگي صورت پذيرد.

حجت الاسلام مهدي عرب پور افزود: با وجود برخي كمبودها استفاده صحيح و بهينه از امكانات موجود مي تواند در رفع بسياري از مشكلات راهگشا باشد.

وي افزود: در صورت كمبود مكانها فيزيكي نهضت سواد آموزي براي افزايش نرخ باسوادي در مناطق جنوبي استان كرمان مي تواند از فضاي مساجد استفاده نمايد.

رئيس آموزش و پرورش استان نيز با اشاره به تفكيك آموزش و پرورش از نهضت سواد آموزي در سال آتي گفت: بايد در خصوص تجهيز و رفع مشكلات نهضت پس از تفكيك تلاش شود.

احمد فتحي با اشاره به انجام هماهنگي لازم با ساير دستگاهها در خصوص اسكان نوروزي گفت: با همكاري شهرداري و نوسازي مدارس مكانهايي براي اسكان پيش بيني شده است و سعي مي شود با تجهيز اين مراكز هيچ مشكلي در طول تعطيلات سال جديد ايجاد نشود.

رئيس نهضت سواد آموزي استان كرمان در ادامه اين نشست با اشاره كمبود نيروي آموزشي در بخش سواد آموزي گفت: در سال جاري نهضت سواد آموزشي با بحران عدم استخدام نيروي مورد نياز و همچنين حذف برخي از مقاطع تحصيلي مواجه شده است.

مالك مسرور افزود: طبق سرشماري سال 1385 استان كرمان از لحاظ نرخ باسوادي در كشور رتبه چهاردهم را دارا مي باشد كه يكي از مشكلات نهضت سواد آموزي نيز عدم بروز بودن آمار بي سوادان است كه در همين زمينه خواستار ارائه اسمي آمار سرشماري اخير براي برنامه ريزي بهتر هستيم كه در اين خصوص همكاري لازم از طرف دستگاههاي ذي ربط انجام نشده است.

مسرور عنوان كرد: آمار بي سوادي در نهضت سواد آموزي با نتايج سرشماري هم خواني ندارد و درنهايت اين مسئله موجب مشكل در برنامه ريزي خواهد شد كه در همين خصوص قرار گرفتن آمار رسمي در اختيار نهضت سواد آموزي ضروري است.

مسرور افزود: در راستاي رفع اين نقص اجراي سرشماري بي سوادي در سطح مناطق مختلف ضروري است.

وي گفت: نرخ باسوادي در 85 در استان كرمان 83 درصد است كه اين نرخ در بين زنان 80 درصد و بين مردان 85 درصد است.

مسرور عنوان كرد: تفاوت نرخ بي سوادي زنان و مردان در ابتداي انقلاب در كرمان 19 درصد بود كه هم اكنون اين نرخ به پنج درصد رسيده است.

وي نرخ با سوادي روستايي را در كرمان 74 درصد و نرخ باسوادي شهري را 88 درصد ذكر كرد و افزود: در سال جاري سامانه سواد آموزي در نهضت راه اندازي شده است و مشخصلات آموزشي تمام افراد سواد آموز در اين سامانه ثبت مي شود كه موجب جلوگيري از تكرار سواد آموزي در بين بي سوادان خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه بي سوادي در شمال استان كرمان به حداقل رسيده است، گفت: بايد براي پوشش كامل اين مناطق از سواد آموزي فرد به فرد استفاده شود.

مسرور با بيان اينكه عقب ماندگي جنوب استان كرمان بيشتر به دليل ضعف فرهنگي و بي سوادي مي باشد گفت: بسياري از فعاليتهاي فرهنگي در مناطق جنوبي به دليل موازي كاري و صرف هزينه در طرحهاي مختلف به نتيجه مطلوب نمي رسد و مهمترين مشكل عدم نتيجه گيري طرح هاي مختلف بي سوادي در بين مردم مي باشد كه در مرحله نخست اين نقيصه بايد رفع شود.

وي خواستار استفاده از روشهاي نوين به خصوص استفاده از راديو هاي محلي و شبكه هاي كابلي محلي در بين روستاهاي جنوبي استان به صورت آزمايشي و پايلوت شد.

جمعه|ا|2|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن