تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816905120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*ادامه عرضه سهام بانك ملت فردا انجام مي‌شود* يك كارگزار بورس: كشف قيمت به طور كامل صورت نگرفت اگر قصد خصوصي‌سازي داريم بايد كمتر از قيمت عرضه كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *ادامه عرضه سهام بانك ملت فردا انجام مي‌شود* يك كارگزار بورس: كشف قيمت به طور كامل صورت نگرفت اگر قصد خصوصي‌سازي داريم بايد كمتر از قيمت عرضه كنيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بورس

اولين بانك دولتي سرانجام پس از دوسال آماده‌سازي، وعده انتظار در روز 30 بهمن ماه نصفه نيمه وارد تالار شيشه‌اي شد و اصرار مسوولان مربوط مبني بر عرضه اولين بانك دولتي در سال 87 و در آخرين روز بهمن ماه با وجود شرايط خاص بازار باعث شد تا در روز اول معامله به طور كامل انجام نشده و ادامه عرضه پنج درصدي آن در اولين روز هفته اوايل اسفندماه صورت گيرد. اين در حالي است كه اين اولين عرضه‌ سهام شركت‌هاي دولتي است كه در آن 60 درصد معامله محقق نشده ولي معامله طبق اختيار مديرعامل شركت بورس باطل اعلام نشد و مقرر شد تا مابقي عرضه در روز شنبه پيگيري شده و فعالان بازار در اين روز شاهد ادامه رقابت براي خريداري 353 ميليون سهم باقي مانده باشند.

هادي بيدختي ـ كارگزار بورس اوراق بهادار ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، به عرضه اوليه سهام بانك ملت در روز چهارشنبه اشاره كرد وگفت: بر اساس مقررات و ضوابطي كه وجود دارد حداقل بايد 60 درصد سهام شركت در عرضه اوليه مورد معامله قرار گيرد تا كشف قيمت واقعي صورت گيرد و اگر عرضه پنج درصد است حداقل بايد سه درصد آن توسط مشتريان و خريداران معامله شود.

وي ادامه داد: در عرضه روز چهارشنبه مشاهده شد كه سهام بانك ملت از طريق شركت‌هاي زيرمجموعه بانك خريداري شد و علي رغم اينكه تعدادي از سهم توسط شركت‌هاي زيرمجموعه خريداري شد ولي باز هم به حد نصاب نرسيد بنابراين فرآيند كشف قيمت به طور كامل انجام نشده است.

وي دلايل معامله نشدن حداقل60 درصد از سهام بانك ملت را مورد توجه قرار داد و اعلام كرد: مهمترين علت اين است كه افراد تصور مي‌كردند اطلاعات ملت شفاف نبوده است از سوي ديگر قيمت محاسبه شده براي بانك با توجه به شرايط بازار و قيمت‌هاي مشابه با ساير بانك‌هاي خصوصي موجود در بورس ، P/E آن و تعداد شعب با توجه به شرايط بازار بالا بوده است.

مشاور سابق سازمان بورس با بيان اينكه در شرايط فعلي عرضه نسبت به تقاضا برتري دارد عنوان كرد: در شرايط فعلي بازار كه قيمت‌ها به پايين‌ترين حد خود نسبت به شش ماهه گذشته رسيده است اگر قصد خصوصي‌سازي داريم بايد كمتر از قيمت عرضه كنيم.

اين فعال بازار سرمايه با بيان اينكه معيار P/E براي تحليل قيمت معيار كاملي نيست اظهار كرد: معمولا شركت‌هايي كه وارد بورس مي‌شوند پايين‌تر از قيمت خود عرضه مي‌شوند تا با توجه به شرايط بازار رشد كنند.

بيدختي به ادامه عرضه در روز شنبه اشاره و اعلام كرد: به نظر نمي‌رسد در روز شنبه اتفاق خاصي رخ دهد مگر اينكه سهامداران خاصي وارد ميدان شوند زيرا اگر سهامداران مايل به خريداري سهم بودند در روز چهارشنبه تمام آنرا خريداري مي‌كردند مگر اينكه سهامداران خاصي با قصد مديريتي سهم را خريداري كنند كه اين سهامداران ممكن است نهادها و صندوق‌هاي بازنشستگي باشند.

به گزارش ايسنا پنج درصد سهام بانك ملت معادل655 ميليون سهم در روز 30 بهمن ماه در بورس اوراق بهادار عرضه شد كه تا ساعت 12 تنها 340 ميليون آن با قيمت 105 تومان به فروش رسيد و با مذاكره مسوولان و اختيارات مديرعامل اجازه داد تا اين معامله مورد قبول واقع شده و ادامه آن در روز شنبه پيگيري شود.

جمعه|ا|2|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن