تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815717633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهمن قبادي در نشست ششمين جشنواره بين المللي فيلم 100: يك فيلمساز كوتاه بايد در سال 12 فيلم بسازد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: بهمن قبادي در نشست ششمين جشنواره بين المللي فيلم 100: يك فيلمساز كوتاه بايد در سال 12 فيلم بسازد


تهران-خبرگزاري ايسكانيوز:بهمن قبادي گفت : يك فيلمساز كوتاه بايد سالي 12 فيلم كوتاه بسازد،‌با دوربين ديجيتال خود روزي 200 عكس خوب بگيرد و همه چيز را در قاب ببيند تا به يك فيلمساز حرفه‌اي تبديل شود.

به گزارش گروه فرهنگي هنري خبرگزاري ايسكانيوز،در حاشيه برنامه اكران فيلم‌هاي منتخب ششمين جشنواره بين المللي فيلم 100، نشست تخصصي سنمايي با محوريت بررسي فيلم كوتاه با حضور بهمن قبادي در سالن شماره 5 سينما آزادي برگزار شد.
بهمن قبادي در اين نشست كه با حضور جمع زيادي از علاقمندان به هنر سينما برگزار شد،‌ گفت: درست است كه يك فيلم بلند به اندازه چند فيلم كوتاه براي فيلمساز مشقت دارد و وقت مي‌گيرد؛‌ اما يك فيلم كوتاه اگر گويا و موجز باشد مي‌تواند به اندازه يك فيلم بلند قابل تامل و محترم باشد.
قبادي گفت: در جشنواره فجر امسال دو فيلم را ديدم كه از كليت آنها زياد خوشم نيامد اما در همين فيلم‌ها سكانس هاي درخشاني بود كه براي تبديل كردن آن فيلم به يك شاهكار كافي بودند. لذا يك فيلم 100 ثانيه‌اي هم مي‌تواند يك اثر فاخر هنري باشد.
وي افزود: سازنده فيلم كوتاه تمرين خوبي براي استفاده بهينه از زمان مي‌كند و همين باعث مي‌شود كه اگر روزي يك اثر بلند ساخت در دقايقي از آن اثر خود را به يك اثر ماندگار بدل كند. فيلم 100 ثانيه‌اي فيلمساز را عادت مي‌دهد به اينكه در فيلمش حتي يك فريم اضافه نبايد باشد.
او فيلم 100 ثانيه‌اي را محك مناسبي براي خودآزمايي دانست و گفت: ‌ اگر فيلم‌سازي در اين زمان توانست يك شاهكار خلق كند مي‌تواند به فيلم هاي نيمه بلند و بلند هم فكر كند،‌اما اگر فيلم 100 ثانيه‌اي اش متوسط باشد يقينا در كارهاي طولاني‌تر نيز موفق نخواهد بود.
اين فيلمساز برجسته سينماي ايران گفت: يك فيلمساز كوتاه بايد سالي 12 فيلم كوتاه بسازد،‌با دوربين ديجيتال خود روزي 200 عكس خوب بگيرد و همه چيز را در قاب ببيند تا به يك فيلمساز حرفه‌اي تبديل شود. خوب البته علاوه بر اين بايد به نقاشي بپردازد و گرافيك كامپيوتري را تجربه كند و كلا به همه مقوله‌هاي هنري وارد شود تا مسير پيشرفت و تعالي برايش هموار شود و تازماني كه فيلمساز اين مشقت‌ها را تحمل نكند فيلمساز حرفه‌اي نخواهد شد.
قبادي با تاكيد بر اهميت ايده و ارجحيت آن در مقام مقايسه با تكنيك در سينما گفت: تجربه من مي‌گويد كه اثري كه با تكنيك درجه دو و سه ساخته مي‌شود اگر داراي يك ايده ممتاز باشد مي‌تواند يك اثر ماندگار شود.
قبادي كه جايزه دوربين طلايي جشنواره كن را بخاطر اولين ساخته اش در جواني در كارنامه خود دارد، ضمن تاكيد براهميت انتقال مفهوم بعنوان اصلي ترين رسالت فيلم، ادامه داد: ترجيحا فيلمسازان كوتاه بايد در تجربه‌هاي اول خود ديالوگ را به حداقل برسانند و معطوف به آن نشوند و بجاي آن به مقوله هاي مهم تري مثل كادربندي،‌ريتم،‌بازيگرداني و نوع بازي بازيگران بيشتر توجه كنند.
قبادي سپس حاضران را مخاطب قرار داد و گفت: اگر زماني خواستيد يك فيلم كوتاه بسازيد يك سكانس اضافه بنويسيد و در آن همه بازيگرانتان را به بازي بگيريد. اين سكانس را پيش از همه سكانس‌ها تصويربرداري كنيد و به تهيه كننده فيلم ـ البته اگر خودتان نبوديد ـ بگوييد كه اين سكانس براي شما خيلي اهميت دارد. و البته در تدوين اين سكانس را حذف كنيد. در اين آزمون متوجه مي‌شويد كه كداميك از بازيگرانتان براي اين كار مناسبند و كدام‌يك به‌درد كارتان نمي‌خورند.
گفتني است بهمن قبادي يكي از پركارترين و در عين حال موفق ترين سازندگان فيلم‌هاي كوتاه در سينماي ايران به‌شمار مي‌آيد. در كارنامه درخشان او علاوه بر كارگرداني فصل‌هاي درخشان ديگري در كسوت نويسندگي،‌بازيگري،‌تهيه كنندگي، طراحي صحنه و لباس و ... به چشم مي‌خورد. او يكي از دو نفري است كه در تاريخ سينماي ايران موفق به كسب جايزه دوربين طلايي جشنواره كن شده‌اند./1110

جمعه|ا|2|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن