تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815463338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهره جديد مراكز سنتي فروش ارز دلالها به كجا كوچ كرده اند؟


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: چهره جديد مراكز سنتي فروش ارز دلالها به كجا كوچ كرده اند؟
چهارراه استانبول تا ميدان فردوسي دو روز است كه از وجود واسطه‌ها و دلالاني كه هر روز در گوشه و كنار خيابان فردوسي به صداي ريز خطاب به مردمي كه در رفت‌و‌آمد بودند، مي‌گفتند، "دلار، دلار"، در پي مصوبه اخير مجلس خالي شده است، اما اگر سركي بكشيد در خيابان‌هاي اطراف مي‌توان?د اين واسطه‌ها را ببينيد.
به گزارش مهر، مركز خريد و فروش ارز تهران - ميدان فردوسي- دو روز است كه بي‌رونق شده و عملا خريد و فروشي در اين بازار انجام نمي‌شود. با مصوبه اخير مجلس در غياب رئيس كل مبني بر اينكه فروش ارز در خارج از صرافي‌ها غير قانوني است و به مثابه قاچاق است، بازار ارز خلوت شده است.
چهار راه استانبول تا ميدان فردوسي دو روز است كه از وجود واسطه‌ها و دلالاني كه هر روز در گوشه و كنار خيابان فردوسي به صداي ريز خطاب به مردمي كه در رفت و آمد بودند، مي‌گفتند، "دلار، دلار"، خالي شده است، اما اگر سركي بكشيد در خيابانهاي اطراف مي‌تواند اين واسطه‌ها را ببينيد.
در اين اوضاع صرافي‌هاي داراي مجوز از بانك مركزي گويا عملا بيكار هستند و از خريد و فروش ارز دلار امتناع مي‌كنند، همان صرافي‌هايي كه بانك مركزي براي آنها سهميه‌هايي با نرخ دولتي در نظر گرفته است، اما مشخص نيست كه اين سهميه‌ها در كجا ذخيره مي‌شود؟
سهميه صرافي‌ها به كجا مي‌رود؟
گويا عملا صرافي‌هاي مجاز كه بانك مركزي دائما نسبت به خريد و فروش دلار از آنها تاكيد دارد، ديگر از خريد و فروش دلار به نرخ دولتي و مصوب به راحتي امتناع مي‌كنند و دلارهاي سهميه‌اي با نرخ دولتي را به برخي از مشتريان به صورت مخفيانه به صورت آزاد مي‌فروشند!
البته صرافي‌هاي مجاز دلايلي براي امتناع از فروش ارز به نرخ دولتي مطرح مي‌كنند، از جمله اينكه مدتها است ارز دولتي به دست آنها نرسيده است و بنابراين چه دليلي دارد كه دلارهاي ذخيره شده خود را به قيمتهاي دستوري به فروش برسانند، زيرا كانون صرافان نرخ خريد و فروش دلار براي آنها را 1400 تومان در نظر گرفته است.
در حال حاضر با پاكسازي بازار ارز از دلالان بسياري از مردمي كه خواستار دلار هستند و به اين ارز نياز دارند، قادر به تامين ارز مورد نياز خود نشده‌اند و با اين اوضاع اين امر در ذهن نقش مي‌بندد كه اين دلالان بودند كه ارز بازار را تامين مي‌كردند.
متقاضيان خريد دلار در حالي به دنبال واسطه‌ها مي‌گردند كه گويي در پي خريد يك كالاي قاچاق هستند، البته با مصوبه اخير مجلس كه فقط صرافي‌ها مجاز به خريد و فروش ارز هستند، دلاري كه توسط دلالان عرضه مي‌شود تا حدودي با كاهش قيمت مواجه شده است.
دلالان و واسطه گران بازار ارز نسبت به اين اتفاق و تصميم به سرعت واكنش نشان دادند و نرخهاي خود را كاهش دادند، اما گويا بانك مركزي با اين تصميم مجلس چندان موافق نيست. اما به هر حال براي اولين بار بود كه تصميم مجلس تاثيري فوري و جدي در بازار ارز گذاشت، البته اجراي هر تصميم و برنامه‌اي نياز به يكسري ابزار و سازو كار دارد كه اين ابزارها فعلا در بازار ارز كاربردي نداشته و شايد همين امر باعث شود كه دلالان به پست‌هاي خود بازگردند.
قيمتهاي بازار ارز كه در يك هفته اخير همچنان روندي صعودي را در پيش گرفته بود و روز گذشته به نرخ 1700 تومان رسيده بود، با اين تصميم تا حدودي از حركت باز ايستاده است.

چهارشنبه|ا|21|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن