تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817023115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل ايران خودرو وعده داد قيمت خودرو به شرط ثبات وضعيت سال آينده كاهش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مديرعامل ايران خودرو وعده داد قيمت خودرو به شرط ثبات وضعيت سال آينده كاهش مي يابد
برخلاف تصور عمومي ما به عنوان خودروسازي كه در بازارهاي بين المللي حضور دارد موافق كاهش قيمت ها هستيم اما شرايط به گونه اي است كه برنامه ها را براي كاهش قيمت ها خنثي مي كند.
منوچهر منطقي مديرعامل ايران خودرو در گفتگو با خبرگزاري فارس گفت : افزايش فوق العاده هزينه تامين منابع مالي طي سال جاري از جمله دلايلي است كه امكان كاهش قيمت خودرو را در داخل فراهم نكرد. ولي اگر شرايط فعلي در سال آينده ادامه پيدا كند و تورم ثابت بماند مردم مي توانند سال 88 شاهد كاهش قيمت خودرو باشند .
وي افزود : مقايسه بازار خارج و بازار داخل بدون در نظر گرفتن شرايط متفاوتي كه براين دو بازار حاكم است كار اشتباهي است . شرايط در بازارهاي خارجي كاملا متفاوت با شرايط در داخل كشور ما است . ميزان كاهش هزينه دركشورهاي خارجي با كشور ما قابل مقايسه نيست . بدون در نظر گرفتن شرايط متفاوت دو بازار شبيه سازي باعث نتيجه گيري اشتباه مي شود.
در كشورهاي ديگر به دليل وجود ركود دولتها سياستهاي حمايتي بسيار مناسب و ارزشمندي رابراي خودروسازان خود اعمال كردند. كمك دولتها باعث شد تا هزينه تمام شده خودروسازان خارجي شديدا كاهش پيدا كند. دادن تسهيلات ارزان قيمت طويل المدت كردن باز پرداخت تسهيلات و اقساط و مواردي از اين دست باعث شد تا خودروسازان خارجي شرايط بسيار بهتري نسبت به ما داشته باشند اما در كشور ما شرايط كاملا متفاوت است .
منطقي گفت : سال 87 با توجه به محدوديتهايي كه بانك مركزي براي پرداخت تسهيلات اعطا كرد سال سختي براي خودروسازان بود . در تامين منابع مالي با مشكلات بسيار زيادي مواجه بوديم . اگر ابتداي سال 87 سقف هزينه تامين مالي 30 درصد بود در پايان سال و در ماههاي پاياني كف آن به 30 درصد رسيد . ما با منابع مالي فوق العاده گران قيمتي روبرو هستيم كه هزينه تمام شده را شديدا افزايش داده است .از طرف ديگر با توجه به اينكه همين منابع فوق العاده گران دير به دست خودروسازان مي رسد بهره وري هم به شدت كاهش پيدا كرده است .
امكان توزيع و تزريق ثابت جريان نقدينگي با توجه به محدوديتهاي موجود براي ما فراهم نيست . به همين دليل هزينه تمام شده خودروهاي داخلي نه تنها كاهش پيدا نكرد بلكه روند افزايشي داشت .
ولي در پاسخ به اين نكته كه بخش عمده اي از نيازها مواد و قطعات را از خارج تامين مي شود. چرا كاهش قيمت ها در خارج روي اين بخش موثر نبوده است گفت : 25 درصد هر خودروي توليدي از مواد خارجي تامين مي شود . روند كاهش قيمت در بازارهاي خارجي بر اين 25 درصد تاثير گذاشته اما همانطور كه بيان شد به دليل شرايط موجود كشور بخش هاي ديگر تاثيرگذار بر قيمت تمام شده خودرو مثل تامين مالي نه تنها كاهش پيدا نكرد بلكه روند افزايش داشت . اين روند افزايشي كاهش 25 درصد مواد خارجي را جبران كرد و باعث شد تا شاهد كاهش قيمت تمام شده خودرو نباشيم .
وي گفت : نسبت كاهش بخش اول (قطعات وارداتي و يورو) در مقابل نسبت افزايش هزينه ها (تامين مالي و بهره وري ) كمتر بود لذا قيمت تمام شده ما كاهش پيدا نكرد. به همين دليل نبايد انتظار كاهش قيمت داشت . اگر در شرايط فعلي با فشار خارجي يا با اصرار ما قيمت خودرو در داخل كاهش پيدا كند توليد بعضي خوردوها در حاشيه ضرر قرار خواهد گرفت و ديگر سودده نخواهد بود. اشتغال در كشور ما و در ساير كشورهاي جهان از اهميت فوق العاده اي برخوردار است . بايد به شكلي عمل كنيم كه براي اشتغال كشور مشكلي ايجاد نشود.شايد باور نكنيد در همين شرايطي كه اكثر خودروسازان جهان بخش عمده اي از نيروهاي خود را اخراج كردند ما در كشورمان ايجاد اشتغال كرديم . برخي از قطعه سازان كشورمان فرصتهاي شغلي جديدي ايجاد كردند . چون تيراژ روزانه 1800 خودرو در ابتداي سال را به 2500 تا 2600 خودرو در روز طي ماههاي پايان سال رسانديم .
گفت : با اين وجود احتمال كاهش قيمت در سال آينده وجود دارد اما شرط دارد و زمان بر است . خودروسازان خارجي هم به يكباره قيمت هاي خود را كاهش ندادند . اگر قرار بود 10 درصد قيمت خودرو را پايين بياورند در يك پروسه زماني چند ساله اين كار را كردند . در كشور ما هم بايد اين روند طي شود. ما هم براي پايين آوردن قيمت ها بايد برنامه ريزي كنيم .
وي گفت : اين مسئله بستگي به شرايط و عوامل مختلف دارد. ما خودروسازي هستيم كه بايد در بازار خارجي حضور داشته باشيم . براي ما كاهش قيمت از اهميت فوق العاده اي برخوردار است . برخلاف تصور عمومي تاكيد ما كاهش قيمت ها است اما تحقق اين مهم بستگي به شرايط دارد. يكي از مهمترين آنها تورم است . اگر تورم كنترل نشود هزينه تمام شده ما روند افزايش خواهد داشت و تمام تلاش ما براي كاهش قيمت ها با شكست مواجه خواهد شد.
منطقي افزود : اگر شرايط به همين شكل باقي بماند و تغيير نكند سال 88 شاهد كاهش قيمت ها خواهيم بود . اما همانطور كه گفتيم شرط آن ثابت بودن شرايط است . به طور مثال اگر سال آينده با اجراي طرح تحول و نقدي شدن يارانه ها تورم افزايش پيدا كند تمام برنامه ريزي ها و تلاشهاي ما براي كاهش قيمت خودرو از بين خواهد رفت .
وي در پاسخ به اين سئوال كه اگر شرايط ثابت باشد و سال آينده تغييري ايجاد نشود مردم شاهد كاهش قيمت خودروها در سال 88 خواهند بود گفت : بله همانطور كه گفتم به شرط ثابت بودن شرايط و عدم افزايش قيمت ها قبلا گفتم ما به عنوان خودروسازي كه در بازارهاي بين المللي حضور داريم به دنبال كاهش قيمت ها هستيم و از آن استقبال مي كنيم . براي اين منظور برنامه ريزي هم كرديم . نه تنها كاهش قيمت ها را مد نظر داريم بلكه روي افزايش بهره وري هم برنامه ريزي كرديم . اما شرايط هم براي ما تعيين كننده است . يك بخشي از مسائل و متغييرها تحت كنترل خودروسازان است ما هرچقدر روي اين بخش كار كنيم و هزينه هايمان را پايين بياوريم ولي در بخشهاي ديگر كه خيلي هم تاثيرگذار است روند كاهش وجود نداشته باشد برنامه كاهش قيمتها با شكست مواجه خواهد شد.
آن براي اقشار با درآمد پايين E 0 و E 1 مديرعامل ايران خودرو در مورد قيمت تندر 90 نيز گفت : ما سه مدل تندر 90 توليد مي كنيم . مدل طراحي شده . نظر ما اين بود كه قيمت اين دو محصول افزايش پيدا نكند . حتي قيمت آن را به قيمت سال 85 عرضه كرديم . يعني در واقع نظرمان اين است چون اين E 2 قيمت آن را كاهش داديم . چون طي اين دو سال هزينه تمام شده آن افزايش پيدا كرده بود . اما در مورد خودرو براي اقشار كم درآمد طراحي نشده بياييم قيمت واقعي آن را از كساني كه دنبال كيفيت بهتر و بالاتر هستند بگيريم . ما روي دو مدل زيان مي دهيم . E 1 و E 0 قبلي تندر 90 يعني
را زيرقيمت واقعي عرضه كنيم تا مصرف كننده آن كه عمدتا از اقشار كم درآمد E 1 و E 0 مجموعا نظر ما اين بود كه دو مدل تندر 90 يعني را واقعي كنيم تا سبد قيمتي اين محصول سودآور شود . انتقاد ما اين است كه E 2 جامعه است براي خريد با مشكل مواجه نشود . اما قيمت به قيمت واقعي عرضه نمي شود . E 2 در حال حاضر
منطقي در مورد شريك خارجي غير از پژو فرانسه نيز گفت : شريك گرفتن يك پروسه طولاني است از زماني كه با يك كشور وارد مذاكره مي شويد تا زماني كه به نتيجه مي رسيد حداقل سه سال زمان نياز است .ما يك سري كارهاي اوليه را انجام داديم مذاكره را با كساني شروع كرديم كه با آنها كار مشترك كرده بوديم . در آسياي جنوب شرقي كشورهايي مثل ژاپن كره و چين مي توانند با ما مشاركت كنند. برخلاف تصوري كه از چيني ها وجود دارد خودروسازان خوبي هستند. ما به لحاظ قدرت خودروسازي با كشورهايي كه اشاره شد تقريبا در يك سطح قرار داريم . در بعضي جاها ما سرتر هستيم و در بعضي جاها آنها. در بعضي پارامترها ما برتريم در بعضي آنها. در مجموع مي توان گفت به لحاظ قدرت خودروسازي در نقطه برابري قرار داريم .ترجيح اول ما ژاپني ها هستند. اعتقاد داريم كه مي توانيم مكمل خوبي براي هم باشيم . بعد از ژاپني ها ترجيح دوم ما كره اي ها هستند و بعد چيني ها.

شنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن