تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815297071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگراني اجاره‌نشينان از افزايش اجاره‌بهاليست اجاره‌بها در برخي مناطق تهران


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: نگراني اجاره‌نشينان از افزايش اجاره‌بهاليست اجاره‌بها در برخي مناطق تهران
خيز دوباره صاحب‌خانه‌ها براي افزايش اجاره بها در آستانه اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها، اجاره‌نشينان پايتخت را نگران كرده است.
آفتاب: خيز دوباره صاحب‌خانه‌ها براي افزايش اجاره بها در آستانه اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها، اجاره‌نشينان پايتخت را نگران كرده است.

حدود 2 ماه تا پايان سال باقي مانده است و متقاضيان بازار مسكن هرروز در تب و تاب افزايش و يا ثبات قيمتها مجبور به سرعت بخشيدن به خريد و فروش و يا اجاره مسكن هستند اما در اين ميان اجاره نشينان بيشتر از ديگر متقاضيان نوسانات بازار مسكن را دنبال مي كنند.

از آنجايي كه بخش زيادي از اجاره نشينان توانايي خريد مسكن مناسب را ندارند، بنابراين براي اجاره نشيني بايد به دنبال واحد مناسبي باشند كه با توان آنها براي پرداخت وديعه هاي سنگين و اجاره هاي ماهيانه بالا تناسب داشته باشند كه همين امر در آستانه آغاز سال جديد و افزايش تورم در هر سال نگراني هايي را در بازار اجاره به‌وجود مي آورد.

مركز آمار ايران در مرداد ماه امسال با تهيه گزارشي از افزايش 24 درصدي نرخ اجاره بها در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال 89 خبر داد. براساس اين گزارش متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد وديعه پرداختي بابت اجاره يك متر مربع زير بناي مسكوني معامله شده از طريق بنگاههاي معاملات ملكي در شهر تهران 106727 ريال بود كه نسبت به فصل قبل 2 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 24.1 درصد افزايش داشت.

گرچه اين آمار پس از زماني اعلام شد كه مسئولان دولتي از ثبات قيمتها و عدم تاثير اجراي هدفمندي يارانه ها در كشور خبر مي دادند اما در ماههاي مختلف، مسئولان بخش مسكن افزايش اجاره بها را قبول ندارند و تنها پس از گذشت يك فصل، آمار افزايش قيمتها از سوي آنها تاييد مي شود.

در اين خصوص معاون امور مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي در گفتگو با خبرنگار مهر گفته بود: در تابستان امسال اجاره بها 17 تا 18 درصد افزايش يافت كه البته اين موضوع هم فقط در تهران بود كه به طور عمومي در ساير اقلام هم افزايش 8 تا 10 درصدي داشتيم.

حتي اگر اين افزايش قيمتها تنها را در تهران بدانيم با محاسبه اين ارقام مشخص مي شود كه مستاجران در 6 ماهه امسال با تورم زيادي در بخش اجاره روبرو بودند كه همين موضوع توان آنها را هر روز كمتر مي كند و از سويي، نگراني آنها را براي سال تورم سال بعد در بخش مسكن به همراه دارد.

يكي از مستاجران در اين باره به خبرنگار مهر، گفت: ما در هر سال منتظر افزايش قيمت در اجاره بها هستيم ،زيرا هميشه با شروع سال نو اجاره بها افزايش پيدا مي كند.

وي افزود: هر ساله وديعه مسكن افزايش مي يابد و از سويي، تورم را در ديگر بازارها داريم كه اينها باعث كاهش قدرت خريد و توان زندگي در پايتخت مي شود.

اجاره بها در مناطق مختلف تهران

براين اساس، براي اجاره يك آپارتمان 60 متري و دو خوابه در خيابان شريعتي - معلم بايد 25 ميليون تومان رهن كامل پرداخت شود و واحدي 58 متري و يك خوابه در نيروي هوايي با 20 ميليون تومان وديعه اجاره داده مي شود.

از سويي، براي آپارتماني 62 متري و يك خوابه با پاركينگ و انباري 5 ميليون تومان وديعه و 650 هزار تومان اجاره تعيين شده است و واحد 65 متري در تهرانسر هم با 15 ميليون تومان وديعه و 200 هزار تومان در هر ماه، اجاره داده مي شود.

همچنين مالك آپارتمان 60 متري و يكخوابه در ميدان تسليحات واحد خود را با 10 ميليون تومان وديعه و 300 هزار تومان ماهيانه، اجاره مي دهد و براي همين متراژ در محدوده شمس آباد 32 ميليون تومان رهن تعيين شده است.

65 متري در خيابان آزادي زارع دوخوابه با انباري و بدون پاركينگ هم با 25 ميليون تومان رهن و 200 هزار تومان اجاره داده مي شود و 70 متري در تجريش دزاشيب با 6 ميليون تومان رهن و ماهيانه 800 هزار تومان به اجاره گذاشته شده است.

براي يك آپارتمان 70 متري و دوخوابه در محدوده پارك شريعتي با عمر 2 ساله هم 50 ميليون تومان وديعه و ماهيانه 200 هزار تومان اجاره تعيين شده است و واحد 68 متري و دوخوابه در فردوس غرب با پاركينگ و انباري با10 ميليون تومان وديعه و ماهيانه 600 هزار تومان اجاره داده مي شود.

به گزارش مهر.

كد مطلب : 142742

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن