تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805774358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه‌هاي سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تازه‌هاي سلامت
خبرگزاري فارس: بهتر است انسان از انواع ميوه‌‌ها استفاده كند تا بدن هرگز دچار كمبود املاح يا ويتامين‌ها نشود. هسته و دانه همه ميوه‌‌ها ضدانگل هستند و بهتر است انسان هر ميوه‌اي را در فصل خود استفاده كند. ميوه‌ها منبعي غني از ويتامين‌ها و آنتي‌اكسيدان‌ها هستند كه عليه راديكال‌هاي آزاد (مواد پيش سرطاني) موجود در بدن انسان وارد عمل شده و آن‌ها را از بين مي‌برند.


گردو؛ درمان بي‌خوابي
به گفته پژوهشگران در انگليس، گردو يكي از منابع مهم پروتئين گياهي و منبع سرشار از چربي‌هاي امگا3 و اسيدآلفالينولئيك است كه تأثير مفيد اين مواد در عملكرد مناسب عروق شناخته شده هستند. بررسي‌ها نشان مي‌دهد، گردو حاوي خواص آنتي اكسيداني قوي براي پيشگيري از سرطان است.

همچنين چربي‌هاي اشباع نشده تك زنجيره‌اي موجود در گردو براي كاهش كلسترول زيان بار خون و نيز كاهش ليپوپروتئين كه عامل تصلب شرايين مي‌باشد، بسيار سودمند است.

گردو درعين حال حاوي نوعي اسيد آمينه به نام «ال آرمبينين» است كه به جريان بهتر خون درعروق كمك مي‌كند. گردو غذاي مغز است و نقش مهمي در بهبود عملكرد سلول‌هاي مغزي ايفا مي‌كند تا جايي كه شما به مرور زمان با مصرف روزانه آن باهوش‌تر مي‌شويد. ملاتونين يكي ديگر از مواد مفيد موجود در گردو است كه به بهبود خواب كمك مي‌كند؛ بنابراين در كاهش بي‌خوابي و درمان ديگر اختلالات خواب مؤثر است.

استحكام لثه‌ها با مصرف ليمو ترش
مصرف ليمو ترش موجب متعادل نگه داشتن وزن بدن مي‌شود و به دليل ساخته شدن كلاژن به استحكام لثه‌ها كمك مي‌كند. ليمو ترش از خانواده مركبات و سرشار از ويتامين ‍C است كه مصرف آن موجب تقويت سيستم ايمني بدن مي‌شود.

مصرف اين ميوه براي همه افراد در حد تعادل توصيه مي‌شود و افرادي كه مبتلا به بيماري‌هاي معده از جمله رفلاكس معده هستند، بايد با احتياط آن را مصرف كنند. از خواص ليمو ترش مي‌توان به متعادل نگه داشتن وزن بدن، رفع خشكي بزاق و دهان و پيشگيري از ايجاد لكه‌هاي پوستي ناشي از آسيب مويرگ‌ها در استحكام لثه‌ها اشاره كرد. مصرف ليمو ترش همراه با غذا موجب افزايش جذب آهن در بدن مي‌شود.

كنترل چربي خون با خوردن روزي 2 عدد سيب
سيب علاوه بر پايين آوردن چربي بد خون، باعث افزايش انرژي و تقويت دستگاه گوارش مي‌شود.مطالعات نشان مي‌دهد كه خوردن 2 عدد سيب‌ در هر روز تقريباً به ميزان 16 درصد سطح كلسترول را پايين مي‌آورد، به ‌طوري كه براي كاهش سطح كلسترول، هيچ چيز ديگري به اندازه سيب‌ مفيد نيست.

افرادي كه از مشكلات دستگاه گوارشي رنج مي‌برند، با خوردن سيب مي‌توانند عملكرد اين دستگاه را در حد طبيعي نگه دارند. مهم‌ترين دليل در تنظيم و تقويت دستگاه گوارش اين است كه سيب سرشار از فيبر است و اين بدان معناست كه حركات روده‌اي را منظم مي‌كند و دير هضمي و يبوست را از بين مي‌برد.

قند موجود در سيب باعث افزايش انرژي مي‌شود، به همين دليل، خوردن اين ميوه صبح زود و قبل از صبحانه توصيه شده است و تا آخر شب بدن را سرحال نگه مي‌دارد و انرژي مورد نياز را تأمين مي‌كند. از آنجا كه سيب سرشار از آهن است، در درمان آنمي نقش مهمي دارد؛ آهن موجود در بدن سطح هموگلوبين را افزايش مي‌دهد كه افزايش هموگلوبين با درمان آنمي رابطه مستقيم دارد.

اگر شما دائماً احساس ضعف و خستگي داريد، با خوردن اين ميوه مي‌توانيد سرحال شويد؛ زيرا قند طبيعي موجود در سيب با آهن آن تركيب شده و باعث افزايش انرژي و تقويت سيستم ايمني بدن مي‌شود، به گونه‌اي كه بدن در برابر بيماري‌ها حالت آماده‌باش به خود مي‌گيرد. اگر شما از مشكلات ناشي از آسم رنج مي‌بريد، با خوردن يك فنجان آب سيب مي‌توانيد به رفع اين مشكلات كمك كنيد.

همچنين ژلاتين موجود در سيب نقش انسولين را ايفا مي‌كند، در نتيجه در تنظيم سطح قند خون بدن اهميت ويژه‌اي دارد. اخيراً مطالعات انجام شده نشان داده است كه سيب مي‌تواند اثر مطلوبي بر بينايي داشته باشد. از آنجايي كه سيب منبعي غني از ويتامين A و ويتامينC است، در درمان شب‌كوري و كوررنگي اثرات مثبتي دارد و بالاخره اينكه يكي از شگفت‌انگيزترين اثرات سيب، درمان و پيشگيري از آلزايمر است.

گل ختمي ضد سرفه قوي
فراز مجاب عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: گل ختمي ضددرد، ضدباكتري، ضدسم، ضد التهاب، ضدسرفه، ضدعفوني كننده، ضداحتقان، ضد كرم، ادرارآور، خلط آور، كاهش دهنده قند خون، محرك سيستم ايمني بدن، ملين و مسهل است. گل ختمي داراي طبع سرد و تر است.

اين گياه تقويت كننده و اصلاح كننده گردش خون، معتدل كننده اخلاط خوني، ضداسپاسم، مرطوب كننده و نرم كننده سينه و آنتي‌بيوتيك ريوي است. همچنين براي رفع التهاب ريه، رفع سرماخوردگي، درمان آنفلوانزا و رفع خس‌خس سينه مناسب است. گل ختمي تقويت كننده پوست و مو، مرطوب كننده پوست، تسكين درد پوست و ضدالتهاب پوستي و براي درمان خشكي پوست به وسيله بخور نيز مفيد است.

تنظيم سوخت و ساز بدن با ميوه
ميوه‌ها يكي از بهترين مواد ضدسرطاني هستند كه مصرف مكرر آن‌ها سوخت و ساز بدن را تنظيم مي‌كند.
صيفي‌جات از مواد معدني مفيدي برخوردارند و استفاده از آن‌ها در غذاي روزانه، براي سلامتي بسيار مفيد است و مانع از بوجود آمدن بيماري‌هاي مختلف مي‌شود.

صيفي‌جاتي كه رنگ زرد دارند، داراي موادي به نام بتاكاروتن هستند كه در بدن انسان تبديل به ويتامين A شده و براي ديد چشم بسيار مفيدند. صيفي‌جاتي كه از رنگ سبز برخوردارند، داراي موادي به نام كلروفيل بوده و در خون‌سازي از اهميت زيادي برخوردار هستند.

صيفي‌جاتي مانند خربزه، هندوانه، طالبي و گرمك ادرارآور بوده و براي شست‌وشوي سيستم ارولوژيك (كليه و مجاري ادرار) مفيد هستند. به گفته وي استفاده مداوم از ميوه به جاي سس و چاشني مصنوعي، متابوليسم بدن را بالا برده و سوخت و ساز را تنظيم مي‌كند.

استفاده از كيوي رسيده براي افرادي كه از اجابت مزاج خوبي برخوردار نيستند، بسيار مفيد است. گريپ فروت و نارنج هم براي افراد مبتلا به فشار خون بالا مفيد هستند؛ نارنج براي افراد ديابتي بهترين داروست. معمولاً مركبات در فصل زمستان استفاده مي‌شوند و استفاده مداوم از آن‌ها از انواع سرماخوردگي‌ها جلوگيري مي‌كند و مي‌تواند بهترين روش براي پيشگيري از بيماري‌هاي فصل زمستان باشد.

بدن انسان به املاح و ويتامين‌هاي زيادي نياز دارد، ميوه‌هاي فراواني در طبيعت وجود دارد و بهتر است انسان از انواع ميوه‌‌ها استفاده كند تا بدن هرگز دچار كمبود املاح يا ويتامين‌ها نشود. هسته و دانه همه ميوه‌‌ها ضدانگل هستند و بهتر است انسان هر ميوه‌اي را در فصل خود استفاده كند. ميوه‌ها منبعي غني از ويتامين‌ها و آنتي‌اكسيدان‌ها هستند كه عليه راديكال‌هاي آزاد (مواد پيش سرطاني) موجود در بدن انسان وارد عمل شده و آن‌ها را از بين مي‌برند.

خاصيت آب آناناس
پزشكان توصيه مي‌كنند اگر زياد دچار سرماخوردگي مي‌شويد و اين وضعيت شما را آزار مي‌دهد، مي‌توانيد با نوشيدن آب آناناس تا حد زيادي علائم اين بيماري را كاهش دهيد. اين ميوه شيرين و خوشمزه تقريباً در تمام گروه‌هاي سني طرفدار و علاقه‌مند دارد. آناناس علاوه بر اينكه شيرين و خوش طعم است، مزاياي بسياري نيز براي سلامتي دارد؛ از جمله اينكه آناناس حاوي يك نوع آنزيم با خواص ضد التهابي است كه «بروملاين» نام دارد. اين آنزيم در واقع مي‌تواند با عفونت‌ها مقابله كرده و باكتري‌ها را نابود سازد.

نوشيدن آب آناناس در تسكين گلودرد مؤثر است و مي‌تواند به راحتي مخاط بدن را پاكسازي كند. همچنين اين آنزيم موجود در آناناس به تسكين سرفه‌هاي ناشي از سرماخوردگي كمك مي‌كند. آب آناناس در عين حال به درمان ساير علائم و مشكلات تنفسي مثل برونشيت، آسم و ذات الريه كمك مي‌كند. علاوه بر اين‌ها نوشيدن آب آناناس مي‌تواند در تسكين بدن دردهاي ناشي از سرماخوردگي تأثير مفيد و بسزايي داشته باشد.

خطرات پشت ميز نشيني
پزشكان هشدار دادند كه پشت ميزنشيني خطر ابتلا به سرطان روده را تا دو برابر افزايش مي‌دهد. نتايج آزمايش‌هاي جديد نشان مي‌دهد كه 10سال يا بيشتر، اشتغال به كار پشت ميزنشيني و شغل بي‌تحرك احتمال ابتلا به برخي از انواع سرطان روده را دو برابر مي‌كند. به گزارش روزنامه ديلي ميل، خبر بدتر اينكه حتي كارمنداني كه سعي مي‌كنند تناسب اندام خود را حفظ كنند و به كلاس‌هاي ورزش بروند، باز هم به دليل بي‌تحركي در ساعات كاري همين اندازه در معرض ابتلا به تومورهاي سرطاني روده هستند.

همچنين آمارها نشان مي‌دهد، مرداني كه زياد در طول روز پشت ميز مي‌نشينند،30 درصد بيشتر از مرداني كه مشاغل پرتحرك و فعال دارند در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند. پزشكان استراليايي با مطالعه روي 918 بيمار مبتلا به سرطان روده به نتايج فوق دست يافتند.

منبع : ماهنامه نامه جامعه شماره 86
انتهاي متن/

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 252]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن