تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817393753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/تقدير از محسني اژه‌اي به عنوان يكي از عماريون/ دادستان كل كشور: به يكي از نامزدهاي انتخابات ‌٨٨ ، در مورد اطرافيانش هشدار داده بودم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /تقدير از محسني اژه‌اي به عنوان يكي از عماريون/ دادستان كل كشور: به يكي از نامزدهاي انتخابات ‌٨٨ ، در مورد اطرافيانش هشدار داده بودم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دادستان كل كشور با تحليل مختصري از وقايع انتخابات رياست جمهوري سال 88 اظهار كرد كه به يكي از نامزدهاي اين انتخابات در مورد اطرافيان او هشدار داده بود.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي طي سخناني در نشست گراميداشت دهه بصيرت كه از سوي مركز اسناد انقلاب اسلامي در فرهنگسراي پايداري برگزار شد، ضمن گراميداشت 19 دي‌ماه تصريح كرد: 19 دي‌ماه يادآور قيام مردم انقلابي قم بود كه زمينه‌ساز پيروزي انقلاب اسلامي شد و همه آنچه در قرن حاضر و قرن‌هاي مختلف حاكم بود، به هم ريخت.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده در مركز اسناد انقلاب اسلامي ادامه داد: اين مركز در طول سه دهه به مركزي بسيار غني و به عنوان ثروتي بزرگ براي انقلاب تبديل شده است؛ مركزي كه با اشاره امام راحل به‌وجود آمد و با عنايت مقام معظم رهبري به كار خود ادامه داد. مركزي كه امروز به آن مي‌باليم در آن افراد دلسوز، فاضل، انديشمند و متعهد در تمام طول سه دهه انقلاب مشغول فعاليت بوده‌اند.

دادستان كل كشور در مورد آثار منتشر شده از مركز اسناد انقلاب اسلامي اظهار كرد: بر اساس اطلاعات من حدود 800 عنوان اثر اين مركز داشته و 150 عنوان در دست تحقيق دارد كه اين كار بزرگي است و مساله مهم‌تر اين است كه محصولات اين مجموعه مورد استفاده اقشار مختلف مردم است.

محسني اژه‌اي در ادامه با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال 88 خاطرنشان كرد: فتنه 88 از آنچنان ابعاد مختلفي برخوردار بوده و هست كه گرچه حرف‌هاي زيادي درباره آن زده شده اما همچنان جا براي كار دارد تا به ابعاد مختلف آن توجه شود زيرا هم براي حال و هم براي نسل آينده مفيد خواهد بود.

وي افزود: آنچه پس از انتخابات 88 رخ داد، اين بود كه دشمن تلاش بسياري كرد تا حلاوت و شيريني يك وجهه از مردم‌سالاري ديني را كه به نحو شايسته‌اي بروز پيدا كرده بود در ذائقه مردم تلخ كند و سعي كرد افتخار جمهوري اسلامي ايران را كه در انتخابات يك نصاب ‌بي‌سابقه‌اي رقم زده بود كم‌رنگ جلوه دهد و اهداف پليد خود را در سايه جنگ نرم دنبال كند اما به لطف خدا و با رهبري داهيانه مقام معظم رهبري و بصيرت مردم، اين توطئه خنثي شد.

دادستان كل كشور گفت: بخشي از وقايع فتنه 88 تلخ بود اما در كنار آن نقاب از چهره منافقان و افراد پرمدعا برداشته شد و يك بار ديگر نقش ولي فقيه و نظام ديني متكي بر مردم و اعتماد متقابلي كه مردم و مسئولان به يكديگر و بخصوص مردم به مقام معظم رهبري دارند نشان داده شد و نقطه عطفي براي انقلاب بود.

محسني اژه‌اي تصريح كرد: در فتنه 88 ماهيت چهره‌هاي مدعيان زياده‌خواه براي مردم روشن شد كه نه تنها ضربه كاري ديگري بر جنگ نرم دشمن وارد شد و دست پنهان پشت دستكش مخملي را رو كرد و خواب كساني را كه براي نظام خواب ديده بودند پريشان كرد، بلكه جهشي براي انقلاب اسلامي رخ داد.

دادستان كل كشور با اشاره به آثار منتشر شده در مركز اسناد انقلاب اسلامي در خصوص فتنه 88 اظهار كرد: در اين آثار سعي شده نقش رهبر انقلاب در بصيرت‌بخشي به مردم و خاموش كردن فتنه مورد توجه قرار گيرد و ولايت‌مداري و نقش مردم و كارسازي حضور آنان و بصيرتي كه در خنثي كردن فتنه‌هاي پيچيده داشتند، نشان داده شود و نيز به اين مساله بپردازد كه چگونه برخي عناصر كه داراي سوابق انقلابي خوبي بودند تا بدين جا سقوط كردند.

محسني اژه‌اي خاطرنشان كرد: اگر وقايع علاوه بر تحليل، مبتني بر مويدات و مستندات بيروني باشد و نويسنده خود حضور ميداني در وقايع داشته باشد، نوشته قطعا مقبول‌تر خواهد بود.

وي با اشاره به فتنه 88 گفت: كساني كه بر اساس تعقل، تفكر و انديشه تصميم مي‌گيرند، انتخاب مي‌كنند و حركت مي‌كنند، سريع تغيير موضع نمي‌دهند اما كساني كه بر اساس هوا و هوس اقدامي انجام مي‌دهند، زود تغيير موضع مي‌دهند. برخي از كساني كه در اين جريان غلتيدند و شايد از اول چنين انگيزه‌اي نداشتند بدين جهت بود كه با تفكر و تعقل حركت نكردند.

دادستان كل كشور با اشاره به ملاقات خود با يكي از نامزدهاي رياست جمهوري سال 88 گفت: من با يكي از اين آقايان كه مراوداتي داشتيم صحبت مي‌كردم كه به من گفت فلاني يقين داشته باش كه اگر هر اتفاقي بيفتد محال است من از چهار چيز عدول كنم؛ ولايت فقيه و شخص ولي فقيه يعني مقام معظم رهبري، اصل نظام و اگر روزي امر بين من يا حزب من ـ‌ كه حزب تازه تاسيسي هم بود ـ و نظام دائر شود، مطمئنا من نظام را مقدم مي‌دانم، قانون اساسي و چهارم امام و راه امام. اگر كسي به امام اهانت كند يا راه او را زير سوال ببرد من در مقابل او مي‌ايستم. اما چه اتفاقي افتاد؟ آيا هر چهار تاي اينها زير پا گذاشته نشد؟

وي خاطر نشان كرد: آيا اگر با تفكر، تعقل و محاسبه دقيق ديني اقدام مي‌كردند اين اتفاقات رخ مي‌داد؟ در روز قبل از انتخابات گفتند كه هر كسي رييس‌جمهور شود ما قبول مي‌كنيم اما بعد از آن چه كردند؟

محسني اژه‌ي ادامه داد: يكي ديگر از موضوعات مهم، اطرافيان هستند كه نبايد از آن غافل شويم. در طول تاريخ و انقلاب ببينيد چه كساني از اطرافيان خود ضربه خورده‌اند و اين اطرافيان حتي از زن و فرزند بوده‌اند و تا جايي پيش رفته‌اند كه شخص نتوانسته است در مقابل ولايت تصميم صحيحي بگيرد.

وي افزود: همين نامزد رياست جمهوري كه در مورد آن صحبتي كردم يك زماني قبل از عزل شدنم بر اساس احساس وظيفه به او گفتم كه فلاني به عنوان خبر به شما اطلاع مي‌دهم كساني كه اطراف شما آمده‌اند مي‌دانيد از چه وقت به دنبال شما راه افتاده‌اند؟ فكر نمي‌كنيد كه چرا آنان اكنون به دنبال شما آمده‌اند؟ اين افراد شما را قبول ندارند و دنبال پيروزي شما نيستند، آنها اوضاع را تحليل مي‌كنند و اگر به اين نتيجه برسند كه بايد از نامزد اصلي حمايت كنند شما را در روزهاي آخر وادار به انصراف خواهند كرد و آنها خود گفته‌اند كه اگر قانع نشود، مجبورش مي‌كنيم چرا كه پشتيباني انتخاباتي و هزينه‌هاي مالي او را ما تامين مي‌كنيم.

وي ادامه داد: روزي كه اين افراد نامه نوشتند و ادعاهايي را درباره انتخابات مطرح كرده بودند در جلسه‌اي با حضور سه نفر كه همه اينها به صورت تصويري نيز ضبط شده است از آنها سوال كردم كه اگر من با شما همكاري كنم كه تحقيق كنيد كه آيا ادعاهاي شما راست است يا نه و اگر به اين نتيجه رسيديد كه چنين چيزهايي وجود ندارد حاضريد قبول كنيد و بگوييد و آنها قبول كردند.

محسني اژه‌اي افزود: در جلسه دوم اولين سوالي كه از او پرسيدم اين بود كه گفتم فلاني آيا از جلسه قبل تاكنون اتفاق جديدي رخ داده است كه پاسخ مثبت داد و گفت خانمي كه ما گفته بوديم آن را ربوده و كشته‌اند و مخفيانه در فلان قطعه دفن كرده‌اند و جزء خانواده شهدا و تنها دختر بوده است براي ما روشن شد كه او تنها فرزند نبوده و فرزند شهيد هم نيست. من از آنها سوال كردم كه آيا حاضريد همه همين‌ها را بگوييد كه پاسخ داد نه.

وي يادآور شد: معلوم شد همه آنچه كه گفته بودند دروغ بود. ما جلسات ديگري هم با آنها داشتيم ولي ديگر در سراشيبي تندي قرار گرفته بودند.

دادستان كل كشور در پاسخ به سوالي خاطرنشان كرد: بصيرت‌بخشي بايد به صورت پيوسته در ميان آحاد جامعه ادامه داشته باشد زيرا وسوسه‌هاي شيطان و فعاليت دشمنان چيزي نيست كه پايان يابد.

محسني اژه‌اي افزود: چراغ فروزان در ميدان بصيرت، مقام معظم رهبري بوده و هستند و اگر مردم به فرمايشات ايشان توجه كنند بهترين راه را در پيش خواهند گرفت.

وي با تاكيد دوباره بر ابعاد مختلف فتنه گفت: اين فتنه زواياي مختلفي دارد لذا جا براي كار در مورد آن همچنان وجود دارد و مردم بايد بدانند كه چه توطئه عظيمي توسط دشمنان تدارك ديده شده بود ولي با رهبري‌هاي داهيانه مقام معظم رهبري و آگاهي مردم اين توطئه‌ها خنثي شد.

به گزارش ايسنا، پس از سخنراني محسني اژه‌اي، دادستان كل كشور از چهار عنوان كتاب با نام‌هاي شواليه اناث (سيري در زندگي شيرين عبادي)، كروبي در مدار سقوط، نقشه راه (88 قطعه از بيانات مقام معظم رهبري درباره بصيرت در فتنه 88) و تكيه‌گاه (بررسي عملكرد علي‌اكبر هاشمي رفسنجاني در نهمين و دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري) با حضور روح‌الله حسينيان ـ رييس مركز اسناد انقلاب اسلامي و نماينده مجلس شوراي اسلامي ـ رونمايي شد و در پايان از محسني اژه‌اي به عنوان يكي از عماريون مقام معظم رهبري با اهداي لوح، تقدير به عمل آمد.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن